شیب صعود نرخ دلار در سال جدید ادامه خواهد داشت/ راهکارهای موثر برای کنترل بازار ارز

کارشناس بازار سرمایه گفت: عطش تقاضا تمایل به خرید و نگهداری ارز،‌ قیمت‌ها را افزایش داده است و شیب صعود نرخ ارز در سال جدید ادامه خواهد داشت. 

فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز،‌ درباره وضعیت فعلی بازار ارز و آینده این بازار اظهار کرد: در حال حاضر سیاست پولی و ارزی انگیزه خروج ارز از کشور را افزایش داده است. سال ۹۶ ۳۰ میلیارد دلار پول از کشور خارج شده است که قیمت دلار در آن زمان ۳ هزار ۸۰۰تومان بوده است. در حقیقت عطش تقاضا، تمایل به خرید و نگهداری ارز،‌ قیمت ارز را افزایش داده است.

راهکارهایی برای کنترل قیمت دلار/ ارز نیمایی اگر واقعی باشد می‌تواند در کنترل بازار موثر باشد

وی با اشاره به اینکه شیب صعود نرخ ارز در سال جدید ادامه خواهد داشت، گفت: کمبود ارز در کشور همواره ادامه خواهد داشت. افرادی معتقدند که بازار حباب مثبت دارد در صورتیکه اگر ما به همین منوال پیش برویم سال ۱۴۰۲ به دلیل اینکه رشد اقتصادی کشور کمتر از ۲ درصد بیش بینی شده است،‌ در کنار تورم و رشد نقدینگی با افزایش قیمت دلار نیز رو به رو خواهیم بود.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به کسری بودجه در سال جدید،‌ عنوان کرد: در سال گذشته ۵۰ درصد کسری بودجه داشتیم و سال آینده همین میزان نیز پیش بینی می‌شود.

آقابزرگی درباره راهکارهایی برای کنترل بازار ارز تصریح کرد: کنترل حجم نقدینگی،‌تمهیدات لازم به منظور کاهش هزینه‌های تولید و اختصاص سیاست‌هایی به منظور جذب سرمایه؛ راهکارهایی است که می‌تواند در کنترل بازار ارز موثر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =