تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد استان اصفهان و دانشگاه واسط عراق امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و فرهنگی میان دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و دانشگاه دولتی واسط جمهوری عراق، به امضای پیام نجفی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و مازن حسن جاسم الحسنی رییس دانشگاه واسط کشور عراق رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اصفهان، در حاشیه گردهمایی دبیران دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی کشور در اصفهان، تفاهم‌نامه علمی، آموزشی و فرهنگی میان واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و دانشگاه واسط عراق منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف توسعه همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان متناسب با مأموریت‌های علمی این واحد دانشگاهی، تنظیم شده است. تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و دانشگاه دولتی واسط جمهوری عراق در ماه‌های اخیر به‌صورت مجازی مورد توافق طرفین قرار گرفته بود و طی سفر مازن حسن جاسم الحسنی به اصفهان، مراسم امضای تفاهم‌نامه برگزار شد.

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد استان اصفهان و دانشگاه واسط جمهوری عراق امضا شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در این باره اظهار کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مشترک، تبادل دانشجو، پژوهشگر و اعضای هیأت علمی، ایجاد بستر فرصت مطالعاتی، برگزاری گردهمایی‌های علمی مشترک، همکاری در مجلات علمی، زمینه‌سازی برای برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مشترک، همکاری در برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تخصصی، توسعه زبان و ادبیات هر دو کشور، معرفی تاریخ، هنر و تمدن هر دو کشور و در نهایت تأسیس دفتر نمایندگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در دانشگاه واسط جمهوری عراق و بالعکس، از محورهای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و دانشگاه واسط کشور عراق است.

محمدحامد کیانی سرپرست اداره‌کل بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه بیان داشت: امضای تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی در این واحد مسبوق به سابقه است و جزوی از مأموریت‌های بلندمدت دانشگاه می‌باشد. این تعاملات نه تنها با دانشگاه‌های شاخص خاورمیانه بلکه با دانشگاه‌های کشورهای اروپایی و آسیای میانه نیز شکل گرفته است.

وی در رابطه با خدمات ارائه شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به دانشجویان غیرایرانی افزود: این واحد دانشگاهی تاکنون به حدود ۵ هزار دانشجوی غیرایرانی خدمات مختلف آموزشی و علمی ارائه کرده است. ما توانستیم با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، جذب دانشجوی غیرایرانی را از ۲۳ نفر در سال ۱۳۹۹ به ۴۰۰۰ نفر در سال ۱۴۰۰ برسانیم.

کیانی در پایان در رابطه با ارائه خدمات بر بستر فناوری به دانشجویان غیرایرانی گفت: سامانه مجازی سفیر که توسط تیم انفورماتیک اداره‌کل بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان طراحی و در حال اجرایی شدن است، با ارائه تمام خدماتی که یک دانشجوی غیرایرانی نیاز دارد، به آسان شدن روند تحصیل آن‌ها کمک می‌کند و این واحد دانشگاهی از این حیث در ارائه خدمات نوین دارای یک وجه تمایز نسبت به سایر واحدها می‌باشد.

خبرنگار: ‌هما متین‌فر

انتهای پیام/

کد خبر: 1147824

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =