وضعیت کرونا تا یک ماه آینده صعودی است/هر بیمار کرونایی ۱۸ نفر را مبتلا می‌کند

معاون درمان و مسئول فنی بیمارستان فرهیختگان با بیان اینکه وضعیت کرونا تا یک ماه آینده در کشور صعود است، گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در سویه جدید افزایش یافته است. برای مثال در این سویه هر بیمار کرونایی ۱۸ نفر را مبتلا می‌کند. در این شرایط تزریق واکسن در دوز سوم و چهارم به همگان پیشنهاد می‌شود.

علی مقدس جعفری، معاون درمان  و مسئول فنی بیمارستان فرهیختگان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی و متخصص طب اورژانس در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: میزان مبتلایان به کرونا در کشور در مقایسه با گذشته چندین برابر افزایش یافته است و ارائه خدمات اورژانسی به بیماران افزایش یافته است.  در حالی که در هفته گذشته تعداد مراجعه کنندگان زیر ۵ نفر بود، اما در روزهای اخیر تعداد مراجعه کنندگان به بالای ۴۵ نفر رسیده است.

هر یک بیمار کرونایی ۱۸ نفر را مبتلا می‌کند

وی با بیان اینکه شاهد افزایش تعداد مراجعه کنندگان هستیم، افزود: وضعیت موج هفتم کرونا به دلیل واکسیناسیون پایدارتر شده است و  تعداد بستری ها به دلیل ایمنی کاهش یافته اما میزان سرایت نسبت به سویه‌های قبلی افزایش یافته است.

معاون درمان و مسئول فنی بیمارستان فرهیختگان  ادامه داد: در موج هفتم سویه جدید امکان سرایت سویه‌های قبلی را افزایش داده است. به عبارت دیگر اگر در سویه‌های قبلی هر یک بیمار کرونایی  ۹ نفر را مبتلا می‌کرد، در سویه جدید هر بیمار تعداد ۱۸ نفر را به کرونا مبتلا می‌کند.

سویه جدید کرونا همچون آنفلوانزا و سرماخوردگی بروز می‌کند

مقدس جعفری درباره نحوه ابتلا به بیماری تاکید کرد: البته علائم ابتلا به بیماری کاهش یافته و همچون آنفلوانزا و سرماخوردگی معمولی بروز می‌کند و با توجه به افزایش شیوع این بیماری بر اساس دستورالعمل‌ها کادر سلامت در آماده باش به سر می‌برد.

وضعیت کرونا تا یک ماه آینده صعودی است

وی تاکید کرد: نیروها، بخش‌های ویژه و تجهیزات بیمارستانی برای خدمات به بیماران در آماده باش هستند و  در دو هفته آینده وضعیت بیماری صعودی است و تازه وارد پیک در موج هفتم شده و با این تفاسیر تا یک ماه آینده وضعیت کرونا در کشور صعود است.

معاون درمان  و مسئول فنی بیمارستان فرهیختگان با بیان اینکه  قبل از ورود به پیک باید واکسیناسیون انجام شود، افزود: در این وضعیت افرادی که از تزریق دوز قبلی واکسن ۶ ماه گذشته باید واکسن کرونا را تزریق کنند. در وضعیت کنونی انتظار می‌رود تا با اطلاع رسانی از سوی رسانه‌ها و تبلیغات افراد را به تزریق  دوز سومی یا چهارم تشویق کرد.

مقدس جعفری تاکید کرد: واکسیناسیون به‌دلیل ایجاد ایمنی شدت بیماری را کاهش می‌دهد و فرد واکسن زده به نوع شدید بیماری مبتلا نمی‌شود و به شکل سرپایی و با قرنطینه چند روزه مشکلاتش برطرف شده و در این شرایط نیازی به استفاده از داروهای شدید و دستگاه‌های حمایت تنفسی ندارد.

۸۰ درصد مرگ و میرهای کرونا در بین واکسن نزده‌ها

وی با بیان اینکه در وضعیت کنونی هم ۸۰ درصد تعداد فوتی‌های کرونا به دلیل عدم تزریق واکسن به این بیماری مبتلا شدند، افزود: مبتلایان به کرونا با گذشت یک ماه از بهبودی به تزریق واکسن بپردازند البته برخی از مقالات تزریق واکسن کرونا را در بین مبتلایان تا سه ماه بعد از بهبودی توصیه می‌کنند.

معاون درمان  و مسئول فنی بیمارستان فرهیختگان تاکید کرد: ابتلا به کرونا ایمنی در بدن ایجاد کرده و برای تاثیرگذاری واکسن باید یک ماه تا دو ماه از ابتلا به بیماری گذشته باشد تا مبتلایان بتوانند این واکسن را تزریق کنند.

مقدس جعفری با بیان اینکه برای خدمات‌رسانی به بیماران بیمارستان‌ها تجهیز شده و در آماده باش کامل به سر می‌برند، اظهار کرد: شناخت ما از این بیماری نسبت به موج‌های قبل افزایش یافته و از سوی دیگر افزایش واکسیناسیون عمومی جمعیت بیشتری از مردم کشور تحت واکسیناسیون قرار گرفته و به احتمال فراوان شدت این بیماری در موج‌های سوم، چهارم و پنجم نیست، اما موج هفتم جامعه و سیستم درمان را درگیر می‌کند و امیدواریم محدودیت‌های فراوان کرونایی در جامعه اعمال نشود.

به گفته وی این مقوله نیازمند همت عمومی برای مراجعه مردم به پایگاه‌های تزریق واکسن و مراکز بهداشت است. البته باید دانست که با گذشته دو هفته از تزریق واکسن ایمنی ایجاد می‌شود و  قبل از ورود به قله پیک کرونا تزریق انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =