اظهارنظر بیل گیتس نسبت به کسانی که واکسیناسیون را تئوری توطئه می‌خوانند

بیل گیتس در مصاحبه اخیر خود با اشاره به اینکه برخی معتقدند در واکسن‌های کرونا، تراشه‌های ردیابی کار گذاشته شده است، گفت اینکه چنین تئوری‌های توطئه‌ای مانع از واکسینه شدن مردم می‌شود، واقعا اتفاق غم‌انگیزی است.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت و همچنین موسس بنیاد بشردوستانه «ملیندا و بیل گیتس»، در این مصاحبه گفت: نمی‌دانم چرا برخی فکر می‌کنند که من علاقه‌مندم بدانم افراد کجا هستند. این موضوع واقعا خنده‌دار است، اما اگر مانع واکسینه شدن مردم شود، واقعا غم‌انگیز است.

وی افزود: تئوری‌های توطئه مسائلی هستند که کلیک کردن روی آنها سرگرم‌کننده است و ممکن است مردم را درگیر توضیحات ساده و ناشیانه کند؛ مثل این ادعا که واکسن‌ها فقط برای منافع شخصی بعضی‌ها تولید شده و هیچ درک علمی پشت مهندسی پیچیده و سریع واکسن کووید ۱۹ وجود ندارد.

او تصریح کرد که نه تنها بابت تولید واکسن هیچ پولی به جیب او نرفته است، بلکه میلیاردها دلار برای آن هزینه کرده است تا جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد. اگر این موضوع را وارونه ببینید و فکر کنید که ما فقط برای پول این واکسن‌ها را ساخته‌ایم، نه برای نجات جان انسان‌ها، خود این موضوع یک تئوری توطئه رایج است.

گیتس همچنین گفت: آمریکا هنوز نرخ واکسیناسون کمتری نسبت به بسیاری از کشورهای جهان دارد و به همین دلیل باید راهی برای متقاعد کردن افرادی که هنوز در مورد اهمیت واکسیناسسیون شک دارند، بیاید.

وی با اشاره به اینکه کسانی که به تئوری توطئه اعتقاد دارند، ذهن بازی ندارند و به این فکر نمی‌کنند که واکسیناسیون به نفع آنها و اطرافیانشان است. به همین دلیل واقعا تعجب می‌کنم که آمریکا هم در این مساله کوتاهی کرده و البته می‌دانم که این موضوع تا حدودی هم سیاسی است. 

گیتس در فوریه 2022، در پست وبلاگش نوشت: من معتقدم که کووید ۱۹ می‌تواند آخرین بیماری همه‌گیر باشد. پس از آن هم کتابی با همین موضوع منتشر شد که امید زیادی را به وجود آورد که بشریت دیگر با چنین شرایط وخیم روبه‌رو نخواهد شد.

کد خبر: 1140669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =