لیگ یکی‌ها در راه جاودانگی

چهره یکی دیگر از تیم های حاضر در نیمه نهایی جام حذفی از بین دو تیم ملوان بندر انزلی و خیبر خرم آباد مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ مسابقات جام حذفی فوتبال ایران در حساس ترین زمان خود قرار گرفته است و پس از انجام سه دیدار از این مرحله فردا آخرین دیدار میان دو تیم ملوان و خیبر برگزار خواهد شد.

ملوان بندر انزلی

یکی از تیم های موفق در جام حذفی فوتبال ایران ملوان بندر انزلی بود که در این دوره از مسابقات موفق شد بازی های خوبی از خود به نمایش بگذارد. شاگردان مازیار زارع هر چند موفق نشدند در لیگ آزادگان جایگاهی بهتر از نهم را در این دوره از رقابت ها از آن خود کنند اما در جام حذفی می‌توانند خود را به فینال برسانند.

سابقه ملوان در جام حذفی

ملوان بندر انزلی را می توان یکی از پر سابقه ترین تیم های جام حذفی دانست این تیم با ریشه و پر هوادار از اولین دوره این جام در این رقابت ها حضور داشته است. سه قهرمانی، دو نایب قهرمانی، دو مقام سومی و  حضور در همه دوره های جام حذفی نشان دهنده قدرت این تیم خوب استان گیلان است.

سال  ۵۵ اولین دوره جام حذفی برگزار شد که در انتها  ملوان در فینال با نتیجه ۴ بر ۱ موفق به شکست تیم تراکتورسازی تبریز شد. برای تیم ملوان بندر انزلی عزیز اسپندار ۲ گل و علی نیاکاتی ۲ گل گلزنی کردند و تک گل تیم تراکتورسازی هم توسط عبداله محسنی‌زاده به ثمر رسید.

دومین قهرمانی ملوان سال ۶۵ بدست آمد درست در زمانی که تیم خیبر خرم آباد در فینال مقابل ملوانی ها صف آرایی می کرد. در پایان این دوره از رقابت ها این تیم ملوان بود که در یک بازی جذاب موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر تیم خیبر خرم‌آباد را شکست دهد. هر چند که در سال بعد ملوان در جام حذفی به نتیجه ای نرسید اما سال ۶۹ سومین قهرمانی ملوانی ها بدست آمد. ملوان در این دوره موفق شد دو تیم تهرانی را حذف کند، ملوانی ها در نیمه نهایی پیروزی را کنار گذاشت و در فینال موفق شد در ضربات پنالتی استقلال را از پیش رو بردارد.

سال بعد نیز ملوان موفق شد تا فینال رقابت ها پیش برود و در فینال مقابل پیروزی شکست را تحمل کنید و به دومین نایب قهرمانی خود دست یابد. ملوان در همه دوره های بعد مسابقات جام حذفی حضور داشت اما به مقامی در خور نام ملوان نرسید.

خیبر خرم آباد

یک پای دیگر مرحله یک چهارم جام حذفی خیبر خرم آباد است که با کسب نتیجه در دیدار برابر ملوان می تواند به حضور در فینال امیدوار باشد. محسن عاشوری هنوز یک ماه نیست که تیم خیبر را در اختیار گرفته است و در دو بازی گذشته خود یک برد و یک تساوی بدست آورده است.

سابقه خیبر خرم آباد در جام حذفی

خیبر تاکنون پنج بار در جام حذفی حضور داشته است که تنها یک نایب قهرمانی حاصل همه حضور های این تیم در جام حذفی بوده است در سال ۶۵ خیبر موفق شد در جام حذفی کار بزرگی را رقم بزند.
خیبر در ورزشگاه تختی لرستان موفق شد کار بزرگی را انجام دهد و با تک گل رضا محمدی اصل پیروزی را از پیش رو بردارد و تا فینال رقابت ها پیش رفت و در بازی نهایی با دو گل مغلوب ملوان شد و از کسب مقام قهرمانی باز ماند.

راه ملوان تا یک چهارم

ملوان پس از حضور در میان ۳۲ تیم ابتدایی موفق شد در مرحله یک شانزدهم تیم تهرانی ویستاتور بین را از پیش رو بردارد و به مرحله بعدی صعود کند. در مرحله یک هشتم نهایی نیز ملوان موفق شد با یک گل تیم شمالی نساجی مازندران را مغلوب کند و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

راه خیبر تا یک چهارم

خیبر نیز در راه رسیدن به یک چهارم گام های بزرگی را برداشت و موفق شد برای دومین بار در تاریخ خود به این مرحله از رقابت ها صعود کند. تیم سبز پوش لرستان حالا به نمایندگی از هواداران متعصب خود پای در راه بزرگی گذاشته است، خیبری ها در مرحله یک شانزدهم تیم تیم لیگ برتری نفت مسجد سلیمان را با نتیجه چهار بر سه از پیش رو برداشت. در مرحله یک هشتم نیز خیبری ها موفق شدند دیگر تیم لیگ برتری نفت آبادان را با یک گل مغلوب کنند تا نشان دهند امید زیادی به این رقابت ها دارند.

دیدار دو تیم ملوان بندر انزلی و خیبر خرم آباد دوم مرداد ماه در ورزشگاه تختی انزلی برگزار خواهد شد، دو تیم از ساعت ۲۰:۰۰ به مصاف هم خواهند رفت.

انتهای پیام/

گزارش از مهرداد یاراحمدی

کد خبر: 1104100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =