دوره مهارت‌افزایی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی دوره مهارت افزایی برای منتورها و مشاورهای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: این دوره در قالب علوم شناختی با موضوعات حل مسائل خلاق و تفکر خلاق در بخش مهارت‌زایی و مهارت‌های کسب و کار همچون مارکتینگ و تحلیل بازار برگزار می‌شود.

محمدجواد صدری مهر، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات جدید پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در مدرسه کسب و کار دوره مهارت افزایی برای منتورها و مشاورهای دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی کرده است. این دوره شامل ۷۲ ساعت آموزش در بخش‌های متعدد در قالب علوم شناختی با موضوعات حل مسائل خلاق، تفکر خلاق و ... در بخش مهارت‌زایی و مهارت‌های کسب و کار همچون مارکتینگ و تحلیل بازار است. از دیگر اقدامات شامل آینده پژوهشی، آینده شناسی و تاثیر فناوری نوین در آینده کسب و کار شامل هوش مصنوعی، علوم اعصاب و دیگر فناوری‌های و علوم موثر در آینده کسب و کار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری دوره این است که به مهارت منتور (شخصی با برخورداری از دانش، مهارت‌ها و تجربه‌های کافی به کارآموز یا کارمند کم‌تجربه کمک می‌کند تا در مسیر زندگی شخصی و حرفه‌ای خود به‌درستی گام بردارد) در شبکه دانشگاه آزاد اسلامی افزوده شود. به باور بنده منتور کسی است که به دلیل تجربه ناموفق چند ساله استارتاپ را به یک تجربه موفق کوتاه مدت تبدیل ‌کند و نقش او بی‌بدیل و کلیدی است و برگزاری این دوره بدون حضور منتورها بی‌نتیجه است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: محوری‌تری فرد و بخش در هر منطقه منتورها هستند و سعی شده از آنها به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای وظایف خود به مهارت افزایی بپردازند، چون منتور (افراد کاربلد) در چرخه طبیعی فناوری طی سال‌ها فعالیت پرورش داده شده و باید در بطن دانشگاه آزاد به مهارت افزایی پرداخته و با آینده فناوری و کسب و کارها آشنا شوند.

صدری مهر افزود: این دوره ۷۲ ساعته به شکل حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود و در این دوره ۲ دانشگاه و آکادمی اروپایی برای آموزش حضور داشته و مدرسه کسب و کار مسئولیت‌های متعدد را برعهده دارد. اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره به عنوان منتور یا مشاوره در فضاهای متعدد دانشگاه به فعالیت می‌پردازند. شایان ذکر است، این دوره برای اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت محدود برگزار شده و  ۷۵ درصد هزینه آن را معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک علمی و فناوری تقبل کرده است. درضمن برای شرکت کنندگان فعالیت در پارک علمی و فناوری و سراهای نوآوری و مراکز رشد بلامانع است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: این دوره به شکل مشترک بین پارک علم و فناوری و معاونت توانمندسازی و مهارت‌های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود. افراد شرکت کننده از امتیاز ارتقای اعضای هیات علمی برخوردار  می‌شوند. همچنین هر ساله دوره‌های حرفه‌ای و مبتدی مهارت افزایی در زمستان سال آینده برگزار ‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =