درخواست بروکسل از ایران برای زندانی بلژیکی

بلژیک اعلام کرد رسما از ایران خواسته «الیویر وند کاستیل» زندانی محکوم شده در ایران را به این کشور بازگرداند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بلژیک امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که پس از اجرایی شدن معاهده بحث‌برانگیز مبادله زندانیان، رسماً از ایران خواسته است تا اولیویه واند کاستیل، امدادگر زندانی را از تهران به کشور بازگرداند.

سخنگوی «حجا لحبیب» وزیر امور خارجه بلژیک گفت که وی در گفت‌وگو با همتای ایرانی خود حسین امیرعبداللهیان درخواست انتقال اولیویر واند کاستیل را اطلاع داده است.

آخرین آمار کرونا در ایران / ۲۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته جان باختند

وی در پیامی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «من شرایط بازداشت وی را محکوم کردم و درخواست ملاقات سفیرمان در ایران با این زندانی را کردم.

بروکسل به دنبال مبادله اولیویر واند کاستیل با اسدالله اسدی است.

اما یک مبادله بالقوه ماه‌ها پس از اعتراض حقوقی یک گروه مخالف ایران به معاهده تبادل زندانیان با تهران در دادگاه عالی بلژیک تعلیق شد.

این شکایت ماه گذشته توسط دادگاه قانون اساسی بلژیک رد شد و امیدها مبنی بر بازگرداندن واندکاستیل به کشور را تقویت کرد. این معاهده روز سه‌شنبه رسما لازم‌الاجرا شد.

خانواده وندکاستیل گفتند که او ۱۰ روز پیش به زندان اوین تهران منتقل شده است.

بر اساسا اعلام مرکز رسانه قوه قضائیه دادگاه انقلاب اسلامی تهران بیست دی برای چهار عنوان اتهامی تبعه بلژیک که چندی پیش دستگیر شده بود، حکم بدوی صادر کرد.

بر اساس کیفرخواست صادر شده الیویر وند کاستیل از سوی قوه قضائیه کشورمان متهم به جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران به نفع سرویس اطلاعاتی بیگانه، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار و پولشویی به همین میزان بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =