اعتراض تیم‌های انگلیس به‌فروش نیوکاسل به سعودی‌ها

یک رسانه انگلیسی از مخالفت حداکثری باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس با انتقال مالکیت باشگاه نیوکاسل به کنسرسیوم سعودی خبر داده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، نشریه گاردین انگلیس نوشته است که باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس از انتقال مالکیت باشگاه نیوکاسل به خانواده سلطنتی عربستان سعودی ناراضی هستند و به همین دلیل سازمان لیگ برتر انگلیس را برای تشکیل یک جلسه اضطراری در هفته جاری تحت فشار گذاشته‌اند.

سعودی‌ها از مدتی قبل درصدد خرید باشگاه نیوکاسل بودند که به دلیل اعتراضات گسترده پس از متهم شدن آنها به نقض حقوق بشر به خصوص افشای دست داشتن‌شان در قتل جمال خاشقچی، این ماجرا منتفی شد و آنها پا پس کشیدند. عقب‌نشینی سعودی‌ها از خرید نیوکاسل اما صرفاً موقتی بود، چرا که آنها به واسطه شراکت با یک شرکت سرمایه‌گذاری به ریاست آماندا استیولی 80 درصد از سهام باشگاه منطقه تین‌ساید را خریدند.

صرفنظر از دلایل قبلی برای مخالفت با انتقال مالکیت باشگاه نیوکاسل به سعودی‌ها، نگرانی از شکل‌گیری سناریویی‌هایی نظیر آنچه که به واسطه پول اعراب در باشگاه‌های منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن شکل گرفته، اهالی فوتبال جزیره را نگران باز شدن پای سعودی‌ها به فوتبال انگلیس کرده است.

در حالی که دارایی شیخ منصور بن‌زاید آل‌نهیان مالک باشگاه منچسترسیتی نزدیک به 24 میلیارد یورو تخمین زده شده است، ثروت مالک سعودی جدید «زاغ‌ها» 320 میلیارد یورو گزارش شده است. این یعنی که نیوکاسل به صورت بالقوه پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بزرگترین تیم‌های ولخرج اروپا در زمینه خرید بازیکن را دارد و تورمی بی‌سابقه در انتظار ارقام قراردادها و حقوق بازیکنان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =