حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی یزد حداقل ۳۰ درصد افزایش یافت/ پاداشِ حق جذب و تخصص بر اساس عملکرد واحدها پرداخت می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به پیچیدگی مدیریت مالی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کم‌ترین میزان افزایش حقوق کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی یزد حدود ۳۰ درصد بوده‌ است.

محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: وضعیت نامناسب اقتصادی در سال‌های اخیر ارزش مالی حقوق کارکنان دستگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی را کاهش داد که این موضوع موجی از نارضایتی را در جامعه کارمندی، حتی در قوه قضائیه ایجاد کرد. 

وی افزود: مدیریت مالی در دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به این‌که برخلاف دانشگاه‌ها و ادارات دیگر از بودجه دولت ارتزاق نمی‌کند، همواره با دشواری مضاعفی همراه بوده‌است؛ از سویی باید منابع کافی مالی را تامین و از طرفی دیگر ثبات در پرداخت دستمزد و امور رفاهی همکاران‌مان را حفظ کنیم.  

به گفته دهقانی اشکذری، آزادسازی قیمت‌های دولتی و قطع یارانه برخی از کارکنان دانشگاه آزاد از جمله مشکلاتی بود که اخیرا پیش آمد. 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گفت: امسال هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی علی‌رغم وجود مشکلات جدی در زمینه اقتصادی، با درک منطقی از وضعیت معیشت کارکنان خود و در جهت افزایش انگیزه و جبران خدمات ایشان، انصافا افزایش خوبی را در میزان حقوق اعمال کرد که کم‌ترین این مقدار در دانشگاه آزاد اسلامی یزد حدود ۳۰ درصد بوده‌است. 

او ادامه داد: علاوه بر مقدار اصلی افزایش حقوق، مبلغ اضافه‌ای نیز تحت عنوان حق جذب و تخصص و ارزیابی عملکرد واحدها، یک بازه ۲۰ درصدی دیگری را برای افزایش دستمزد در اختیار استان‌ها قرار داده‌است که مقدار آن را متناسب با عملکرد مدیریتی و مالی ۱۰ واحد دانشگاه آزاد در استان یزد تقسیم کردیم و در احکام جدید خردادماه آن را هم لحاظ کردیم. 

محمدرضا دهقانی اشکذری اضافه کرد: دانشگاه در نظر دارد سامانه ارزشیابی عملکرد کارکنان را با شاخص‌های دقیق‌تری در سال‌های بعدی راه‌اندازی کند که به نظر بنده این ارزیابی نباید به صورت گروهی و برای کل یک واحد انجام شود بلکه باید عملکرد هر فرد جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: وجود دو قشر متفاوت حقوق‌بگیر در دانشگاه آزاد؛ یعنی اعضای محترم هیئت علمی و کارکنان عزیز از سختی‌های دیگر کار است که همواره میزان دریافتی آن‌ها مورد مقایسه قرار گرفته‌است. یکی از دلایل این مقایسه اجرای طرح الف و ب اساتید در سال گذشته بود که دستمزد اغلب استادان ما را ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش داد؛ به همین خاطر امسال تغییرات بی‌سابقه‌ای در حقوق کارکنان دانشگاه آزاد در نظر گرفته شد که البته این مقدار در رابطه با اعضای هیئت علمی متناسب با رتبه علمی آن‌ها صورت گرفت. 

وی تاکید کرد: اغلب جامعه فرهیخته کارمندان دانشگاه آزاد متوجه شرایط پیچیده دانشگاه هستند و همیشه از این بابت قدردانند؛ این را می‌توان در ناکام گذاشتن فراخوان‌های گسترده دشمنان برای تجمع، به طور واضحی شاهد بود. 

این مقام مسئول دانشگاه آزاد معتقد است که توفیقات مهم اخیر دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه مدیریتی آن در رویکرد جدید، خصوصا در زمینه برگزاری رویداد ملی عصر امید که منجر به تقویت جریان انقلاب اسلامی شده‌، عامل اصلی هجمه‌های دشمنان علیه آن است. 

دهقانی عنوان کرد: تبیین درست اقدامات جدید دانشگاه آزاد خصوصا دقت در این موضوع که میزان افزایش حقوق‌ها نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته و همچنین شرکت‌دادن کارمندان و اعضای هیئت علمی در تصمیم‌گیری‌های دانشگاه از راه‌هایی است که می‌تواند به حل مسائل کمک کند. 

وی یادآور شد: از نمونه‌های این مشارکت، تشکیل شوراهای مشورتی و رفاهی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد است که در آن نمایندگان همکاران عزیز به صورت ماهانه و سالانه حضور پیدا می‌کنند و راه‌های مختلف تقویت و بهبود معیشت را در آن برای پیگیری و اجرا پیشنهاد می‌کنند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مطابق با سند تحول ۵ ساله خود با جدیت به دنبال گسترش درآمدهای غیرشهریه‌ای است که یکی از راه‌ها، فعال‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان و سراهای نوآوری است که امروز پشتوانه دانشگاه در مسیر تبدیل به یک دانشگاه کارآفرین است؛ البته تولید محصولات دانش‌بنیان زود بازده نیست و نیازمند زمان بیشتری است کما اینکه تاکنون به حد قابل توجهی نرسیده‌است و عمده محصولات فعلا در اندازه نمونه اولیه تولید شده‌اند. تجاری‌سازی، تولید انبوه و سودآوری آن‌ها نیازمند شرکت‌های حامی است. 

او بیان کرد: زمانی که دانشگاه به یک برند کارآفرین تبدیل شود، استقبال عمومی مردم به آن بیش‌تر می‌شود؛ بنابراین مهم‌ترین فایده فعالیت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، جذب دانشجو است. 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اظهار کرد: تبدیل به احسن دارایی‌های دانشگاه آزاد به فراخور زیست بوم هر منطقه، یکی از برنامه‌های ما برای توسعه درآمدهای غیرشهریه‌ای است. تاسیس اولین مجموعه بسته‌بندی میوه در مرکز دانشگاهی خاتم که متناسب با کشاورزی و باغ‌داری در این شهر است، یکی از آخرین اقدامات ما در استان یزد بوده‌ که در فصل برداشت میوه سود خالص دارد. فعالیت در حوزه نیروگاه‌های انرژی‌های نو مانند انرژی خورشیدی و همچنین نمونه‌گیری‌های آزمایشگاهی با استفاده از تجهیزات خوبی که در واحدها داریم، از ظرفیت‌های دیگر درآمدهای زودبازده هستند. 

دهقانی اشکذری در پایان گفت: طرح ساخت مسکن کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در فاز توافق‌های استانی و شناسایی و عرضه زمین‌های تحت مالکیت دانشگاه به وزارت راه‌ و شهرسازی قرار دارد. پیش‌بینی می‌کنم فرآیند تغییر کاربری این اراضی از آموزشی به مسکونی و همچنین تخصیص تسهیلات لازم تا پایان تابستان سال جاری به اتمام برسد و پس از آن شاهد اجرای پروژه باشیم. 

انتهای خبر/

کد خبر: 1143628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • كاظم حاجي حسيني IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      1 0
      با سلام ضمن تشكر از رياست محترم دانشگاه سطح پايين حقوق كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي يزد بخاطر عدم افزايش منطقي و به اندازه تورم و عدم افزايش درحد درصدي كه دولت به كارمندان لحاظ كرده بوده ميباشد ، و اين عدم اجرا و كاهش در افزايشهاي سالهاي ٩٦ الي ٩٩ باعث اين عقب ماندگي حقوق كاركنان دانشگاه شده كه نياز به يه جراحي عميق و بازبيني ريشه اي دارد . وگرنه هر سال شاهد اين عقب ماندگي و نارضايتي كاركنان با توجه به شرايط بد اقتصادي جامعه خواهيم بود. انشالله كه با تصميمهاي اصولي و بموقع شاهد پيشرفت و اعتلاي روز افزون دانشگاه باشيم . الهي آمين