دستورالعمل دومین جشنواره «از حماسه تا حماسه» در دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

دستورالعمل دومین جشنواره «از حماسه تا حماسه سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰» به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل دومین جشنواره «از حماسه تا حماسه سال 1401-1400» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل آمده است: با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز جشنواره از حماسه تا حماسه در سال 1400-1399 و استقبال کم‌نظیر خانواده دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین در راستای اهمیت استفاده از فضای مجازی به عنوان یکی از اقطاب اثرگذار، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در نظر دارد دومین جشنواره سراسری «از حماسه تا حماسه» را ویژه خانواده دانشگاهیان (دانشجویان، اساتید و کارکنان) با هدف جریان‌سازی فرهنگی، تولید محتوا، شناسایی، حمایت و پرورش استعدادهای برتر در فضای مجازی برگزار کند.

بازروایت حماسه‌های چهل سال بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، تجلیل از مقام شامخ شهید والا مقام سردار حاج قاسم سلیمانی، شناسایی و معرفی استعدادهای ناب و خلاق دانشجویی در فضای مجازی،  افزایش روحیه نشاط، امید و پویایی در دانشگاه،  آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی در سطح دانشگاه و ایفای نقش هدایت‌‎گری جامعه نخبگان برای جامعه اسلامی و تولید محتوای غنی فرهنگی به منظور نقش آفرینی در فضای پرمخاطب مجازی از اهداف جشنواره «از حماسه تا حماسه سال 1401-1400» است.

حماسه دفاع مقدس( 31 شهریور)، اربعین حسینی، حماسه 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی، حماسه 16 آذر روز دانشجو، حماسه 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و حماسه 22 بهمن ماه پیروزی انقلاب اسلامی از حماسه های این دستورالعمل است.

براساس بندهایی از این دستورالعمل، آثار تولیدی و بازنشر در چارچوب موضوعات جشنواره و در قالب ویدئو (کلیپ، اینفوکلیپ، فتوکلیپ، لایو اینستاگرامی و ...)، صوت (پادکست، رادیو دانشجویی و ...)، گرافیک (پوستر، بنر، اینفوگرافیک، عکس‌نوشت)، عکس، شعر، یادداشت و کپشن و پویانمایی (animation) قابل پذیرش است. آثار باید صرفاً در بستر های اینستاگرام یا کانال در پیام رسان بله منتشر شود. 

شرکت کنندگان باید صفحه اینستاگرامی«hamasefarhangi@» را دنبال و نیز زیر پست هایشان الصاق (tag) کنند.

جشنواره در دو سطح واحدی و کشوری ویژه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی ((دانشجویان، اساتید (هیات علمی/حق التدریس) و کارمندان)) برگزار می‌شود.

زمان برگزاری جشنواره

دانشجویان، اساتید و کارمندان فعال در فضای مجازی در ابتدا نشانی «صفحه فعال اینستاگرامی یا کانال خود در پیام رسان بله» را به نحوی که واحد/مرکز دانشگاهی اطلاع رسانی می‌کند، اعلام و از هر حماسه تا حماسه بعدی فرصت دارند که نسبت به انتشار آثار اقدام کنند. لازمه شرکت در جشنواره، انتشار 5 پست در مورد یکی از حماسه هاست.

آخرین مهلت قراردادن پست‌های موضوعی از تاریخ شروع هر حماسه تا شروع حماسه بعد است. مهلت ارسال آثار موضوعات محوری ( دفاع مقدس، اربعین حسینی و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و دانش‌آموز ) تا 13 آبان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =