محمود واعظی را بیشتر بشناسید

محمود واعظی متولد خردادماه ۱۳۳۱ در شهر تهران است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، محمود واعظی متولد خردادماه ۱۳۳۱ در شهر تهران است. او یکی از دیپلمات ها، سیاستمداران و مدیران ارشد اجرایی ایرانی است که در دولت دوازدهم ریاست دفتر رئیس جمهوری را بر عهده دارد. سابق بر این و در دولت یازدهم محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران بود.

تحصیلات

واعظی که دانش آموخته رشته مهندسی برق در مقطع کارشناسی از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا و کارشناسی ارشد مهندسی برق از دانشگاه ایالتی سن خوزه است، از سال ۱۳۵۸ به عنوان مدیر عامل شرکت مخابرات ایران فعالیت خود را در صحنه سیاسی آغاز کرد.

فعالیت اجرایی

واعظی در سال ۱۳۶۵ به وزارت امور خارجه رفت و تا سال ۱۳۶۸ مشاور اقتصادی وزیر امور خارجه وقت یعنی علی اکبر ولایتی بود.

از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ عهده‌دار معاونت سیاسی اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه بود و برای یک دوره ۲ ساله، از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸ معاونت اقتصادی وزیر امور خارجه را برعهده داشت.

فعالیت سیاسی

واعظی که از اعضای مؤسس حزب اعتدال و توسعه است، در فاصله سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۲ در جایگاه معاونت پژوهش‌های سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک در مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت کرد.

واعظی در دوران اقامت در آمریکا، از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا بود و در دوره کوتاهی، دبیری این انجمن را برعهده داشت. واعظی همچنین دوره کوتاهی را نیز با همراهی تعدادی از دانشجویان، در نوفل لوشاتو، در خدمت امام خمینی (ره) بود.

دولت یازدهم

در دولت یازدهم و بعد از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم، وی محمود واعظی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات، به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد، که وی در مجموع با ۲۱۸ رای موافق، موفق به اخذ رأی اعتماد مجلس شد.

واعظی در دولت دوازدهم نیز بعنوان رئیس نهاد ریاست‌جمهوری فعالیت می‌کند. پیش از وی، محمد نهاوندیان این مسئولیت را در دولت یازدهم برعهده داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =