کارخانه: بدترین قرعه ممکن نصیب تیم ملی والیبال ایران شد

مدیرفنی تیم‌های ملی گفت: به نظرم باید روی لیگ ملت‌ها تمرکز کنیم، شاید در این انتخابی المپیک سهمیه نگیریم اما می‌تواند دیدارهای تدارکاتی خوبی برایمان باشد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مصطفی کارخانه در گفت‌وگویی، درباره حریفان تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های انتخابی المپیک پاریس گفت: گروه بسیار سختی داریم و با حریفان قدرتمندی هم‌گروه شدیم، البته دامن زدن به این موضوع که تیم ملی والیبال با قرعه سختی روبه‌رو شده باعث بی‌انگیزگی بازیکنان می‌شود و باید از آن دوری کنیم. والیبال ما راه پیش دارد و نباید ناامید شویم. ضمن اینکه در سال ۲۰۲۴ شانس‌های دیگری هم داریم، می‌توانیم در مسابقات لیگ ملت‌ها نتیجه خوبی بگیریم؛ بنابراین اگر در مسابقات لیگ ملت‌های امسال شانس کمتری داشته باشیم، سال آینده در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ شانس داریم.

* بدترین قرعه ممکن نصیب تیم ملی والیبال ایران شد

مدیرفنی تیم‌های ملی اظهارداشت: متأسفانه بدترین قرعه ممکن نصیب تیم ملی والیبال ایران شده و ما شانس کمی آوردیم، اما با تلاش و برنامه‌ریزی و استفاده کردن از تمام ظرفیت‌های والیبال می‌توانیم کاستی‌ها را جبران کنیم. من زمانی که سرمربی تیم‌های ملی بودم یک روز با سرمربی تیم ژاپن صحبت کردم و از او پرسیدم که کوتاهی قد بازیکنان را نسبت به قاره اروپا چطور جبران می‌کند، او گفت ما در بخش‌های دیگر قوی می‌شویم تا این موضوع به چشم نیاید، ما هم باید همین الگو را مدنظر بگیریم و با قوی کردن در بخش‌های دیگر خلاها را جبران کنیم.

*نباید انرژی بازیکنان را تحلیل دهیم

کارخانه در پاسخ به انتقادها مبنی بر دیر شروع شدن اردوی تیم ملی والیبال عنوان کرد: والیبال ایران امسال سال پرترافیکی پیش‌رو دارد و در مسابقات زیادی باید شرکت کند. الان تعدادی از بازیکنان لژیونر هستند که در خارج بازی می‌کنند، این بازیکنان باید ریکاوری شوند. اگر هم اردوی تیم ملی را زود برگزار می‌کردیم انرژی بازیکنان تحلیل می‌رفت. به نظر من ۴۰ روز تا زمان برگزاری اولین مسابقه زمان خوبی است و خدا را شکر بازیکنان خیلی خوبی داریم. آن‌ها حرفه‌ای کار می‌کنند و دیگر با یک بدن ناآماده در تمرینات شرکت نمی‌کنند. قطعا سرمربی تیم به آن‌ها برنامه می‌دهد که با بدنی آماده وارد اردو شوند.

*شاید در این انتخابی المپیک سهمیه نگیریم 

مشاور فنی تیم‌های ملی والیبال در مورد اهمیت لیگ ملت‌های والیبال اظهارداشت: در هیچ سالی به اندازه امسال لیگ ملت‌ها برای ما اهمیت نداشته است. امسال لیگ ملت‌ها اهمیت زیادی دارد و همین مهم بودن باعث می‌شود کادرفنی و بازیکنان جدی کار کنند. ما بازیکنان و کادرفنی و فدراسیون خوبی داریم. وقتی این سه رکن در کنار هم خیلی خوب کار می‌کنند این امیدواری وجود دارد که شرایط والیبال روز به روز بهتر شود. به نظرم باید روی لیگ ملت‌ها تمرکز کنیم. شاید در این انتخابی المپیک سهمیه نگیریم اما می‌تواند دیدارهای تدارکاتی خوبی برایمان باشد.

* در مورد موسوی باید گذشته را رها کنیم

کارخانه در مورد انتقادها به دعوت دوباره محمد موسوی به تیم ملی در شرایطی که انتقادهای تند و تیزی نسبت به شرایط تیم ملی داشت، گفت: موسوی سرمایه تیم ملی است، مسئولان و مربیان والیبال ایران سال‌ها زحمت کشیدند و روی این بازیکن سرمایه‌گذاری کردند که الان به این سطح فنی رسیده است. برای این بازیکن هزینه شده تا به این قابلیت رسیده است؛ ضمن اینکه مسابقات امسال هم از اهمیت زیادی برخوردار است و ما نیاز داشتیم از تمامی ظرفیت‌های والیبال استفاده کنیم. ضمن اینکه رابطه عطایی و موسوی بسیار دوستانه است و فکر نمی‌کنم مشکلی پیش بیاید. ما نباید به گذشته برگردیم و باید به آینده فکر کنیم. قطعا موسوی هم می‌داند نگاه مثبتی روی او هست و می‌داند الان موقع بهره‌برداری از اوست، رفتار او را در گذشته باید فراموش کنیم. بازیکنان تیم ملی هم سرباز هستند و باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

*فدراسیون پیگیر رفع ممنوع‌الخروجی موسوی است

مدیرفنی تیم‌های ملی تأکید کرد: در آن مقطع موسوی صحبت‌هایی مطرح کرد، اما ما باید گذشت کنیم و دیگر به آن نپردازیم. الان فدراسیون والیبال پیگیر ممنوع‌الخروجی او هست و همه این مسائل حل می‌شود.

منبع: آنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1175297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • پرهام IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      0 0
      تو گروه دیگه هم بودیم همینو می‌گفتید چون سطح والیبال رو پایین آوردید همون بهتر صعود نکنیم