پرسپولیس باید می‌بُرد

امیر کریمی*

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ برای بازی پرسپولیس و نساجی نکات جالبی را می توان در نطر گرفت اما صادقانه باید گفت پرسپولیس به دلایل متعدد فعلا باید ببرد تا بماند بر روی همان ساخته های قبلی و سفت کند جای پای تود را در این فصل، که اتفاقا بر عکس فصول قبلی کمی نقد و انتقاد بر فضای هواداری این تیم مستولی شده بود. البته نباید این انتظار را داشت که حالا انتظار ازپرسپولیس به مراتب بالا رفته و اینکه به یک کارخانه یا تولیدی یا یک سیستم چه می دهیم که انتظار خروجی و یا چه خروجی داریم را هم باید در نظر گرفت. پرسپولیس باید می برد چون در این فصل کورس برلی قهرمانی از اول فصل شروع شده. سپاهان و استقلال ابتدای فصل را پرقدرت شروع کرده اند ، پرسپولیس در عین حال بازیابی و تغییرات نمی خواهد قافیه را در جدول امتیازات به سادگی و حتی کوتاه مدت ببازد. چند نکته در این پرسپولیس دیده می شود که حائز اهمیت است.

نکته اول

تکرار این موضوع که انتظارات از پرسپولیس بالا رفته، حالا افکار عمومی علاوه بر زیبا بازی کردن و حتما بردن، انتظار دارند که این تیم گل نخورد یا به حریف موقعیت ندهد و حتما با اقتدار و بدن استرس در این سطح از بازی ها پیروز بیرون آید. این خود بزرگترین فشار روانی روی این تیم است.

نکته دوم

نساجی فراتر از سالهای قبل بازی کرد. مازنی های لیگ برتری فوتبالی متفاوت از تصورات را نشان دادند،حالا باید ببینیم این روند در دوران مربیگری ساکت الهامی ادامه دار خواهد بود یا جرقه ای بیش نبوده؟

نکته سوم

پرسپولیس خوب بازی می کند اما با تغییرات زیاد. میلاد سرلک در حال شکل دادن سبک دیگری از هافبک دفاعی با استایل و شیوه رجیستا است. چپ پرسپولیس زوج ترابی و امیری را به خود می بیند، بر عکس کناره های راست پرسپولیس عملا در حمله با شیری هیچکاره هستند. اوردن پهلوان در بازی قبلی در این پست دلیلش همین کم کاری کناره راست بود.باید قبول کنیم این پرسپولیس در حال شکل گیری نوع جدید از پازل تاکتیکی خود است پس زمان بهترین آیتم برای جا افتادن آن است. 

نکته چهارم

اگر پرسپولیس با دو مهاجم کلاسیک بازی میکند یعنی باید قدرت بازیسازی و ایجاد موقعیت را برای آن دو مهاجم ایجاد کند، داشتن یک فانتزی باز شاید تصور افکار عمومی باشد اما دقیقا فوتبال روز دنیا به سمت بازیکنان متفاوت تری با تعیین طرح های متفاوت تر رفته. اتفاقی که برای احمد نور در پرسپولیس افتاد. اسدی و سرلک باید در این فضا قابلیت های بیشتری را برای خود تعریف کنند و همین طور کادر فنی با تعریفات جداگانه.

نکته پنجم

به نظر می رسد با تغییراتی که گل محمدی در زمین ایجاد کرد زوج سمت راست هم برای او با حضور نعمتی و امیری ثبات پیدا کند. تغییری که در بازی با نساجی عملا جواب داد و پرسپولیس توانست بازی را ببرد.

نکته ششم

پرسپولیس برخلاف حداقل سال قبل در هر بازی یک گل خورده، ولی نکته مثبت اتفاقا گلزنی های مهاجمین این تیم هست، بخصوص عبدی که حالا دبل کرده‌است.

*کارشناس فوتبال

انتهای پیام/

کد خبر: 1116568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =