مرکز نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در شارجه امارات راه اندازی می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در سالجاری ایجاد مرکز نوآوری دانشگاه در پارک شارجه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در مهر ۱۴۰۱ برنامه حضور در جیتکس دوبی، همکاری با پارک شانگ‌های چین و ایجاد یک مرکز نوآوری مشترک در یکی از دانشگاه‌های روسیه به شکل جدی در دستور کار بین‌المللی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.

سید محمد جواد صدری مهر، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره توسعه همکاری‌ها با دیگر دانشگاه‌ها در ابعاد بین المللی گفت: سال گذشته مرکز نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در دمشق و لبنان ایجاد شده و در سالجاری هم ایجاد مرکز نوآوری دانشگاه در پارک شارجه در دستور کار قرار گرفته و تاکنون برای تحقق این مهم مذاکرات اولیه انجام شده است.

وی افزود: در مهر ۱۴۰۱ برنامه حضور در جیتکس دوبی، همکاری با پارک شانگ‌های چین و ایجاد یک مرکز نوآوری مشترک با یکی از دانشگاه‌ها در روسیه به شکل جدی در دستور کار بین المللی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره برنامه‌ها در راستای توسعه فعالیت پارک‌های فناوری ادامه داد: در سالجاری تاکنون دو برنامه مهم با عنوان (Business School) مدرسه مدیریت، مدرسه مدیریت کسب‌ و کار پارک با هدف هم افزایی منتول‌های مشاوره شبکه در دانشگاه آزاداسلامی ایجاد شده و در دوره نخست از بین ۵۰۰ نفر درخواست کننده ۱۰۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ثبت نام کردند.

صدری مهر تاکید کرد: هم اکنون در شبکه خلاقیت و نوآوری دانشگاه به شکل منتول در مراکز رشد، سراهای نوآوری و ... به ارائه خدمات می‌پردازند و اولین دوره برای مهارت افزایی آنها در دستور کار قرار گرفته و به شکل متداول برای هیات علمی‌ها دانشگاه هم تکرار می‌شود. هدف این دوره مهارت افزایی برای منتول‌ها و مشاوران فعال در شبکه فناوری دانشگاه است.

کارآموزان در پارک علمی و فناوری جذب می‌شوند

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره بحث جذب کار آموز در پارک علمی و فناوری با هدف کاوش و پردازش داده گفت: در حوزه فناوری با هدف کاوش و پردازش داده تاکنون حدود ۷هزار نفر از شبکه دانشگاه و اعضای هیات علمی ثبت نام کرده و از این بین هزار نفر انتخاب شده در شبکه‌های استانی به کاوش، پردازش و ویرایش داده پرداخته و بعد از اقدامات انجام شده فعالیت‌ها یکپارچه و به طرح ملی تبدیل  می‌شود.

در ادامه صدری مهر با بیان اینکه دوره کارآموزی فناورانه ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود، افزود: در این دوره، کارآموزی مهارت کاوش و پردازش اطلاعات را به دانشجویان آموزش خواهیم داد، چرا که در دنیای امروز تعریف جدید از بیسوادی عدم توانایی در یافتن و تحلیل کردن اطلاعات است.

وی درباره آموزش به دانشجویان در دوره کارآموزی ادامه داد: اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل و ظرفیت عظیمی دارند و ما برای آموزش‌ها، مشاوره و منتورشیپ کارآموزان در حوزه اطلاعات و داده، صرفاً از ظرفیت اساتید استفاده می‌شود.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افراد برای انتخاب کارآموزی در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قبل از ورود به دوره ۱۲ ساعت آموزش مهارت و تخصصی را اخذ کرده تا بتوانند در این زمینه به فعالیت بپردازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154084

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =