نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه آزاد اسلامی یزد در ترم بهمن/ ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی تکمیل شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در نیمسال دوم ۱۴۰۰ مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد به شکل حضوری، کارشناسی و کاردانی هم به شکل ترکیبی برنامه‌ریزی شده است، طبیعتا در صورت پیک سویه امیکرون و شرایط حاد کرونایی تمامی کلاس‌ها به شکل مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ استان یزد در تقسیم بندی کرونایی در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارد و همین مقوله نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه را دستخوش تغییرات می‌کند. در شرایط کنونی هم ستاد مقابله با کرونای هر استان شیوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه و مدارس را تصمیم‌گیری کرده است.

ابراهیم سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از افزایش آمار بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد خبر داده است. در وضعیت کنونی با توجه فعالیت‌های انجام شده و تاکیدات مسئولان امر مبنی‌بر برگزاری دانشگاه‌ها به شکل حضوری و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این زمینه هر گونه تغییرات در روند برگزاری کلاس‌ها دور از انتظار نیست. 

شرایط برگزاری کلاس‌ها به شکل حضوری و مجازی مهیاست

محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تمهیدات برای نحوه بازگشایی دانشگاه‌ها برای ترم جدید گفت: در هفته‌های اخیر استان یزد به‌دلیل شرایط کرونا و سویه امیکرون در وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی قرار گرفته است. در حالی که  قبل از شیوع وضعیت کرونایی موجود در دانشگاه آماده‌سازی بستر کلاس‌ها به شکل ترکیبی برنامه‌ریزی شده بود.

وی تاکید کرد: تمامی شرایط برای برگزاری کلاس‌ها به شکل حضوری و مجازی مهیا شده بود تا کلاس‌ها برای دانشجویان درگیر بیماری کرونا به شکل مجازی برگزار شود.

دهقانی اشکذری درباره امکان استفاده از قابلیت حضور ۴۰-۶۰ آموزش‌های حضوری در شرایط کنونی افزود: از یک ماه قبل این مقوله مطرح شد و تمامی روسای دانشگاه‌ها موظف شدند تا در تدوین دروس دانشجویان از امکانات متعدد در کلاس‌های حضوری و مجازی برخوردار باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در پاسخ به این سوال که در شرایط کنونی نحوه بازگشایی کلاس‌های دانشگاه برای مقاطع مختلف چگونه است؟ ادامه داد: با توجه به تمهیدات ویژه در ورودی دانشگاه امکان واکسیناسیون و بررسی وضعیت سلامت دانشجویان در دستور کار قرار گرفته است تا در صورت مشاهده افراد بیمار اقدامات مناسب آنها لحاظ شود.

برگزاری کلاس های عملی با گروه‌های ۱۰ نفره

دهقانی اشکذری ادامه داد: فضای کل کلاس‌های ضدعفونی شده و در زمینه دروس عملی هم گروه‌ها به ۱۰ نفره تقسیم بندی می‌شود و مشکلی در زمینه برگزاری کلاس‌های عملی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا برای دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی خوابگاه‌های دانشجویی اختصاص یافته است، تاکید کرد: در وضعیت کنونی هم پروتکل‌ها در حال اجرا است. تعداد حضور افراد در هر اتاق به نصف ظرفیت کاهش یافته و تمامی افراد ساکن در خوابگاه‌ها تحت بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ضدعفونی فضاهای مکانی در خوابگاه‌ها انجام می‌شود، گفت: بر اساس تعهد نامه تمامی دانشجویان ساکن در خوابگاه موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی تکمیل شده است

دهقانی اشکنری با بیان اینکه در صورت افزایش جمعیت دانشجویان در ترم جاری با مشکلات متعدد مواجه می‌شویم، تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد حضور افراد در هر اتاق به نصف ظرفیت کاهش یافته و ظرفیت خوابگاه‌ها تکمیل شده است، ستاد ملی مقابله با کرونا باید در زمینه تغییر تعداد ظرفیت‌های خوابگاهی تصمیم بگیرد.

خدمات بیرون‌بر در سلف ارائه می‌شود

دهقانی اشکنری درباره روند ارائه خدمات در سلف و  بوفه‌ها گفت: در سلف اغذیه به شکل بیرون‌بر در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد درباره روند بازگشایی دانشگاه افزود: در هفته جاری تمامی برنامه‌ها در مدارس و دانشگاه‌های استان تعطیل شده و به شیوه مجازی تغییر یافته است.

به گفته وی در دو هفته اخیر امتحانات حضوری ورودی ۱۴۰۰ پزشکی مجازی برگزار شد و در هفته جاری هم تمامی امتحانات در رشته‌های بالینی و کلیه شاخه‌های پزشکی، مامایی، بیهوشی و پرستاری به شیوه مجازی تغییر کرده است.همچنین کلاس‌های عملی هم با یک هفته تاخیر برگزار شده است.

تغییرات در نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه

دهقانی اشکنری تاکید کرد: با شیوع امیکرون برگزاری کلاس‌هی دانشگاهی با تغییراتی همراه می‌شود و در غیر این صورت طبق بخشنامه قبلی کلاس‌ها به شکل حضوری با ظرفیت ۴۰ درصد برگزار می‌شود. هرچند مسئولان کشور تاکید بر برگزاری کلاس‌های حضوری دارند.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در نیمسال دوم ۱۴۰۰ کلاس در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد به شکل حضوری، کارشناسی و کاردانی هم به شکل ترکیبی برنامه‌ریزی شده است، طبیعتا در صورت پیک سویه امیکرون و شرایط حاد کرونایی تمامی کلاس‌ها به شکل مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =