انصارالله یمن: در کنار حزب الله لبنان هستیم

سید عبدالملک الحوثی رهبر انصار الله یمن تاکید کرد: محدود کردن حج به کشوری معین (عربستان سعودی) و برای تعداد مشخص هتک حرمت این رکن اسلام است که گامی خطرناک برای جهان اسلام است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از المسیره ارگان رسمی انصارالله یمن، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصار الله یمن در ابتدای سخنانش حلول سال جدید هجری را به امت اسلامی تبریک گفت و افزود: بی توجهی بسیاری از سوی مسلمانان در خصوص تاریخ هجری آنها وجود دارد و باید در ارتباط با این تاریخ و توجه به آن تجدید نظر شود.

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از سخنانش به اقدام عربستان سعودی در محدود کردن  برگزاری مراسم حج اشاره کرد و گفت: اقدام رژیم سعودی در ممانعت از برگزاری مراسم حج برای دومین سال پیاپی به بهانه کرونا اقدام بسیار خطرناکی است و توهین به بیت الله الحرام است.

او گفت: ما معتقدیم نظام سعودی برای ممنوع کردن ورود حجاج از کشورهای دیگر به بهانه کرونا هیچ بهانه‌ای ندارد.

رهبر انقلاب یمن در ادامه گفت: مهمترین مسئله در ارتباط با حج به عنوان یک مشخصه اسلامی این است که این مراسم یک مشخصه جهانی است و فریضه حج این هدف را محقق می‌کند.

سید عبدالملک الحوثی گفت که محدود کردن حج به کشوری معین (عربستان سعودی) و برای  تعداد مشخص هتک حرمت این رکن اسلام است که گامی خطرناک برای جهان اسلام است.

بیشتر بخوانید

الحوثی: آمریکا عامل کشتار ملت یمن است

وی  توجیهات سعودی‌ها برای محدود کردن برگزاری مراسم حج را  قانع کننده ندانست و گفت:‌ ما از رژیم سعودی می‌خواهیم دست از ممانعت از [ادای] فریضه حج برداشته و زمینه را برای حج تمتع و حج عمره فراهم کند.

عبدالملک الحوثی از کشورهای اسلامی که توجیهات سعودی‌ها در این ممنوعیت را پذیرفته‌اند، خواست در نظرات خود بازنگری کنند و برای برگزاری مراسم حج به رژیم سعودی فشار وارد کنند و اصرار داشته باشند.

او از معیارهای دوگانه و ضد اسلامی سران سعودی انتقاد کرد و گفت که رژیم سعودی زمینه را برای فعالیت‌های «هیأت رفاه و آسایش» فراهم کرده، بدون اینکه برای این فعالیت‌ها، کرونا را بهانه کند.

عملیات «شمشیر قدس» امت اسلام را سرافراز کرد

سید عبدالملک الحوثی در ادامه سخنرانی خود به درگیری اخیر بین گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که عملیات شمشیر قدس از مهمترین تحولات سال جاری است.

وی گفت که این عملیات گامی موفق بود که به پیروزی الهی منتهی شد و اهمیت زیادی دارد.

سیدعبدالملک الحوثی تاکید کرد: این عملیات امت اسلامی را سرافراز و کسانی که روابط خود با رژیم اسرائیل را عادی‌سازی کردند، رسوا کرد.

وی ادامه داد: این افراد در حالی که برای دشمن اسرائیلی توجیه می‌کردند، شناخته شدند؛ آن‌ها کسانی هستند که جنبش‌های مقاومت را سرزنش و به آن ها توهین می‌کردند.

رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه رسانه‌های سعودی و اماراتی در خدمت دشمن اسرائیلی هستند، تأکید کرد که این دشمن و کسانی که به آن وفادار هستند و با ‌این دشمن عادی‌سازی کرده‌اند، حتما بازنده خواهند شد.

محور مقاومت و دشمنی سعودی‌ها و اماراتی‌ها با آن

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات برخی از رژیم های عربی علیه مقاومت اشاره کرد و گفت که رژیم‌های سعودی و اماراتی مواضع حساسی در ارتباط با کسانی که به مقاومت فلسطین کمک می‌کنند، دارد که محور مقاومت در صدر حامیان این مقاومت است.

بر اساس این گزارش، دادگاه سعودی دیروز «محمد الخضری»، عضو حماس را که در عربستان سعودی اقامت داشت، به اتهام حمایت از مقاومت به 15 سال حبس محکوم کرده است.

رهبر انصارالله یمن از پاسخ تلافی‌جویانه اخیر جنبش حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی استقبال کرد و گفت که «ما این عملیات تلافی‌جویانه را که مقاومت اسلامی در لبنان انجام داد، می‌ستاییم».

وی گفت که قدرت‌های «خیانت‌کار» تلاش دارند از این عملیات تلافی‌جویانه انتقاد کنند ولی در برابر حملات اسرائیلی‌ها سکوت کرده‌اند.

رهبر انصار الله یمن گفت: «ما خیالمان از حزب الله راحت است و نگران آن نیستیم، ولی می‌گوییم و تأکید می‌کنیم که ما در کنار این جنبش و محور مقاومت هستیم».

آمریکا در افغانستان شکست خورد

عبدالملک الحوثی به تحولات افغانستان اشاره کرد و گفت که صرف نظر از زمینه‌ها و تفسیرهایی که برای تحولات این کشور است، نکته مهمتر از همه، این است که «اشغالگر آمریکایی [در افغانستان] شکست خورده است؛ آمریکا در کنترل کامل بر افغانستان شکست خورد برای همین مجبور به خروج شد».

او ادامه داد: «آنچه در افغانستان رخ داد، درس بزرگی از عجر و ضعف آمریکا است و اینگونه نیست که برخی تصور می‌کنند. این درس می‌گوید هرکسی که بر این کشور تکیه کند، سرانجامش شکست و باخت است».

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1106295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =