کدام تیم‌ها در آستانه حذف از لیگ قهرمانان اروپا هستند؟

پس از گذشت چهار هفته از دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، صعود پنج تیم به دور دوم قطعی شده و ۱۱ تیم صعودکننده دیگر به یک هشتم نهایی طی ۲ بازی بعدی مشخص می‌شوند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، چهار هفته از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا گذشت و حالا وضعیت تیم‌ها در هر گروه مشخص شده و واضح است که هر یک باید برای چه جایگاهی رقابت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

رکورد جدید مسی در لیگ قهرمانان اروپا

تا به اینجای کار پنج تیم ناپولی ایتالیا، کلاب بروژ بلژیک، بایرن‌مونیخ آلمان، رئال مادرید اسپانیا و منچسترسیتی انگلیس صعود خود به دور یک هشتم نهایی را مسجل کرده‌اند اما هیچکدام بابت سرگروهی مطمئن نیستند. از سوی دیگر تیم‌های گلاسکو رنجرز اسکاتلند، ویکتوریا پلژن جمهوری چک و سلتیک اسکاتلند شانسی برای راهیابی به مرحله دوم را ندارند، اما همچنان می‌توانند امیدوار به راهیابی به پلی‌آف لیگ اروپا باشند. با این اوصاف ۲۴ تیم برای رسیدن به مرحله حذفی لیگ قهرمانانِ امسال هنوز شانس دارند و باید دید در ۲ هفته باقیمانده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

گروه یک: ناپولی ۱۲ امتیاز، لیورپول ۹ امتیاز، آژاکس سه امتیاز و رنجرز صفر امتیاز

همان‌طور که گفته شد تکلیف ناپولی برای صعود مشخص است و لیورپول هم فقط به یک امتیاز از ۲ مسابقه‌ی بعدی احتیاج دارد تا بتواند صعود خود را قطعی کند. رقابت اصلی در اینجا برای سرگروهی و همچنین رتبه‌ی سوم است. ناپولی و لیورپول برای سرگروهی و آژاکس و رنجرز برای برای لیگ اروپا رقابت هیجان‌انگیزی خواهند داشت.

گروه دو: بروژ ۱۰ امتیاز، پورتو ۶ امتیاز، اتلتیکومادرید چهار امتیاز، بایرلورکوزن سه امتیاز

نماینده بلژیک صعود خود را مسجل کرده اما برای سرگروهی هنوز نیاز به امتیاز دارد. در سوی دیگر اما شاهد رقابت تنگاتنگی بین پورتو، اتلتیکو و لورکوزن برای کسب رتبه دوم خواهیم بود. در این جنگ یکی به دور بعدی می‌رود؛ یکی راهی لیگ اروپا خواهد شد و دیگری با مسابقات این فصل به طور کلی خداحافظی خواهد کرد.

گروه سه: بایرن‌مونیخ ۱۲ امتیاز، اینترمیلان هفت امتیاز، بارسلونا چهار امتیاز، ویکتوریاپلژن صفر امتیاز

باواریایی‌ها با اقتدار صعود خود را مسجل کرده‌اند و برای سرگروهی احتمالا با یک امتیاز هم کارشان راه می‌افتد. اینتر هم با توجه به اینکه قانون بازی رو در رو در صورت تساوی امتیازات حکم‌فرماست، برتری خوبی نسبت به بارسا دارد و می‌تواند با کسب یک امتیاز در ۲ دیدار بعدی راهیابی‌اش به یک‌هشتم نهایی را قطعی کند. شاگردان ژاوی نیازمند یک معجزه برای صعود هستند و در غیر این صورت باید خود را مهیای حضور در لیگ اروپا کنند؛ مگر اینکه طی یک معجزه، از آن هم محروم شوند.

گروه چهار: تاتنهام هفت امتیاز، مارسی ۶ امتیاز، اسپورتینگ لیسبون ۶ امتیاز، آینتراخت فرانکفورت چهار امتیاز

یک گروه فوق‌العاده جذاب و تماشایی که صعود و عدم صعود هیچ یک از تیم‌ها در آن مشخص نیست. شاگردان آنتونیو کونته با یک برد می‌توانند با خیال راحت به مرحله بعدی برسند و نماینده‌ی آلمان نیز بدون شک با یک باخت از گردونه مسابقات کنار می‌رود. برای مشخص شدن تکلیف ۲ تیم صعودکننده و تیم سوم جدول باید تا شب آخر صبر کنیم.

گروه پنج: چلسی هفت امتیاز، سالزبورگ اتریش ۶، میلان چهار امتیاز، دیناموزاگرب چهار امتیاز

شرایط این گروه هم پیچیده است. با این وجود چلسیِ صدرنشین با یک برد می‌تواند به مرحله بعدی برسد. میلان برای صعود می‌بایست مقابل دینامو و سالزبورگ حداکثر امتیازات را به دست بیاورد وگرنه امکان صعود به یک هشتم نیست.

گروه شش: رئال مادرید ۱۰ امتیاز، لایپزیش ۶ امتیاز، شاختار دونتسک پنج امتیاز، سلتیک یک امتیاز

رئال به زودی می‌تواند سرگروهی خود را هم قطعی کند. سلتیک نیز که در بهترین و عجیب‌ترین شرایط می‌تواند راهی لیگ اروپا شود اما رقابت اصلی در این گروه بین لایپزیش و شاختار است. نمایندگان آلمان و اوکراین هفته‌ی آخر در ورشو باید به مصاف یکدیگر بروند. اگر اتفاق خاصی در هفته‌ی پنجم رخ ندهد؛ دیدار این ۲ تیم در هفته ششم مشخص کننده دومین تیم صعودکننده به یک هشتم و نماینده‌ی این گروه در پلی‌اف لیگ اروپا خواهد بود.

گروه هفت: منچسترسیتی ۱۰ امتیاز، بروسیا دورتموند هفت امتیاز، سویا ۲ امتیاز، کپنهاگن ۲ امتیاز

شرایط گروه هفتم تقریبا مشخص است. سیتی صعودش مسجل شده اما برای سرگروهی هنوز خطر دورتموند حس می‌شود. نماینده‌ی آلمان فقط یک امتیاز می‌خواهد تا راهیابی‌اش به یک‌هشتم ۱۰۰ درصد شود. سویا و کپنهاگن اما برای رسیدن به لیگ اروپا جدال جذابی خواهند داشت.

گروه هشت: پاریسن‌ژرمن هشت امتیاز، بنفیکا هشت امتیاز، یوونتوس سه امتیاز، نماینده رژیم اشغالگر قدس سه امتیاز

در یک وضعیت فوق‌العاده عجیب که احتمالا درصد وقوعش یک درصد است؛ یوونتوس و نماینده رژیم اشغالگر می‌توانند به مرحله‌ی بعدی برسند اما در واقعیت باید به این قضیه واقف بود که پاریس و بنفیکا راهی یک هشتم‌ نهایی می‌شوند و ۲ تیم دیگر برای رسیدن به لیگ اروپا رقابت خواهند داشت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1156318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =