جهاد تبیین در بیانیه گام دوم انقلاب نقش محوری دارد

مسئول گفتمان گام دوم انقلاب اسلامی در کشور گفت: به پیامبران تأکید شده اگر اختلافی در داخل ایجاد یا از بیرون وارد شد؛ آن را رفع یا دفع کنید و این یکی از وظایف تبیین است. با توجه به اهمیت تبیین در قرآن، مقام معظم رهبری نیز موضوع جهاد تبیین در گام دوم انقلاب و اهمیت آن را مطرح کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام علیرضا منصوری‌اصل از مدرسان حوزه علمیه قم و مسئول گفتمان گام دوم انقلاب اسلامی در کشور در کارگاه آموزشی دوره تمهیدی تربیت مربی و مدرس تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: باید به گونه‌ای فرزندانمان را پرورش دهیم که اندیشه‌شناس، اندیشه‌گو و اندیشه‌ساز باشند. مقام معظم رهبری نیز در دیدار سال گذشته به معلمان تأکید داشتند که «معلمان باید اندیشه‌ساز تمدن باشند» تمدنی که آزادی، عدالت، برادری، اخلاق، عقلانیت، عزت، کرامت و استقلال را به ارمغان بیاورد.

کمیته‌های تخصصی در دانشگاه‌ها برای تحقق شعار سال ایجاد شود

وی افزود: معتقدم معلم خورشید است و دانش آموزان مانند ماه محتاج نور خورشید گونه معلمان هستند. معلمان مانند باغبانانی بوده که به گل‌های جامعه یعنی دانش‌آموزان رسیدگی می‌کنند تا بارور شده و آینده را بسازند.

مسئول گفتمان گام دوم انقلاب اسلامی در کشور درباره تأکید مقام معظم رهبری درباره تبیین انقلاب در گام دوم عنوان کرد: سال ۹۷ مقام معظم رهبری فرمودند که روی تبیین کار کنید، سال ۹۸ فرمودند دانشگاهیان درباره تبیین جریان سازی کرده، حوزویان گفتمان‌سازی کنند و مردم مطالبه‌گر باشند و سال ۱۴۰۰ نیز تأکید کردند که بیانیه گام دوم انقلاب را تبیین و روشنگری کرده و اینها همه نشان دهنده اهمیت تبیین در کشور و تأثیر آن در انقلاب است.

منصوری‌اصل ادامه داد: ۱۴ بحث مختلف درباره چرایی تبیین، چیستی و چگونگی آن وجود دارد که لازم است درباره همه این مباحث گفتگو و تبادل نظر شود و یکی از این بحث‌ها این بوده که تبیین در قرآن کریم چه خصوصیت و تعاریفی دارد، مؤلفه‌های جهاد تبیین در قرآن چیست؟ در آیات قرآن کریم درباره جایگاه تبیین در دو آیه ۴۴ و ۶۴ سوره نحل صحبت و تأکید شده که پیامبران پنج مقام دارند که یکی از آنها مقام تبیین است.

وی توضیح داد: پنج مقام پیامبران شامل تلقی وحی، ابلاغ وحی، تعلیم وحی، تبیین وحی و اجرای وحی بوده که تبیین در جایگاه چهارم است از مسئولیت‌های مهم پیامبران اینکه ابتدا باید تبیین را بشناسند و بدانند که تبیین اصل مسئله را دربرمی‌گیرد در قرآن کریم نیز آمده که «ما قرآن را نازل کردیم تا آنچه را درباره آن آمده تبیین کنی» و به پیامبران تأکید شده اگر اختلافی در داخل ایجاد یا از بیرون وارد شد آن را رفع یا دفع کنید و این یکی دیگر از وظایف تبیین است. با توجه به اهمیت تبیین در قرآن، مقام معظم رهبری نیز موضوع جهاد تبیین در گام دوم انقلاب و اهمیت آن را مطرح کردند.

حجت‌الاسلام امین معظمی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه نیز گفت: معلمان و استادان نقش مهم و کلیدی در پرورش فرزندان و آینده‌سازان دارند و امیدوارم با برداشتن گام‌های مستحکم آموزشی و پرورشی نسل پاک و انقلابی و خوبی را تحویل جامعه دهیم. خدا را شاکریم که این گونه کارگاه‌ها و سلسله بحث‌های مهم در این دانشگاه برگزار می‌شود، امیدوارم تداوم داشته باشد و در مسیر تبیین گام دوم به‌عنوان جامعه فعال دانشگاهی بتوانیم نقش مؤثری داشته باشیم.

بختیار میرکی‌زاده دبیر کل قرارگاه جهادی گام دوم انقلاب اسلامی استان کرمانشاه نیز مطرح کرد: امیدوارم روز معلم نقطه عطفی در گام دوم انقلاب باشد. مقام معظم رهبری درباره دانش و پژوهش می‌فرمایند، دانش بشر برترین وسیله قدرت و عزت یک کشور و عامل دانایی و توانایی است. امیدوارم حاضران در جلسه بهره کافی و وافی از آن ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =