هدف تأسیس سرای نوآوری تربیت نیروی خلاق و حرفه‌ای است

رئیس سرای نوآوری مبل و منبت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: یکی دیگر از اهداف مهم تاسیس این سرا تربیت نیروی حرفه‌ای، رفع موانع و نیازهای همه اعضا است و ما هم تلاش می‌کنیم تا از فعالیت‌های مبتنی‌بر تجاری‌سازی، فناورانه و نوآور حمایت کامل داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از ملایر، بهروز کرد، رئیس سرای نوآوری مبل و منبت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز  با بیان اینکه عنوان ملی و جهانی ملایر در حوزه مبل و منبت برای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی جذاب بوده است، گفت: سرای نوآوری مبل و منبت ملایر با هدف اینکه دانشجو، نیروهای صنعتی و اساتید علمی در کنار هم رشد کنند و مکمل هم برای افزایش تولید محصول و فروش باشند احداث شده است. یکی دیگر از اهداف مهم تاسیس این سرا تربیت نیروی حرفه‌ای و رفع موانع و نیازهای همه اعضا است و ما هم تلاش می‌کنیم تا از فعالیت‌های مبتنی بر تجاری‌سازی و فناورانه و نوآور حمایت کامل داشته باشیم.


رئیس سرای نوآوری مبل و منبت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر افزود: سعی داریم تا در کنار اهداف به رسالت اجتماعی خود بپردازیم و این مهم با ایجاد شبکه نوآوری در شهرستان باعث کارآمدی این سرا و حل مسائل و دغدغه‌های منبت کاران و فعالان حوزه چوب این شهرستان می‌شود و از طرفی سعی داریم تا با استفاده از اساتید و دانشجویان رشته‌های مرتبط در حوزه طراحی و ساخت مصنوعات چوبی فناوری و نوآوری را وارد این هنر صنعت کنیم. برای اولین بار در ملایر توانستیم برای احداث این سرای نوآوری۱۰  میلیارد ریال بودجه دولتی جذب کنیم و در کنار احداث این سرای نوآوری از حضور یک شرکت دانش بنیاد و پنج شرکت فناور که در این حوزه مشغول فعال بوده در دانشگاه بهره ببریم.

وی تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیت‌های این سرای نوآوری ارتباطات مثبت با دستگاه‌های اجرایی شهرستان برقرار کردیم تا بتوانیم برای حل مسائل واحدهای تولید این هنر صنعت با کمک این دستگاه‌های راه حل‌های مناسب ارائه دهیم.

بهروز کرد با اشاره به وجود رشته تحصیلی چوب در مقاطع کاردانی و کارشناسی در واحد ملایر افزود: شاهد استقبال فعالان حوزه هنر صنعت مبل و منبت برای تحصیل در این رشته که مرتبط با حوزه کاری آنها بوده است هستیم.

رئیس سرای نوآوری مبل و منبت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با بیان اینکه در حال حاضر بهسازی ساختمان سرای نوآوری مبل و منبت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: قول مساعد معاونت علمی ریاست جمهوری برای افزایش بودجه بهسازی ساختمان سرا اخذ شده است.

گفتنی  از ۴۸ سرای نوآری واحد های دانشگاه آزاد کشور فقط ۳۰ سرای نوآوری موفق به اخذ بودجه از معاونت علمی ریاست جمهوری شده اند. 

خبرنگار: محمد معصومی

انتهای پیام/

کد خبر: 1140362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =