بورس نزولی شد / کاهش ۱۳۰۴ واحد شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۳۰۴ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سه شنبه (۳۰ فروردین) شاخص کل بورس با رشد هزار و ۷۴ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۵۱۲ واحدی قرار گرفت.

تغییر زمان واریز سود شرکت‌های بورسی+ جزئیات

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲ هزار و ۴۱۲ واحدی در پله ۷۵۹ هزار و ۷۸ واحدی ایستاد.

 کاهش ۱۳۰۴ واحد شاخص بورس تهران

شاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت و در پایان معاملات شاخص کل با عقب‌نشینی ۱۳۰۴  واحد نسبت به روز قبل به رقم ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۱۳۳ واحد رسید، اما شاخص هموزن امروز گرچه نوسان داشت، اما با افزایش ۴ هزار و ۹۰ واحد به رقم ۷۶۰هزار و ۷۵۵ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۸ میلیون و ۶۰۵ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۱۹میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۱ میلیون معامله و به ارزش ۱۴ هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۶ درصد عقب نشست، اما این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۵۴ درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۰.۲۱ درصد افت  داشت، شاخص بازار اول بورس ۰.۴۳ درصد کاهش یافت، اما شاخص بازار دوم بورس ۰.۴ درصد رشد کرد.

امروز نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، کشتیرانی و گل‌گهر بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای ملی‌مس، چادرملو، فولاد مبارکه و پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل ۱۰۰ واحد کاهش یافته و به رقم ۲۹هزار و ۲۰۷ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۶۲۳ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۵۸ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۱۲.۸ میلیارد سهام در قالب ۵۷۳ هزار معامله و به ارزش ۵۰ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به ۶۵هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، آریا ساسول، ایران خودرو دیزل، پتروشیمی مارون، صبا تأمین، فولاد هرمزگان و فولاد ارفع به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =