رسوایی تماشای فیلم مستهجن در پارلمان انگلیس

نماینده «دوون» در پارلمان انگلیس پس از رسوایی تماشای فیلم مستهجن، مجبور به استعفا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «نیل پریش» عضو ارشد حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در پارلمان به دنبال شدت گرفتن فشارها به او در نتیجه رسوایی تماشای فیلم مستهجن، اعلام استعفا کرد.

نیل پریش قانونگذار پارلمان انگلیس از حزب تحت رهبری «بوریس جانسون» رئیس حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیر این کشور، کمتر از ۲۴ ساعت بعد از آنکه گفته بود تا زمان تکمیل تحقیقات درباره رسوایی تماشای فیلم مستهجن از منصب خود استعفا نمی‌دهد، نظرش را تغییر داد.

به گزارش «بی‌بی‌سی»، این سیاستمدار ۶۵ ساله انگلیسی که از سال ۲۰۱۰ نماینده شهرستان «دوون» در مجلس عوام بوده و ریاست «کمیته منتخب محیط زیست، غذا و امور روستایی» این نهاد قانونگذاری را برعهده داشت، از منصب خود به عنوان نماینده اعلام استعفا کرد.

بیشتر بخوانید:

دیوید کامرون سیاستمدار انگلیسی را بیشتر بشناسید

وی که روز جمعه هفته گذشته به دلیل بالا گرفتن انتقادات، از سوی حزب حاکم محافظه کار از عضویت در حزب تعلیق شده بود، اذعان کرد که دو بار در پارلمان انگلیس فیلم مستهجن دیده اما بار اول، اقدام او «اتفاقی» بود.

نماینده دوون در مجلس عوام انگلیس که با شبکه بی‌بی‌سی مصاحبه کرد، البته اذعان کرد که اقدامش درباره دیدن فیلم مستهجن در پارلمان این کشور برای بار دوم، عامدانه بود. این نماینده انگلیسی گفت: «جرم من، بزرگ‌ترین جرم من این بود که در یک موقعیت دیگر برای بار دوم این کار را کردم».

نیل پریش ادامه داد: «من باید تا آخر عمر با این زندگی کنم. من یک اشتباه وحشتناک بزرگ مرتکب شدم...کاری که انجام می‌دادم اشتباه بود اما برای ارعاب زنان این کار را نکردم. من 12 سال در پارلمان هستم و احتمالاً یکی از بهترین وجهه‌ها را دارم».

این قانونگذار انگلیسی با ابراز «عذرخواهی تمام و کمال» بابت اقدام شنیع خود افزود: « اشتباه کردم، احمق بودم، عقلم را از دست داده بودم».

حداقل دو نماینده زن پارلمان انگلیس طی روزهای اخیر نیل پریش را به دیدن فیلم مستهجن حین برگزاری جلسات پارلمان این کشور متهم کرده بودند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1138905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =