زمان نام‌نویسی و اعزام زائران به عتبات اعلام شد

نحوه نام‌نویسی سفرهای زیارتی به عتبات عالیات برای نوروز ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، نام‌نویسی سفر به عتبات در ایام نوروز ۱۴۰۲ از ۶ اسفندماه آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند با نام‌نویسی در یکی از کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت به این سفر معنوی مشرف شوند.

درخواست دفاتر زیارتی برای کاهش هزینه سفر به عتبات

بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، سفرهای نوروزی از ۲۳ اسفندماه آغاز می‌شود و با توجه به هم‌زمانی نوروز با ماه مبارک رمضان، این اعزام‌ها تا دوم فروردین سال آینده ادامه دارد و پس از آن سفرهای رمضانی آغاز خواهد شد.

در سال‌های گذشته، با توجه به بالا بودن تقاضا برای سفرهای نوروزی عتبات، پیش‌ثبت‌نام در بهمن‌ماه انجام می‌شد و پس از آن در صورت بالا بودن تقاضا، افراد به قید قرعه به این سفر معنوی مشرف می‌شدند تا جایی که حتی در سال‌های قبل از کرونا در ایام نوروز بیش از ۱۰۰ هزار نفر به عتبات مشرف می‌شدند. اما امسال، با توجه به کاهش زمان سفرهای نوروزی به حدود ۱۰ روز، اعزام‌ها نیز محدود خواهد بود.

سفر نوروزی عتبات به مدت یک هفته اجرایی می‌شود که هزینه این سفرها هنوز مشخص نیست. اما در سال‌های گذشته هزینه این اعزام‌ها نسبت به سفرها در ایام عادی حدود ۲۰ درصد گران می‌شد که البته در صورت تحقق وعده وزیر ارشاد مبنی بر قرارگیری سفرهای زیارتی در بسته حمایتی دولت و اختصاص ارز با قیمت پایین‌تر از نرخ متشکل، هزینه این سفرها هم نسبت به سفرهای کنونی کاهش خواهد یافت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1170602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =