حضور دانشگاه آزاد اسلامی با ۳۰۰ محصول در نمایشگاه هفته پژوهش/ هزینه کردن برای پژوهش سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود

مدیر کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید پژوهش و هزینه‌های آن به عنوان سرمایه گذاری تلقی شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ۳۰۰ محصول در نمایشگاه هفته پژوهش شرکت می‌کند.

عبدالله محمدی، مدیر کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش و فناوری گفت: با توجه به سطح واحد ۷ پژوهش در هر طرح و فناور برتر انتخاب شده و  در سالجاری سه فناور  برتر هم انتخاب می‌شوند و علاوه‌بر تقدیر از پژوهشگران برتر مقوله جهاد تبیین در جامعه درباره اهمیت پژوهش مورد توجه قرار می‌گیرد، چون همگان باید به اهمیت پژوهش پی ببرند.

وی افزود: برنامه‌های استانی عصر امید هم در واحدهای دانشگاهی و ادامه برنامه‌ها در این هفته انجام شده و شرکت‌های نوپا را نمایش داده و مطابق با برنامه‌های عصر امید عمل می‌کنند. مشارکت واحدهای دانشگاهی در سطح استان و ملی از اهمیت برخوردار است. وزارت علوم در هر یک از استان‌های کشور استانداری را متولی هفته پژوهش کرده و در این شرایط واحدهای فعال به استانداری معرفی شده و دانشگاه آزاد اسلامی هم در برگزاری این نمایشگاه نقش مناسب داشته و با برترها از واحدهای دانشگاهی همکار کرده و به برگزاری نمایشگاه در هفته پژوهش می‌پردازند.

به گفته مدیر کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه با بیش از ۳۰۰ محصول فناور در نمایشگاه فناوری به نمایش گذاشته و نشست‌های متعدد و پیشرفت‌ها در حوزه فناوری به اطلاع عموم می‌رسد.

پژوهش‌های مساله محور از اهمیت برخوردار است

وی درباره پژوهش‌های شاخص و مساله محور گفت: معیارهای انتخاب پژوهشگر برتر مطابق با میزان ارائه مقالات، تدوین کتب و  انجام پژوهش و حل مساله  توسط اعضای هیات علمی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این طرح‌ها بر اساس نیاز برون دانشگاهی است و این نیاز را در قالب برون دانشگاهی یا یک طرح به یک محصول رسیده که در قالب یک جدول ارائه می‌شود و فناور هم به فرد اختراع کنند و تولید کننده محصول جدید تلقی می‌شود. هر یک امتیاز خاص خود را داشته که بر این اساس بتوان افراد را رتبه بندی کرد و در حوزه پژوهش و فناور مساله محور بودن جزو شاخص‌های اصلی بوده و است.

مدیر کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در تمامی حوزه‌ها محققان فعال شناسایی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند، ادامه داد: در تمامی استان‌ها در ۷ حوزه پژوهش موضوعات علوم انسانی، صنعت، کشاورزی، آی تی و ...  فعالیت می‌کنند و هر یک از استان‌ها با توجه به شرایط حوزه‌ها در زمینه آی تی، رباتیک، کشاورزی، گیاهان دارویی و ... شاخص هستند و در تمامی استان‌ها افراد شاخص در تمامی زمینه‌ها شناسایی و از این افراد در سطح ملی تقدیر می‌شود.

محمدی درباره جایگاه پژوهش در علم گفت: بدون پژوهش کشور نمی‌تواند پیشرفت کند. مگر می‌توان بدون پژوهش انتظار پیشرفت را داشت! پژوهش یکی از مسائل حیاتی در علم و صنعت است و برای پیشرفت در جهان امروز محکوم به انجام پژوهش هستیم و باید به  پژوهش و هزینه‌ها آن سرمایه گذاری تلقی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162189

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =