۲۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان تخصیص می‌یابد

حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور از اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ طبق تفاهم با مجلس خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور از اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ طبق تفاهم با مجلس خبر داد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: در جلسه امروز چهارشنبه دولت، آخرین مباحث مربوط به لایحه بودجه مطرح شد و یکشنبه آینده با حضور رئیس جمهور در خانه ملت لایحه بودجه به مجلس تقدیم خواهد شد.

وی با تبیین جزئیات این لایحه اظهار داشت: سعی کردیم اصلاح ساختار بودجه که بارها رهبر فرزانه انقلاب بر آن تاکید کردند در این لایحه مدنظر قرار گیرد، به نحوی که انضباط مالی بر آن حاکم کنیم و بودجه عملیاتی باشد به نحوی که تخصیص بودجه مطابق با اقدامات انجام شده صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور افزود: در این لایحه به وزرا و استانداران اختیارات داده می‌شود و در عین حال باید پاسخگو باشند.

حسینی، شفافیت، نظارت پذیری، تدوین ساده و قابل فهم بودن را از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۱ برشمرد و گفت: سعی کردیم در سال آینده با شرایط بهتری مواجه شویم به نحوی که در این لایحه به قشرهای آسیب پذیر جامعه یعنی افراد تحت پوشش کمیته امداد (ره) و بهزیستی توجه ویژه شده است.

وی افزود: در این لایحه به آبادانی و تقویت خدمات دولت مانند گازرسانی به روستاها و نیز تخصیص اعتبارات خاص برای حل و فصل مسأله آب نیز توجه کردیم تا از مرحله سخت کنونی عبور کنیم.

حسینی توجه ویژه به حفاظت از محیط زیست و علم و فناوری را از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۱ برشمرد و ابراز امیدواری کرد: نمایندگان در تصویب این لایحه همراهی کنند تا سقف بودجه افزایش نیابد و با کسر بودجه و افزایش تورم مواجه نشویم.

معاون رئیس جمهور همچنین گفت: در موضوع کارکنان دولت و حقوق بگیران نیز مقرر شد افزایش‌ها در لایحه بودجه آینده پلکانی باشد، یعنی کسانی که دریافتی کمتری دارند حقوقشان درصد بیشتری افزایش یابد و افراد دارای حقوق بالاتر شاید هیچ افزایش حقوقی نداشته باشند.

حسینی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تعیین قیمت نفت و ارز در لایحه بودجه آینده گفت: این موضوع را باید رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کند، اما سعی کردیم در تعیین این شاخص‌ها به واقعیات توجه کنیم به نحوی که گرانی‌ها وتورم کنترل شود.

معاون رئیس جمهور افزود: البته خوشبختانه در این مدت کوتاه از عمر دولت سیزدهم، اقداماتی در این باره انجام شده است که امیدواریم اهداف متعالی در لایحه بودجه تحقق یابد، چون این لایحه مهمترین سند مالی دولت در یک سال است و نخستین سند مالی این دولت محسوب می‌شود و ریل گذاری اقتصادی را مشخص می‌کند.

وی گفت: در این لایحه به آرمان‌هایی مانند عدالت طلبی، توزیع عادلانه امکانات و از بین بردن فقر مطلق که از جانب رئیس جمهور مطرح شده است، توجه کردیم.

حسینی افزود: در این لایحه همچنین به برخی قوانین مانند حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توجه شد به نحوی که نخستین بار برای آن بودجه درنظر گرفتیم.

معاون رئیس جمهور، توجه به قانون جهش تولید، حمایت از ساخت مسکن و تقویت صندوق مسکن محرومان را از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۱ برشمرد.

وی همچنین گفت: در این لایحه سعی کردیم به وعده داده شده دولت برای ساخت چهار میلیون مسکن تا چهار سال آینده توجه کنیم که اقدامات زیربنای آن در حال انجام است.

حسینی تاکید کرد: دولت نشان داده است که به تعبیر آقای رئیس جمهور صادق الوعد است و به وعده‌هایی که می‌دهد عمل می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد: شرایط اقتصادی کشور روز به روز بهتر شود و برای پیشرفت و اجرای عدالت درکشور گام‌های بلندتری برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =