بهره‌برداری از بزرگراه شیراز-اصفهان تا نوروز ۱۴۰۲/ استانداری بودجه مشخصی برای فعالیت‌های فرهنگی ندارد

استاندار فارس گفت: ۶ قطعه از بزرگراه شیراز-اصفهان ۳۹ و قطعه هفتم تاکنون حدود ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که تلاش خواهیم کرد برای نوروز ۱۴۰۲ این شش فاز را زیر بار ترافیکی آوریم.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز، محمدهادی ایمانیه پزشک، سیاست‌مدار و استاندار استان فارس است. وی سوابقی مانند رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس بیمارستان‌های شهید بهشتی و نمازی شیراز را در کارنامه خود دارد.

دولت به جای وزارتخانه سازمان بازرگانی تشکیل می‌دهد

ایمانیه در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از تکمیل و آماده‌سازی آزادراه شیراز-اصفهان برای بهره‌برداری در نوروز ۱۴۰۲و همچنین امکان آغاز پروژه‌ ساخت پتروشیمی فسا، جهرم و داراب خبر داد. او به تشریح راه‌اندازی مراکز عرضه مستقیم کالا و مواد غذایی با هدف کنترل نرخ بازار پرداخت. استاندار فارس با اشاره به انتصابات خود که عده‌ای آن‌ها را تحت فشار گروه‌ها و افراد سیاسی مختلف می‌دانستند، چنین گزاره‌هایی را تکذیب کرد. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

محمد هادی ایمانیه در رابطه با میزان پیشرفت مراحل ساخت و تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان اظهار کرد: ۶ قطعه از این بزرگراه ۳۹ و قطعه هفتم تاکنون حدود ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که تلاش خواهیم کرد برای نوروز ۱۴۰۲ این شش فاز را زیر  بار ترافیکی آوریم البته این به آن معنا نیست که مراحل ساخت این شش قطعه صد درصد تکمیل و تمام شده باشند ولی از آن‌ جا که شخصا معتقدم تا راه اندازی نشود چند درصد باقی مانده هم کامل نخواهد شد؛ بنابراین اصرار دارم که سعی کنیم این بخش زیر بار ترافیکی برود.  البته احتمالا ایستگاه‌های نیروی انتظامی و جایگاه سوخت و پایگاه امداد و اورژانس به صورت موقت در نقاط مختلف مشخص شده مستقر خواهند شد تا در مراحل بعدی ساختمان دائمی احداث گردد .

استاندار فارس گفت: بر اساس گزارش سازمان صمت شهرک‌های صنعتی و جهاد کشاورزی مدعی خروج از رکود و افزایش بیش از ۳۰ درصد از ظرفیت ۲۲ واحد صنعتی خود شده‌اند که پس از ایجاد تردید توسط یکی از رسانه‌ها گروهی امین از سوی استانداری جهت راستی‌آزمایی تشکیل و مسئول پیگیری شدند که حتما به زودی نتایج آن به‌صورت دقیق مشخص و به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی همچنین پیرامون تاخیر در افتتاح و بهره‌برداری از پتروشیمی‌های برخی از شهرستان‌های استان فارس بیان کرد: در گذشته قرار به افتتاح این مجتمع‌های پتروشیمی نبود و صرفا بر اساس یک مصوبه در سال ۱۳۸۶ اقدامات مختصری برای اختصاص زمین مورد نیاز و زیرساخت‌های اولیه جهت احداث این مجموعه‌ها انجام شد و ادامه روند تکمیل این پروژه‌ها متوقف شده بود. اخیرا با تفاهم‌نامهصورت گرفته با سرمایه‌گذار امیدواریم به زودی ساخت پتروشیمی فسا و جهرم در یک منطقه، ساخت پتروشیمی داراب که مورد نظر سرمایه‌گذار است و شهرک پایین دستی پتروشیمی در فیروزآباد آغاز شود.

به گفته ایمانیه موانعی بر سر راه بهره‌برداری از این پروژه‌ها در هیئت دولت وجود داشت که در ملاقات اخیر با معاون اول رئیس جمهور حمایت و مساعدتی برای رفع این موانع در نظر گرفته شد.

استاندار فارس در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در رابطه با افزایش چشمگیر قیمت‌ها در غرفه‌های عرضه مستقیم کالا و مواد غذایی پس از بازدید وی از آن‌ها تشریح کرد: پروژه اختصاص ۱۰۰ غرفه در سطح شهر شیراز و ۱۰۰غرفه در سایر شهرستان‌های استان فارس با هدف عرضه مستقیم کالا و برخی از مواد غذایی شروع شده است ولی مقاومت‌های متعددی وجود دارد که در همین رابطه معاونت امور اقتصادی استانداری با همکاری و همیاری سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی و شهرداری مکلف شده‌اند تا موانع موجود بر سر راه این پروژه را برطرف و به تدریج تعداد این غرفه‌ها  را به حد قابل قبولی افزایش دهند. برای پیگیری و نظارت ویژه در این مورد معاون روابط عمومی استانداری فارس انتخاب شد. همچنین لازم است از عموم شهروندان و هم استانی‌های گرامی خواهش کنم که از طریق تماس با روابط عمومی استانداری موضوع را پیگیری و مراتب تخلف را گزارش کنند.

ایمانیه می‌گوید که متاسفانه برای فعالیت‌های فرهنگی استانداری فارس بودجه‌ای در نظر گرفته نشده که البته در این باره درخواست تعریف بودجه مشخص به مسئولان مربوطه ارائه شده است.

او تصریح کرد: به گفته برخی کارشناسان اغتشاشات اخیر ناشی از یک خلا فرهنگی بزرگ در حوزه تربیت و آموزش و پرورش بوده است. متاسفانه حوزه‌های آموزشی ما عمدتا به کمیت پرداخته‌اند و اغتشاشات چند ماه اخیر نمایانگر این بود که از مسئله مهم پرورش غفلت کرده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم با اقداماتی که در شورای آموزش و پرورش در جلسات با دانشگاه‌ها و همچنین شورای فرهنگ عمومی استان در حال پیگیری و تصویب و اجرا است در این زمینه موفق شویم که استان فارس را به عنوان الگو در این حوزه تبدیل کنیم.

نماینده هیئت دولت در فارس خاطر نشان کرد: تمامی مدیران استانی باید در حوزه تخصصی فعالیت خود نسبت به بر طرف کردن مشکلات و تقاضاهای عموم مردم پیشگام باشند. اگر مردم شریف استان در هر بخشی دچار مشکل و یا با پاسخگویی مناسب از سوی مسئولان استانی روبرو شدند حتما این موضوع را با اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری درمیان گذاشته تا در اسرع وقت پیگیری شود.

محمد هادی ایمانیه در پایان پیرامون حواشی شکل گرفته درباره برخی انتصابات در استانداری تاکید کرد: متاسفانه آن قدر حواشی‌های سیاسی در کشور ما رواج یافته که برخی تصور می‌کنند بنده تحت نفوذ و فشارهای سیاسی احزاب مختلف، برخی از افراد را منصوب و یا برکنار می‌کنم در حالی که این موضو کاملا کذب است و به هیچ عنوان این چنین نیست؛ به طور مثال انتصاب و برکناری اصنافی مدیرکل امور شهری استان فارس و مشفقیان معاونت فرهنگی و اجتماعی از این قبیل است. تلاش می‌کنیم از توان متخصصان متعهد و دلسوز  در حوزه‌های تخصصی برای حل مشکلات و معضلات استان استفاده کنیم.

خبرنگار: آرش جوابی

انتهای پیام/

کد خبر: 1168605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =