مرد شماره یک شطرنج جهان با یک بدشانسی شکست خورد!

مرد شماره یک شطرنج جهان در مسابقات شطرنج مقابل ناکامورا شکست خورد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز و به نقل از CNN، مگنوس کارلسن به دلیل لغزش چشمگیر موس خود در آخرین تورنمنتش به عنوان قهرمان جهان، در فینال تور قهرمانان شطرنج (Chessable Masters ۲۰۲۳) مقابل ناکامورا شکست خورد.

کسب مدال طلا شطرنج جوانان آسیا توسط ایران

پس از تساوی ناکامورا و کارلسن در دو بازی اول، این دو شطرنج‌باز در مسابقه آرماگدون روبه‌روی هم قرار گرفتند. پس از یک رقابت فشرده، مسابقه در حالی به ثانیه‌های پایانی خود نزدیک می‌شد که فاصله بسیار کمی بین دو شطرنج باز بود. در  یک لحظه مگنوس کارلسن بدشانسی آورد چرا که او موسش لیز خورد و وزیر خود را جلوی شاه ناکامورا گذاشت و او هم وزیر کارلسن را زد و پیروز بازی شد.

ناکامورا پس از این پیروزی به chess.com گفت: شما سعی می‌کنید دفاع کنید. او نمی‌تواند در هر مسابقه پیروز شود. می‌دانم که کارلسن بهترین بازیکن تمام دوران است اما نمی‌تواند در هر مسابقه، برنده دیدار شود! 

کارلسن از آخرین تورنمنت خود به عنوان قهرمان جهان توانست ۱۵ هزار دلار کسب کند. این مرد نروژی از مسابقات قهرمانی شطرنج جهان انصراف داد تا این رقابت آخرین مسابقاتی باشد که او با عنوان قهرمان جهان در آن حضور پیدا می کند. کارلسن در گذشته گفته بود که از عنوان قهرمانی دست می‌کشد مگر این که رقیبش نسل بعدی شطرنج مانند فیروزجا باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1176863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =