درمان خانگی رفع سیاهی زیر چشم چگونه است؟ /چگونه از سیاه شدن زیر چشم جلوگیری کنیم؟

سیاهی زیر چشم به دلایل ژنتیکی، کم خوابی، کم شدن آب بدن، افزایش سن و استفاده از سیگار و الکل ایجاد می‌شود؛ البته می‌توان با روش‌های خانگی این مشکل را برطرف کرد.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، معیار داشتن چهره‌ زیبا برخورداری از پوست درخشان و چهره‌ شاداب است. سیاهی دور چشم یکی از مشکلاتی است که می‌تواند زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار داردهد و فرد را آزار دهد. سیاهی زیر چشم به دلایل ژنتیکی،  کم خوابی، کم شدن آب بدن، افزایش سن و استفاده از سیگار و الکل ایجاد می‌شود؛ اما درمان‌ خانگی رفع سیاهی زیر چشم می‌تواند این عارضه را از بین ببرد.

رفع سیاهی زیر چشم با چای سیاه

درمان خانگی سیاهی زیر چشم با چای سیاه یکی از متداول‌ترین درمان‌های پیشنهادی به افراد مبتلا است. کافئین موجود در چای با خاصیت کافئین به طرز موثری می‌تواند سیاهی را از بین ببرد و چهره را جوان‌تر و شاداب‌تر کند. چای سیاه علاوه بر سیاهی می‌تواند پف چشم را هم از بین ببرد.

کافئین همچنین در مقابل اشعه ماورا بنفش نیز می‌تواند پوست را محافظت کند و روند پیری را کندتر کنید. البته علاوه بر چای سیاه می‌توان از چای سبز هم استفاده کرد. باید دو عدد چای کیسه ای را ۵ دقیقه داخل آب جوش بجوشانید. سپس آن را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا سرد شود. بعد از خارج کردن آب اضافه آن را زیر چشم قرار دهید. می‌توانید این کار را سه بار در هفته و هر بار به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه انجام دهید.

رفع سیاهی زیر چشم با گلاب

گلاب خاصیت جمع کنندگی پوست را دارد و می‌تواند در روشن کردن رنگ پوست تاثیرگذار باشد. اسپری کردن گلاب به دور چشم به صورت روزانه معجزه ای برای تیرگی دور چشم است. حتی اگر کمی از گلاب به داخل چشم پاشیده شود جای نگرانی ندارد و می‌تواند خاصیت شستشو کنندگی برای چشم داشته باشد.

علاوه بر اسپری کردن گلاب دور چشم، می‌توانید یک پنبه را به گلاب آغشته کنید و آن را روی چشم بگذارید و بعد از ۱۵ دقیقه پنبه را از روی چشم بردارید. بعد از این کار نیازی به شستشوی صورت نیست.

رفع سیاهی زیر چشم با لیمو ترش

درمان خانگی سریع گودی و سیاهی زیر چشم  با لیمو ترش امکان پذیر است. لیمو ترش حاوی ویتامین C  بالایی است و می‌تواند پوست را ترمیم و بازسازی کند. استفاده از آب لیمو محدودیتی ندارد اما اگر پوست دچار سوزش شد باید از استعمال آب لیمو زیر چشم خودداری کنید.

برای استفاده از آب لیمو می‌توانید چند قطره از آن را دور چشم بمالید و کمی ماساژ دهید یا این‌که از آب لیمو به صورت ترکیب در ماسک‌های گیاهی استفاده کنید.

رفع سیاهی زیر چشم با روغن‌های گیاهی

درمان گیاهی سیاهی زیر چشم با استفاده از روغن‌های گیاهی یکی از درمان‌های ساده است که در خانه به راحتی می‌توان آن را انجام داد و از نتایج اثر بخش آن بهره مند شد. روغن‌های گیاهی به راحتی از طریق پوست جذب می‌شود و تاثیرات درمانی دارد.

روغن بادام برای رفع سیاهی زیر چشم

روغن بادام به دلیل دارا بودن ویتامین E داروی گیاهی رفع سیاهی زیر چشم است. ویتامین E پوست را تغذیه می‌کند و موجب شفاف و درخشان شدن آن می‌شود. برای درمان خانگی سیاهی زیر چشم این روغن را می‌توانید هرشب دور چشم بمالید.

روغن نارگیل برای رفع سیاهی زیر چشم

یکی از شیوه‌های موثر درمان خانگی استفاده از روغن نارگیل برای درمان سیاهی زیر چشم است. روغن نارگیل خاصیت مرطوب کنندگی دارد و علاوه بر از بین بردن سیاهی زیر چشم چین و چروک اطراف چشم را هم از بین می‌برد. پس می‌توان استفاده‌ از روغن نارگیل را به عنوان کرم دور چشم برای رفع سیاهی پیشنهاد کرد.

رفع سیاهی زیر چشم با کمپرس سرد

درصورتی ‌که به دنبال درمان خانگی فوری زیر چشم هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم از کمپرس سرد استفاده کنید. سرما موجب انقباض رگ‌های خونی می‌شود و می‌تواند علاوه بر سیاهی پف زیر چشم را هم از بین ببرد. استفاده از این شیوه ساده و با استفاده از موارد زیر انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =