نکونام: دوست داشتیم سپاهان با همه بازیکنانش بازی کند

سرمربی فولاد خوزستان می‌گوید تمایل داشت همه بازیکنان سپاهان در زمین حاضر باشند با این وجود اتفاقات فوتبالی طبیعی است.

به گزرش گروه ورزشی ایسکانیوز، جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی فولاد خوزستان مقابل سپاهان در هفته نوزدهم لیگ برتر اظهار داشت: فردا قطعاً مثل تمام بازی‌های لیگ باید با تمرکز کامل وارد مسابقه شویم. خودتان می‌دانید از شروع دور برگشت بازی‌ها سخت بوده است. بازی‌های دور برگشت، پشت سرهم  و نیاز به انرژی زیادی دارد. با یکی از بهترین تیم‌های فوتبال ایران در چند سال اخیر بازی داریم و نیاز داریم که تمام بازیکنان ما کاملاً تمرکز داشته باشند. امیدوارم به حداکثر امتیاز برسیم.

وی افزود: در بازی با تیم‌هایی که در لحظه و ثانیه می‌توانند بازی را تغییر بدهند، سخت است. آنها بازیکنانی دارند که این توانایی را دارند. امیدواریم که بازی خوبی ارائه بدهیم و امیدوارم توام با نتیجه باشد. امیدوارم بازی با حضور هواداران برگزار شود و بعد مدت‌ها بتوانیم از حضور تماشاگران خودمان استفاده کنیم. همه شهرها از این امکان استفاده کردند اما ما نتوانستیم از حضور هوادارن‌مان استفاده کنیم. 

پرسپولیس به پست نکونام واکنش نشان داد

سرمربی تیم فوتبال نساجی گفت: دور رفت در بازی که از حضور هواداران استفاده کردیم و با انرژی مثبت آنها توانستیم در دقیقه 87 گلزنی کنیم.  فردا به حضور آنها نیاز داریم و امیدواریم این اتفاق بیفتد. در این صورت باید با تمرکز لازم در زمین حاضر شویم و تا دقیقه آخر بتوانیم به موفقیت برسیم و همه در کنار هم خوشحال باشیم.

نکونام در پاسخ به اینکه آیا غیبت 3 بازیکن اصلی سپاهان، تاثیری روی عملکرد فولاد خوزستان دارد،  عنوان کرد: ما فردا با تیم سپاهان بازی داریم. دوست داشتیم همه بازیکنان آنها حضور داشته باشند. البته اینها جزو اتفاقات طبیعی فوتبال است. فردا دو بازیکن خود را قطعاً در اختیار نداریم. در همه هفته‌هایی که بازیکنان ما مصدوم بودند و حضور نداشتند، ما گلایه‌ای نداریم. گلایه ما بابت زمان بازگشت آنها بوده است. بتوانیم بازیکن جایگزین کنیم و به شرایط دلخواه برسیم. هر کدام از بازیکنان ما که حضور داشته باشند به شرایط دلخواه برسند.

وی درباره محرومیتش از حضور در کنار زمین حین بازی تراکتور و تاثیر آن روی عملکرد تیمش تصریح کرد: در مورد حضورم به هر حال در فوتبال، حضور  سرمربی شرایط تیم را متفاوت خواهد کرد.همه دیدند که به اشتباه اخراج شدم. هفت سالی که مشغول مربیگری هستم یک بار فقط سه اخطاره شدم و یک باره به اشتباه در بازی قبلی اخراج شدم. سعی می‌کنم به همه داوران احترام بگذارم و اعتماد نفس شان حفظ شود. چاره ای نیست دیگر این اتفاق(اخراج) افتاده است. ما که فیلم بازی را دیدیم این موضوع را اعلام کردیم.

سرمربی فولاد خوزستان پیرامون درباره آخرین شرایط جذب مهاجم خارجی گفت: در مورد مهاجم خارجی نیاز ما 2 مهاجم است نتوانستیم جذب شان کنیم و آنها قرارداد داشتند نمی‌شد کاری کرد. الان نیاز به حمایت باشگاه داریم چون نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است. متاسفانه مشکل ما این است که دو مهاجم خود را نیاز دادیم. می خواستیم با جایگزین‌های داخلی جای آنها را پُر کنیم، نشد. بازیکن خارجی باید جذب کنیم چون نیاز ما است به باشگاه نیاز تیم را اعلام کردم. ولی اگر باشگاه مهاجم نگیرد یا شرایط طوری است که نمی‌تواند این کار را انجام بدهد مردم باید بدانند. تمام امید، نگاه  و تمرکزشان فوتبال ایران روی فولاد است. امیدواریم بتوانیم اینجا نماینده شایسته‌ای هستیم امیدوارم در لیگ و جام حذفی به مشکل نخوریم. چون من به باشگاه اعلام کردم هنوز از زمانی که گفتم اتفاقی نیفتاده است.

وی ادامه داد: با توجه به مبالغ قراردادها بازیکنان با مبلغ هنگفت می‌آیند ما هنوز نتوانستیم هزینه‌ای که برای جذب مهاجم یا بازیکنان دیگر انجام بدهیم. به هر حال شرایط همین طور است و باید این را جلو ببریم تا امیدوارم مهاجم جذب کنیم. اگر این اتفاق نیفتاد تیم شرایطی دارد که خیلی حساس و در لحظاتی هستیم که باید خوب تصمیم بگیریم. فولاد نماینده ایران است و باید به این تیم کمک کنیم. ساسان انصاری در همه بازی‌ها دارد بازی می‌کند و نمی تواند استراحت کند. اگر نیاز به تعویض داشته باشیم و یا اتفاقی بیافتد دست ما خالی است. وظیفه باشگاه است که بتوانیم یک مهاجم جذب کنیم که شرایط تیمی بهبود پیدا کند.

سرمربی فولاد خوزستان درباره جذب روبرتو تورس و عدم تاکتیک پذیری بازیکنان کشورمان توسط وی  اشاره شده بود، گفت: من جواب کسی را نمی دهم چون درباره خود من نیست. درباره خودم باشد جواب می‌دهم. فوتبال ایران تغییر کرده و نسبت به نسلی که ما بازی می کردیم. فوتبال حالا به سمت کارهای تاکتیکی می رود. در فوتبال تازه دارد به این سمت می رویم. شاید ده سال قبل آنالیزی وجود نداشت. خیلی کم بود که بخواهند تیمی را آنالیز کنند یا فیلم بازی‌ها را ببیند.  بازیکن با کدام پا ضربه می‌زند. قبلتر برمی‌گردیم می بینیم اصلاً آنالیزی وجود نداشته و فقط فوتبال دو تیم پخش می شد.  تمرکزشان این بود که تمرین کنند و فوتبال بازی کنند. شاید مقطعی بود که مربیان خارجی تاثیرگذار بودند اما حالا فوتبال تاکتیکی پیش می‌رود. وقتی این کار انجام شود از شروع پایه شروع می شود و به بزرگسالان می رسد. بازیکنان ایران تاکتیک پذیر هستند و در باشگاه‌های بزرگ دنیا بازی کردند. بازیکنان ایرانی علاوه بر خلاقیت و جنگجویی، مسئولیت پذیری باهوش هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =