چگونه از باتری تلفن همراه خود بهتر نگهداری کنیم؟

باتری گوشی موبایل، یکی از اصلی‌ترین اجزای این دستگاه هوشمند است که این روزها بدون آن تقریبا نمی‌توانیم بسیاری از کارهای خود را تکمیل کنیم. از همین‌رو بسیار مهم است که با توجه به بودجه‌ای که دارید، تلفنی را خریداری کنید که باتری قوی نیز داشته باشد و میزان شارژدهی آن مناسب باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ابتدا اجازه دهید به شما یک تلفن هوشمند معرفی کنیم، موبایلی که می‌تواند به یک همراه دوست‌داشتنی برای شما تبدیل شود. سامسونگ a۷۱، از سری معروف a یک گوشی میان‌رده بسیار خوب است که می‌تواند برای انجام کارهای روزانه شما و حتی عکاسی و فیلمبرداری مناسب باشد.

بیشتر بخوانید:

برنامه‌های مخرب در گوشی‌های اندرویدی کدامند؟

اما اگر بخواهیم از مشخصات مهم گلکسی a۷۱ بگوییم، باید به نمایشگر Super AMOLED Plus، صفحه نمایش ۶.۷ اینچی، تراشه کوالکام اسنپدراگون ۷۳۰ و پردازنده ۸ هسته‌ای اشاره کنیم. همچنین باتری آن ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد و از نوع لیتیوم یونی است. دوربین‌ اصلی آن، ۶۴ مگاپیکسل قدرت بزرگنمایی دارد و دوربین سلفی آن، ۵ مگاپیکسل است. خرید سامسونگ a۷۱ برای افرادی که به دنبال یک گوشی با طول عمر بالا و قابلیت‌های مناسب هستند، توصیه می‌شود.

راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی موبایل

در ادامه چند راه‌حل آسان را با هم مرور می‌کنیم:  

۱. روشنایی صفحه نمایش خود را کاهش دهید

کاهش روشنایی صفحه نمایش، به افزایش قابل توجه عمر باتری کمک می‌کند، به خصوص برای دستگاه‌هایی با صفحه نمایش بزرگتر و واضح‌تر (یعنی گوشی‌هایی که رزولوشن بالاتری دارند). البته زمانی که به گوشی خود با روشنایی ۱۰۰ درصد نیاز دارید، برای مثال در بیرون از منزل و زمانی که خورشید بیشترین تابش خود را دارد. در هر زمان دیگری، می‌توانید روشنایی گوشی خود را به ۷۵ درصد یا کمتر کاهش دهید.

برای اینکار می‌توانید با رفتن به Settings > Display یا با کشیدن انگشت از نوار Notifications به پایین، این مورد را در Android تنظیم کنید. بسیاری از تلفن‌های جدید همچنین دارای تنظیمات Adaptive Brightness هستند که به دستگاه اجازه می دهد تا به طور خودکار تنظیم شود. البته باید این قابلیت را فعال کنید.

موضوع دیگر آن است که تعدادی  از دستگاه‌ها، مانند گلکسی اس ۲۲ سامسونگ و گلکسی زد فولد ۴، دارای نرخ نوسازی صفحه‌نمایش تا ۱۲۰ هرتز هستند که نمایش روان‌تری را ارائه می‌کنند، اما عمر باتری را نیز سریع‌تر خالی می‌کنند. بنابراین می‌توانید تنظیم نرخ تازه‌سازی تطبیقی را فعال کنید تا دستگاه بسته به نوع محتوایی که مشاهده می‌کنید تنظیم شود و عمر باتری شما را بیشتر حفظ کند.

۲. حواستان به چرخه تخلیه باشد

یکی از اشتباهاتی که ما با گوشی‌های هوشمند خود مرتکب می‌شویم آن است که هر لحظه شارژر را برای پر کردن باتری وصل می‌کنیم. تمام باتری‌های گوشی‌های هوشمند دارای چرخه‌های تخلیه هستند و بیشتر باتری‌ها پس از ۴۰۰ تا ۶۰۰ چرخه تخلیه خراب می‌شوند. با این حال، اگر گوشی هوشمند خود را هوشمندانه شارژ کنید و شارژر را فقط زمانی وصل کنید که باتری شما حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد باقی مانده است، چرخه های تخلیه را خیلی زود تمام نخواهید کرد و همین کار به طور خودکار عمر باتری گوشی هوشمند شما را افزایش می دهد.

۳. باتری خود را از ۰% یا ۱۰۰% نگه دارید

ممکن است برخی از شما فکر کنید که بهترین راه برای سالم نگه داشتن باتری این است که آن را شارژ کنید و آن را به طور کامل تخلیه کنید، یعنی سعی کنید آن را تا ۱۰۰٪ شارژ کنید و آن را به طور کامل تخلیه کنید. شاید شنیده باشید که کالیبره کردن باتری باعث عملکرد بهتر آن می شود. اما باید بدانید این موضوع فقط درباره باتری‌های قدیمی صحت داشت و باتری‌های لیتیوم یونی به این شکل کار نمی‌کنند. در واقع حافظه باتری برای کالیبره کردن وجود ندارد و با تخلیه کامل شارژ، شما بیشتر به باتری لیتیوم یونی خود فشار می‌آورید و با این کار طول عمر آن را کاهش می‌دهید.

از آنجایی که باتری‌های لیتیوم یونی در هنگام شارژ کامل یا تخلیه کامل تحت بیشترین استرس قرار می‌گیرند، بهترین روش شارژ جزئی است. در حالت ایده‌آل باید باتری خود را تا حدود ۸۰ درصد شارژ کنید و از افت کمتر از ۳۰ درصد آن جلوگیری کنید. اگر این عملی نیست، سعی کنید حداکثر ۹۰٪ را هدف قرار دهید و قبل از اینکه به ۲۰٪ برسد، شروع به شارژ کردن گوشی خود کنید.

لوازم جانبی گوشی تهیه کنید

قبل از آنکه سایر راهکارها را با شما درمیان بگذاریم اجازه دهید کمی درباره خرید لوازم جانبی گوشی صحبت کنیم. وسایلی که اگ چه هزینه بسیار کمتری نسبت به خود موبایل دارند، اما تاثیر بسیار مهمی برای حفظ سلامت آنها دارند. لیست مختلفی از لوازم جانبی موبایل وجود دارد و برخی از آنها موارد خاص هستند و قیمت متفاوتی هم دارند. حتی بسته به اینکه گوشی سامسونگ تهیه کنید یا شیائومی و دیگر برندها، ممکن است نوع این لوازم تاحدی تغییر کند. اما یادتان باشد حتما کاور و گلس گوشی را تهیه کنید و کاور مناسبی هم برای هندزفری، ایرپاد، سیم شارژ انتخاب کنید.

۴. تم صفحه و والپیپر خود را به تیره تغییر دهید

انجام اینکار نیز به معنای صرفه جویی قابل توجه در مصرف برق است. در گوشی‌های اندروید، با نگه داشتن قسمت خالی از صفحه اصلی خود به برنامه Launcher بروید و روی تنظیمات کلیک کنید. از آنجا می‌توانید تم‌های رنگی مختلف را انتخاب کنید و بین تم‌های روشن و تیره برای صفحه‌های دیگر جابه‌جا شوید. همچنین جدیدترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ، از جمله گوشی‌های تاشو جدید Z Fold۴ و Z Flip۴ و Galaxy S۲۲، دارای حالت Dark هستند که به طور خاص برای کاهش عمر باتری و دید مناسب چشم‌ها در روز طراحی شده است.

۵. شارژ ۱۰۰% را خاموش کنید

اشتباه دیگری که بسیار رایج است این است که شارژر را حتی پس از ۱۰۰٪ پر شدن باتری، قطع نمی‌کنید. حتی اگر در اینجا مشکل شارژ بیش از حد وجود نداشته باشد، قرارداشتن شارژر برای مدت طولانی‌تری پس از شارژ کامل باتری احتمال کاهش عمر باتری را در پی خواهد داشت. همچنین پیشنهاد می‌کنیم درباره ویژگی‌های باتری‌های گوشی موبایل و نکاتی که برای افزایش طول عمر آنها باید بدانید، بیشتر مطالعه کنید.

۶. شارژ کردن را آهسته انجام دهید

هیچ کس استدلال نمی‌کند که فناوری‌های شارژ سریع یک صرفه جویی عالی در زمان هستند. اگر قصد دارید طول عمر باتری خود را به حداکثر برسانید، احتمالاً باید آنها را برای مواقع اضطراری ذخیره کنید، زیرا ممکن است باعث استرس و آسیب به باتری شما شوند، به ویژه اگر تلفن قدیمی دارید.

از طرف دیگر، شارژ باتری با سرعت کمتر برای آن مفید است. به این ترتیب، شارژ کردن تلفن از طریق رایانه یا لپ‌تاپ می‌تواند واقعاً چیز خوبی باشد.

منبع:سایت خبری بیتوته

انتهای پیام/

کد خبر: 1159927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =