مشارکت ۶۷ درصدی بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در فعالیت‌های ورزشی/ استقبال بانوان در لیگ‌های همگانی بیشتر از مردان است

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانش آموزان و دانشجویان دختر حدود ۶۷ درصد در فعالیت‌های ورزشی مشارکت دارند و در لیگ های همگانی زنان بیش از مردان حضور دارند.

امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: امسال مسابقات دانشجویی، اساتید و کارکنان در بخش قهرمانی برگزار می شود و برای دانشجویان در دو رده انفرادی و اجتماعی مسابقات ورزشی تدارک دیده شده است.

دانشکده‌های مهارتی ورزش در سال ۱۴۰۲ راه اندازی می‌شود

 به گفته او در خرداد و تیر امسال، مسابقات اساتید و کارکنان در قالب کشوری برگزار می‌شود. در لیگ همگانی با نام سردار شهید سلیمانی برنامه ریزی از اوایل فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲ شده است و در این لیگ دانش آموزان مدارس سما  به همراه دانشجویان ، اساتید و کارکنان در این لیگ ورزشی شرکت می‌کنند که ورزشکاران برای شرکت در این مسابقات نیاز به پرداخت هزینه ندارند.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشجویان و دانش آموزان بدون صرف هزینه می توانند به ورزش بپردازند. در دانشگاه ازاد اسلامی الگویی در قالب فعالیت های ورزشی در یک سامانه طراحی شده تا به سالن و امکانات ورزشی نیاز نداشته باشند و فعالیت های ورزشی را در سامانه بارگزاری کنند و امتیازات ورزشی برای آن ها لحاظ می‌شود.

به گفته لشگری تمامی فعالیت ها در سامانه بارگزاری و توسط اساتید و داوران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به شکل لیگ افراد امتیاز بندی و در پایان هفته از افراد تجلیل و جوایزی به افراد برتر تعلق می گیرد. این اقدام در استان های مختلف در حال انجام است.

وی درباره توسعه ورزش بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانش آموزان و دانشجویان دختر حدود ۶۷ درصد در فعالیت‌های ورزشی مشارکت داشته با اینکه جمعیت دانش آموزی و دانشجویی ما به سمت بانوان حرکت می کند اما اگر مشارکت مناسب نداشتن میزان مشارکت کاهش می یافت.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بانوان بالاترین میزان مشارکت را در مقایسه با پسرها دارند. البته در بخش کارکنان و اساتید بانوان مشارکت اندک و آقایان مشارکت بیشتری را ثبت کرده اند.

لشگری توضیح داد: در مسابقات قهرمانی رشته‌ها را تعیین می‌کنیم  و عدالت در بین رشته‌ها رعایت می‌شود. در مسابقات فوتسال  کشوری در بین مردان و بانوان تیم تشکیل شده است. با این تفاسیر دانشجویان بر اساس سیاست های تبیینی فعالیت خود را آغاز می کنند.

به گفته رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، در لیگ های همگانی زنان بیش از مردان مشارکت دارند. بر اساس سیاست های شورای عالی ورزش، برخی از تیم‌ها مهیا شده تا در لیگ های کشوری حضور داشته باشند. شورای عالی ورزش تعداد تیم‌های مردان و زنان رعایت شده و تعداد تیم های برای زنان و مردان نزدیک به هم است.

لشگری ادامه داد: یکی دیگر از تصمیمات شورای عالی ورزش، حضور در لیگ جانبازان و معلولان بود که از ۲۱ رشته ورزشی یک رشته ورزشی به معلولان اختصاص داشت در همین خصوص تیم دانشگاه آزاد اسلامی توانست مقام نخست بسکتبال با ویلچر را تصاحب کند. مسئولیت های اجتماعی در ورزش مورد توجه قرار گرفته است. سال آینده مسابقات جانبازان و معلولان با اولویت دانشجویی و کارکنان برگزار می‌شود.

المپیک دانشجویی در چین برگزار می‌شود و دانشجویان در بهترین وضعیت ورزشی می توانند در این مسابقات شرکت کنند رتبه بندی کشورها و نفرات برتر به فدراسیون دانشگاهی معرفی شده تا افراد بتوانند به این مسابقات اعزام شوند. بسیاری از دانشجویان توانستند امتیاز مناسب کسب کنند.

در بعد مدیریت ورزشِ دانشگاه، بودجه رویدادهای ورزشی، تعداد دانشجویان علاقمند و لیگ ها مورد بررسی قرار می‌گیرد همچنین دوره های مربیگری، داوری و توانمندسازی کارکنان و اساتید در سامانه نظارت و ارزشیابی ثبت می‌شود و برای افراد برتر تسهیلات لحاظ می‌شود.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: امکانات ورزشی دانشگاه ثبت و ضبط شده تا بتواند در بخش درآمدزایی غیر شهریه ای مورد استفاده قرار گیرند.

خبرنگار: صفر حسن زاده

انتهای پیام /

کد خبر: 1177148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =