سعید خطیب‌ زاده را بیشتر بشناسید

سعید خطیب‌ زاده در سال ۱۳۵۸ در تهران متولد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، سعید خطیب‌ زاده دوازدهمین سخنگوی وزارت امورخارجه و جوانترین شخص در این سمت بعد از انقلاب اسلامی است.  خطیب زاده که سابقه فعالیت دیپلماتیک ۲۱ ساله دارد، پیش از این معاون پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه بوده است. او فارغ التحصیل مدرسه علامه حلی تهران و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است. وی همچنین در رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل از دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شده است.

خطیب زاده در سمت های مختلف از جمله به عنوان مدیر مجله انگلیسی وزارت امور خارجه، مدیر مسئول انتشارات وزارت امور خارجه، سرپرست دفتر مطالعات، مشاور معاون آموزش و پژوهش وزارت خارجه، دیپلمات در کانادا و آلمان، و نهایتا به عنوان معاون پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی مشغول فعالیت بوده است.

بخشی از سوابق مهم سخنگوی جدید در زمینه دیپلماسی عمومی و اندیشکده ای بوده و وی سخنرانی های مختلفی را در مجامع بین‌المللی داشته است.

خطیب زاده چندین کتاب نگاشته است و آخرین کتاب او «مدل آلمانی توسعه» است که توسط انتشارات وزارت خارجه چاپ شده است. کتاب دیگر او تحت عنوان «دیپلماسی اقتصادی ایران: ارزیابی همکاری اقتصادی و تجاری ایران با ژاپن، چین و کره جنوبی» به زبان انگلیسی در کشور ژاپن به چاپ رسیده است. او همچنین مؤلف کتاب سبز آمریکا، یکی از پرفروش ترین کتاب های انتشارات وزارت خارجه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =