در لیگ بیست و یکم با قدرت شرکت خواهیم کرد

فجر سپاسی پس از ۸ سال دوری از لیگ برتر، امسال با هدایت علی کلانتری بار دیگر به سطح فوتبال ایران برگشت.

رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال کشور در حالی با قهرمانی فجرسپاسی به پایان رسید که این تیم در رقابتی تنگاتنگ با دو تیم تهرانی هوادار و بادران قرار داشت. در همین خصوص علی کلانتری سرمربی فجر در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، از چگونگی این قهرمانی و صعود گفت که در ادامه می‌خوانید.

*در ابتدا بابت صعود به لیگ برتر به شما تبریک می گوییم.
ممنونم. راستش ما خیلی تلاش کردیم. متاسفانه در ذهن جوان‌ها افتاده است که برای رفتن به مراتب بالاتر حتما باید کارهای عجیب انجام دهند یا خلاف کنند اما اینگونه نیست.

*کیفیت لیگ یک امسال را چگونه دیدید؟
دو فصلی می‌شد که من از لیگ یک جدا بودم و وقتی آمدم در ۶، ۷ هفته ابتدایی متوجه شدم که کیفیت لیگ مانند گذشته نیست. به مرور که جلو رفتیم در اواخر نیم‌فصل اول و شروع نیم‌فصل دوم متوجه شدم که شرایط برگشته است. هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر آمادگی بدنی تیم‌ها بهتر شدند.

* تا چند هفته مانده به پایان لیگ هفت الی هشت تیم مدعی صعود به لیگ برتر بودند،  عده ای معتقد هستند که این موضوع فعلی یک است و از طرفی برخی ها می گویند ولی یک از نظر فنی ارتقا یافته است. نظر شما چیست؟
 به نظر من این یعنی لیگ  یک از نظر فنی ارتقا یافته است. تصور کنید که دو تیم  اول جدول، امتیازهای نزدیکی داشتند مثلاً ۶۰ و ۶۵ و باقی تیم‌ها امتیاز هایی مثل ۵۰ یا ۴۵ داشتن اینگونه اصلاً لیگ جذاب بود؟  نزدیک بودن امتیازات هفته‌های پایانی نشان می دهد که لیگ یک از کیفیت خوبی برخوردار است. برای مثال وقتی مس از باقی تیم‌ها ۷ امتیاز جلوتر بود همه می گفتند که این تیم صعود کرده است. من همان موقع به شاگردانم گفتم که من به شما نشان خواهم داد که شما بالاتر از مس کرمان خواهید بود.  به آنها گفتم که مانده فصل در لیگ یک سرمربی بودند و می دانم که چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد.

*یعنی لیگ یک سخت تر است؟
 به نظر من لیگ یک سخت تر است. شما الان اگر نگاه کنید، خیلی نادر است که یک تیمی فاصله امتیازاتی بسیار زیادی با تیم‌های دیگر داشته باشد.  مثلا فصل گذشته که نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر آمد و هشت یا نه امتیاز از تیم‌های دیگر فاصله داشت، اما در هفته پایانی اتفاقی افتاد که با یک امتیاز فاصله به لیگ برتر صعود کرد.

*برای سال بعد چه برنامه ای دارید؟
 در حال حاضر باید بگویم که تکلیف مشخص نیست. صحبت‌هایی شده است که سال بعد با قدرت در مسابقات شرکت کنیم که امیدوارم این اتفاق بیفتد.
 امیدوارم مسئولان استان هم مساعدتی انجام دهند که بتوانیم این شرایط را مهیا کنیم.  برای حضور در لیگ برتر باید خیلی قدرتمند تر باشیم. چه از نظر جذب بازیکن و چه از نظر مسائل مالی دیگر.

*می توانید بازیکن سرباز جذب کنید؟
 بله برای جذب بازیکن سرباز مشکلی نداریم.

* این صحبت وجود داشت که در هفته‌های پایانی لیگ یک نتیجه‌های تیم قشقایی بسیار به شما کمک کرد!
 در ابتدا باید عنوان کنم که باشگاه ما همواره کنار باشگاه قشقایی بوده است.  برای مثال وقتی مشکل زمین تمرین بود به همدیگر کمک کردیم و همیشه پایاپای بودیم. نتایجی که قشقایی با شکست دادن تیم‌های تعقیب‌کننده ما گرفت خیلی به نفع ما بود. از آنها تشکر می‌کنم. البته این نکته را باید بگویم که تیم‌های ته جدولی که ما از آنها بردیم هم کمکی به تیم قشقایی بود. کمک در این مورد هم کاملا دو طرفه بود. از تیم قشقایی متشکرم که به ما کمک کرده است، ما هم به آنها کمک کرده ایم.

*چه کسانی دستیار شما بودند؟
مهدی جعفری، محمد مطوری، مهرزاد معدنچی و مهرداد زارع هم به عنوان بدنساز به من کمک کردند.

*چند نفر از این افراد اسطوره‌های تیم برق بودند. از تیم برق چه خبر؟
والا از تیم برق هیچ خبری نیست. امیدوارم پیشکسوتان بتوانند این تیم را دوباره احیا کنند. من دهه ۷۰ به مدت ۱۰ سال کاپیتان تیم برق بودم. با آن تیم، قهرمان جام حذفی شدیم، نایب قهرمان لیگ برتر شدیم.‌ بهترین تیم شهرستان بودیم.

*صحبت پایانی؟
   از تمام هواداران و افرادی که کنار ما بودند تشکر می‌کنم. به تیم خود نیز خسته نباشید می‌گویم. آقای رضا جمعی نیز به عنوان مشاور کمک کردند که بسیار از ایشان ممنونم. در انتها از فرمانده سپاه استان سردار بوعلی نیز تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

گفتگو از امیر کریمی

کد خبر: 1104409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =