دشمن در فضای مجازی به دنبال تحریک هیجانات و عواطف است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در اختتامیه جشنواره «حماسه تا حماسه ۲» گفت: دشمن در فضای مجازی به دنبال تحریک هیجانات و عواطف است که در جنگ روانی از آن استفاده می کند. همچنین قرینه سازی، اهریمن سازی و برچسب زنی و ... از دیگر روش‌های دشمن برای آسیب رسانی در فضای مجازی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم اختتامیه جشنواره «حماسه تا حماسه ۲» به صورت مجازی با حضور فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

 جهان بین در این مراسم با تأکید بر اهمیت فضای مجازی و لزوم استفاده صحیح از این فضا گفت: دشمن سعی می کند که در فضای مجازی در یک جنگ شناختی و ترکیبی از روش های مختلف برای ضربه زدن استفاده کند که از جمله این روش ها می توان به برجسته سازی و کمرنگ نمایی اشاره کرد که نمونه بارز آن مدیریت کرونا و تولید واکسن ایرانی برکت بوده است. هدف از این کار  برجسته سازی موضوع حاشیه ای و کم رنگ نمایی پیشرفت ها است.

وی ادامه داد: روش دوم دشمن در فضای مجازی تحریک هیجانات و عواطف است که در جنگ روانی از آن استفاده می کند. همچنین قرینه سازی، اهریمن سازی و برچسب زنی و ... از دیگر روشهای دشمن برای آسیب رسانی در فضای مجازی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری  جشنواره «حماسه تا حماسه» بازنمایی وقایع دفاع مقدس و حماسه های دیگر در فضای مجازی است.

در ادامه این مراسم آماری از شرکت کنندگان در این جشنواره ارائه شد که بر این اساس ۹۶ هزار پست در فضای مجازی در این خصوص منتشر شده است.

در این مراسم از افراد منتخب در هر سه بخش کارکنان، هیأت علمی و دانشجو تقدیر به عمل آمد که اسامی این افراد به شرح زیر است:

بخش کارکنان:

۱ـ مجتبی اسفندیاری واحد تهران غرب

۲ـ هادی دهقانپور واحد سبزوار

۳ـ پونه سلجوقی واحد بندرعباس

بخش هیأت علمی: 

۱ـ عباس احمدی واحد اراک

۲ـ مهدی دولتیار واحد شهرقدس

۳ـ آرزو بهرامی واحد شهرکرد

بخش دانشجویان:

۱ـ احمد ابراهیمی واحد ملایر

۲ـ رضوان رشیدی واحد ایذه

۳ـ حدیث مولوی واحد شهرقدس

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1155802

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =