سن پترزبورگ دروازه‌ جدید توسعه قرقیزستان

کارشناس مسائل اقتصادی، برگزاری مجمع اقتصادی سن پترزبورگ را فرصتی عالی برای یافتن شرکای جدید در جهت اجرای پروژه‌های داخلی کشورهایی مانند قرقیزستان می‌داند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نورلان علی اف کارشناس مسائل اقتصادی، برگزاری بیست و پنجمین مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در تاریخ 15 تا 18 ژوئن را فرصتی عالی برای یافتن شرکای جدید برای توسعه پروژه‌های داخلی کشورهایی مانند قرقیزستان می‌داند.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: غرب، روسیه را به جستجوی شرکای جدید و قابل اعتمادتر سوق داده است. این یک جنبه مثبت برای کشورهای منطقه مانند قرقیزستان است.

وی ادامه داد: اکنون کشورهای اتحادیه اروپا که در دام تحریم‌های خود گرفتار شده‌اند، ناگهان متوجه شدند که بازار اصلی غلات، آن طور که آنها معتقد بودند، اصلاً در اوکراین متمرکز نیست، بلکه در روسیه متمرکز است.

علی اف افزود: آنها برای توجیه خود، روسیه را در بحران غذایی مقصر می‌دانند و این فقط نشان دهنده سیاست کوته بینانه اتحادیه اروپا و ایالات متحده است.

این کارشناس اقتصادی افزود: «عاقل بیک جباراف» نخست وزیر و نماینده قرقیزستان در این مجمع مطرح کرده بود که این نشست بستری برای تعامل در مورد اجرای پروژه‌های زیست محیطی و آب و هوایی، همکاری‌های صنعتی، تحول دیجیتال اقتصادی خواهد بود. همه اینها نشان می‌دهد که مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ می‌تواند به عنوان کمک جدی برای کشورهای ما در این زمان دشوار عمل کند و فرصت‌هایی را برای غلبه سریع بر مشکلات موجود فراهم کند.

شایان ذکر است که در این مجمع 4 روزه 13 هزار و 500 شرکت کننده از 141 کشور و نمایندگان بیش از هزار سازمان رسانه‌ای از 46 کشور جهان شرکت می‌کنند.

این مجمع یکی از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای تجاری در جهان است. به مدت 25 سال، انجمن جایگاه پیشرو در جهان را برای بحث در مورد موضوعات کلیدی اقتصاد جهانی و به اشتراک گذاری بهترین شیوه‌ها و شایستگی‌های جهانی به منظور تضمین توسعه پایدار به دست آورده است.

در سال جاری این مجمع به پلتفرمی تبدیل خواهد شد که بردارهای جدید همکاری بین کشورها را توسعه می‌دهد، زیرا در شرایط فعلی که اکثر کشورهای جهان به دنبال یافتن نقاط تماس و ارتباط اقتصادی جدید با فدراسیون روسیه هستند.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1144372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =