کلاهبرداری ۱۷۵ میلیون دلاری سامانه وام دانشجویی در آمریکا

یک شرکت آمریکا که مسئول راه‌اندازی سامانه پرداخت وام دانشجویی در آمریکا است، به کلاهبرداری ۱۷۵ میلیون دلاری متهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرانک یک پلتفرم آنلاین است که با هدف کمک به دانشجویان برای گذراندن مراحل دریافت وام دانشجویی در آمریکا طراحی شده است. شرکت سازنده این سامانه هم‌اکنون به دلیل شکایت از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و وزارت دادگستری راهی دادگاه شده است.

برخی به دلالان خارجی اعتماد دارند؛ اما به محققان داخلی نه!

این شکایات در مورد اعداد ادعایی مشتریان جعلی است. به این معنا که این سامانه در سال ۲۰۲۱ با ارائه فهرستی از مشتریان غیرواقعی، قصد داشته است سامانه را به مبلغ ۱۷۵ میلیون دلار بفروشد.

 بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده است که این کلاهبرداری در طیف گسترده‌ای از برنامه‌های بازپرداخت دولت فدرال و خصوصی اتفاق افتاده است. برای مثال بازار بازپرداخت مالی این سامانه در سال ۲۰۲۲ ارزش ۴۹۹.۲ میلیارد دلار بوده است که شامل ۲۰۷.۵ میلیارد دلار وام فدرال و ۹۱.۷ میلیارد دلار بدهی خصوصی است.

برخلاف ادعای این شرکت، وزارت دادگستری معتقد است که پلتفرم محبوبیت چندانی در بین دانشجویان نداشته است. این شرکت ادعا کرده است که به داده‌های ۴.۲۵ میلیون دانشجویی که از این سامانه استفاده کرده‌اند، دسترسی دارد، در حالی که تعداد واقعی این افراد کمتر از ۳۰۰ هزار نفر بوده است.

در شکایت وزارت دادگستری آمده است که این شرکت به دروغ و به طور چشمگیری تعداد مشتریان را افزایش داده است. هدف از این دروغ، فروش سامانه به مبلغ ۱۷۵ میلیون دلار بوده است.

شرکت در پاسخ به این شکایت گفته است که این اتهامات صحت ندارند و بانک خواستار این داده‌های مصنوعی بوده است؛ چرا که قوانین حفظ حریم خصوصی مانع از دسترسی به اطلاعات واقعی مشتریان می‌شود.

کلاهبرداری در بخش وام‌های دانشجویی آمریکا، سابقه‌دار است

کارشناسان معتقدند که بخش وام دانشجویی آمریکا با تقلب غریبه نیست. دفتر حمایت مالی از مصرف کننده آمریکا در ماه دسامبر اعلام کرد که بازپرداخت ۱۹.۶ میلیون دلاری را برای بیش از ۲۳ هزار نفری که پنج شرکت اعطای بدهی وام دانشجویی از آنها دریافت کرده بودند، پس از شکایت علیه آنها، تضمین کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1177797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =