افتتاح دومین مجتمع مدارس سما در نجف آباد

دومین شعبه از مجتمع مدارس سما همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در نجف آباد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، دومین شعبه از مجتمع مدارس سما با حضور فرید نعیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد و مسئولین آموزش و پرورش افتتاح شد. 

فرید نعیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در ابتدای مراسم افتتاحیه با اشاره به اهمیت آموزش در مقطع ابتدایی گفت: در مقاطع پایینتر، از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم، از نظر مجموعه دانشگاه و بر طبق سیاست های آن یکی از بزرگترین فرصت های تعلیم و تربیت، مبتنی بر نگاه بخش خصوصی است.

وی افزود: اولیا باید به این نکته توجه کنند، برای اولین بار در سیستم دانشگاه آزاد اسلامی سند تعلیم و تربیت دانش آموز و دانشجو، مصوبه سازمان مرکزی را گرفته است و به عنوان یکی از دستگاه هایی هستیم که سند مشخصی در حوزه تعلیم و تربیت وجود دارد. طبق محتوای این سند توجه ویژه به حوزه ی مهارت، فناوری و نوآوری به عنوان سه الزام اساسی است که ما به آن می‌پردازیم.

نعیمی بیان کرد: بزرگ‌ترین مرکز نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، برای اولین بار در غرب استان اصفهان تاسیس میشود. از همکاران خود در این مجموعه جدید درخواست دارم، مبتنی بر این سند موضوع مهارت، نوآوری و کارآفرینی را در مقاطع پایین به دانش آموزان آموزش دهند.

وی در ادامه عنوان کرد: والدین در مجموعه سما از همکاران ما، مهارت آموزی و نگاه ویژه به موضوع ایده پردازی و کارآفرینی را بخواهند. هدف دانشگاه آزاد از گام برداشتن در حوزه مدارس، شکل‌گیری یک نگرش جدید به موضوع تعلیم و تربیت مبتنی بر مباحث کارآفرینی است.

 شهلا روزبهانی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در ادامه این مراسم بیان کرد: یکی از قدیمیترین مجموعههای غیردولتی در آموزش و پرورش، مجموعه مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی است که حدود ۳۰ سال فعالیت دارد.

وی تاکید کرد: به دلیل افزایش تقاضای دانش آموزان برای حضور در مدارس سما نیاز به افتتاح شعبه جدید در این مقطع بود تا خانوادههایی که در این ناحیه از شهرستان هستند از خدمات آموزشی این مدرسه استفاده کنند. از سطح پیش دبستانی تا کلاس ششم ابتدایی، جمعاً حدود ۲۰۰ دانش آموز در این مدرسه ثبت نام شده‌ اند. 

روزبهانی ادامه داد: در حال حاضر ۷هزار مترمربع فضای آموزشی به این مدرسه اختصاص یافته است اما قابلیت افزایش ظرفیت به ۱۵هزار متر مربع، با تمامی امکانات آموزشی مورد نیاز دانش آموزان نیز وجود دارد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد تشریح کرد: تلاش شده تمامی امکانات مورد انتظار خانواده‌ها در این مجموعه فراهم و خدمات آموزشی مهارت محور در قالب سرفصلهای برنامه های آموزشی پیاده سازی شود.

خبرنگار: فاطمه عابدی

انتهای خبر/ 

کد خبر: 1154681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =