آزمایشگاه ملی خودرو در دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس می‌شود

مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آزمایشگاه ملی خودرو با همکاری تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور با هدف یکپارچه سازی یافته‌ها و توانمندی‌های خودرو تشکیل شده تا بتوان به تاسیس آزمایشگاه ملی پرداخت.

عبدالله محمدی، مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین اقدامات برای توسعه فناوری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در  سال تحصیل ۱۴۰۱-۱۴۰۲ گفت: برای توسعه فناوری در  دانشگاه‌ها اقدامات مختلف در اولویت برنامه‌های کاری قرار گرفته است، چون سند تحول و تعالی دانشگاه در حوزه‌های مختلف تکلیف را مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه شبکه‌سازی از اقدامات اصلی بخش پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود: شبکه‌های علمی مختلف تشکیل شده و  شبکه‌ها یکدیگر را شناخته و توانمندی‌ها مشخص شده است.

کیفیت پایان نامه‌های دانشجویی  ارتقا می‌یابد

محمد با بیان اینکه در شبکه‌ها پروژه‌های مساله محور در اولویت اقدامات قرار می‌گیرد، ادامه داد: برای سال تحصیلی جدید در زمینه اتوماسیون فعالیت‌های پژوهشی و برگزاری جشنواره‌های متعدد در  دستور کار قرار گرفته است، چون فعالیت‌ها باید از حالت سنتی خارج شده و در حوزه مراکز تحقیقات هم به دنبال ایجاد بستر همکاری بین سازمان‌های مختلف و مراکز تحقیقات متعدد هستیم.

به گفته مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آزمایشگاه‌ها تجهیزات پیشرفته کدگذاری شده و دستگاه‌های پیشرفته را مشخص کرده تا هر گونه آنالیز از سوی یک دستگاه توسط کارشناس مسئول تعیین شده و دانشجویان تاییدیه و گزارش را در سامانه پژوهشیار به عنوان مدارک پیوست پایان‌نامه بارگذاری کرده و این اقدام کیفیت پایان نامه‌ها را ارتقا می‌دهد.

آزمایشگاه ملی خودرو تاسیس می‌شود

محمدی ادامه داد: آزمایشگاه ملی خودرو با همکاری تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور با هدف یکپارچه سازی یافته‌ها و توانمندی‌های خودرو در واحدهای مختلف دانشگاهی تشکیل شده تا بتوان به تاسیس آزمایشگاه ملی پرداخت. همچنین در  حال رایزنی با واحدهای دانشگاهی استان تهران هستیم تا آزمایشگاه ملی در سطح  این استان راه اندازی کرد.

وی درباره ماحصل همکاری‌ها بین دانشگاه و صنعت تاکید کرد: تمامی اقدامات در حوزه آزمایشگاه‌ها در راستای شعار حل مساله است و مسائل صنعت باید احصا شده و تجهیزات و اعزای هیات علمی را برای حل مسائل در حوزه‌های مختلف آماده کرد. همچنین پایان‌نامه‌های دانشجویی در زمینه حل مشکلات مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای توسعه صنعت و دانشگاه باید به حل مساله توجه کرد، در غیر این صورت با اقدامات جزیره‌ای کاری از پیش نمی‌برد. امیدواریم در سال تحصیلی جدید ارتباط صنعت با دانشگاه عمیق شده و صنعت به جایگاه حل مساله دانشگاه اطمینان یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153148

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =