کدام ورزشکاران در سال ۱۴۰۱ از دنیا رفتند؟ / از پیشکسوت پرسپولیس و استقلال تا نخستین کاپیتان تیم ملی والیبال

در سال ۱۴۰۱ برخی از ورزشکاران ایرانی را از دست دادیم که به بررسی فعالیت آن‌ها و علت مرگشان می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، سال ۱۴۰۲ در حالی آغاز شد که تعدادی از ورزشکاران کشورمان، دیگر کنارمان نیستند. در ادامه اسامی ورزشکارانی که در سال گذشته از دنیا رفتند را میخوانید.

حمید خوشخوان

حمید خوشخوان داور پیشکسوت فوتبال ایران در سن ۸۳ سالگی در گذشت. خوشخوان توانسته بود دو بار دربی تهران را سوت بزند که اولین بار آن، مربوط به سال ۶۲ می‌باشد که پرتماشاگرترین داربی تهران با قضاوت این داور برگزار شد که استقلال با گل پرویز مظلومی، پیروز این مسابقه شد.

حسین ملاقاسمی

حسین ملاقاسمی سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی و دارنده مدال نقره جهان در سال ۱۹۵۷  که به دلیل بیماری سرطان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در آمستردام هلند بستری شده بود، در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

عربشاهی: پرسپولیس و استقلال در مباحث مالی به حقشان نرسیدند!

محمد شریف‌زاده

محمد شریف‌زاده اولین کاپیتان تاریخ تیم‌های ملی والیبال ایران بود. او دارنده مدال نقره آسیا است. این پیشکسوت ۱۹ فروردین بر اثر ایست قلبی درگذشت.

محمد زهتاب 

زهتاب از پیشکسوتان وزنه‌برداری ایران بود. او در روزهای پایانی زندگی خود در بیمارستان بستری بود و به علت عوارض ناشی از بیماری درگذشت. 

کریم باوی

او در دوران بازیگری‌اش در تیم پرسپولیس در پنج دربی تهران حضور داشت. باوی برای شاهین نیز به میدان رفته بود و با پیراهن این تیم هم دو گل به استقلال و دو گل به پرسپولیس زده بود.

محمود بیاتی

محمود بیاتی یکی از مفاخر فوتبال ایران و باشگاه استقلال در سن ۹۴ سالگی دار فانی را وداع گفت. این پیشکسوت ارزنده فوتبال از بازیکنان نسل اولی استقلال (تاج سابق) محسوب می‌شود و به مدت ۱۳ سال به هواداران این تیم خدمت و افتخارات پر شماری همراه آن کسب کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، برای بازماندگان و خانواده‌های این ورزشکاران مرحوم، آروزی صبر و سلامتی می‌کینم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =