ایستگاه پایانی لیگ یک/ مثلث آتشین در جستجوی رستگاری

چیزی تا مشخص شدن چهره دو تیم جدید لیگ برتری باقی نمانده و رقابت های لیگ دسته یک به آخرین هفته خود رسیده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ حالا که این روزها تمام ذهن ها و افکار درگیر جام حذفی و دربی گذشته و احتمالا لیگ برتر است، جریان فوتبال در لیگ یک این هفته به اوج خود رسیده. سه تیم فجر سپاسی،هوادار و بادران هم امتیاز در صدر جدول شانه به شانه و نفس به نفس یکدیگر قرار دارند و برای رستگاری در آخرین منزلگاه به مصاف حریفان می روند. این در حالی است که وضعیت انتهای جدول و سه تیم سقوط کننده مشخص و تمام نگاه‌ها به صدر جول و تعیین وضعیت صعود می باشد.

ملوان و تکرارتاریخ

اما شاید گل بازی های این سه تیم، بازی ملوان و بادران باشد. انزلی‌چی‌ها که سابقه تاریخ سازی در شبیه به چنین بازی‌هایی را در اولین دوره لیگ برتر دارند حالا باید در روز آخر به مصاف بادران متمول و تشنه صعود بروند. ملوانی ها که از لحاظ فوتبالی از ریشه دارترین تیم‌های کشور هستند در اولین دوره لیگ برتر با برد در خانه مقابل استقلال، سبب قهرمانی رقیب سنتی این تیم یعنی پرسپولیسی شدند که اتفاقا روبروی پرسپولیس همین فجر سپاسی بود که حالا یکی از سه تیم مدعی صعود می باشد. البته برای ملوان که در کمر جدول ایستاده شاید تفاوتی در صعود تیم های دیگر نکند اما آنها خوب می دانند برای حیثیت و آبرو و خودی نشان دادن و همچنین بعضی تیرگی مراوده های کلان در فوتبال ما که با ان دست به گریبان هستند، محکوم به بازی جوانمردانه و اثبات شایستگی خود می باشند. ضمن اینکه این بازی می تواند محکی جدی برای آنها باشد که در جام حذفی هنوز حضور دارند و می توانند آنجا مدعی قهرمانی هم باشند.

کار ساده هوادار

هوادار به نطر می‌رسد که کار ساده تری در پیش داشته باشد. شهرداری آستارایی ها که یه نیم فصل اول خوب را تجربه کردند و نیم فصل دوم سیر کاملا سقوطی داشتند، حالا با برد هفته پیش در یک بازی یک طرفه تیال خود را از ماندن راحت کردند و حالا در تهران آنها می توانند نقش تعیین کننده ای در معادلات صعود داشته باشند. البته به نظر می رسد با توجه به میزبانی هوادار وپتانسیل این تیم، کار سختی در مقابل این تیم شمالی نداشته باشند.

انتظار شیرازی‌ها به سر می‌رسد؟

گل ریحان البرز که چند هفته ای هست سقوط خود رو مسجل دیده با داستانهای عجیب غریب هفته پیش خود، این هفته میزبان فجری ها می باشد. فجر سپاسی که با علی اصغر کلانتری از موقعیت های خود به خوبی استفاده کرد و روند رو به رشد خود را در نیم فصل دوم ادامه داد تا شانه به شانه دو تیم دیگر در سه هفته ماقبل  پایان برسد و حالا در روز آخر یکی از مدعیان صعود می باشد. البته فجری ها در این بازی میهمان هستند و نمی توانند در صورت صعود جشن خود را در خانه برگزار کنند. اما در هر حال لیگ برتر مدتهاست که چشم انتظار یک نماینده از استان فارس هست. باید نشست و روز آخر پر تلاطم لیگ یک را تماشا کرد، تا نهایتا چه سرنوشتی برای این سه تیم مدعی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

گزارش از امیر کریمی (کارشناس فوتبال)

کد خبر: 1103596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =