خبر خوش وزیر علوم به اساتید/  زمین‌های اضافی دانشگاه‌ها مسکن می‌شوند

وزیر علوم از امضای موافقت‌نامه‌ در راستای تبدیل زمین‌های اضافی دانشگاه‌ها به خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی و مسکن برای کارکنان و اعضای هیأت علمی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری پیرامون افزایش حقوق اساتید دانشگاهی، گفت: افزایش حقوق اساتید دانشگاهی همان ۲۰ درصدی است که برای کارکنان دولت هم در نظر گرفته شده است. تسهیلاتی در راستای جهش علمی برمبنای علمکرد برای اساتید درنظر گرفته شده و خوشبختانه پایه‌های تشویقی برای اساتید در نظر گرفته‌ایم که هر استادی کار شاخصی انجام دهد، پایه تشویقی دریافت می‌کند که این موضوع باعث می‌شود اساتید افزایش حقوق داشته باشند. 

۲۰۰ هزار مسکن برای دانشگاهیان ساخته می‌شود

وی به بحث مسکن اساتید نیز اشاره کرد و گفت: با وزارت مسکن رایزنی‌هایی داشته‌ایم و موافقتنامه‌ای امضا شده تا زمین‌های اضافه‌ای که دانشگاه‌ها دارند را در قالب طرح جهش تولید مسکن تبدیل به خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی و مسکن برای کارکنان و اعضای هیأت علمی کنیم. اولویت اصلی واگذاری‌ این مسکن‌ها نیزبا اساتید جدیدالاستخدام است.

به گزارش فارس،  زلفی گل سال گذشته در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها گفته بود که بحث ساخت منزل مسکونی برای اساتید از زمین‌های دانشگاه مطرح است و با جلسه‌ای که با برخی از رؤسای برتر دانشگاه‌ها داشته، پیشنهاد شده که اگر قرار باشد برای هر نسل یک زمین اختصاص بدهیم این به نفع آینده آموزش عالی نیست و بهتر است به جای آن خانه سازمانی بسازیم که هر عضو هیأت علمی ۷،۸ سال استفاده کند سپس خانه دار شود و این خانه‌ها به فرد دیگری واگذار شود.

وی خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها در همان جلسه تاکید کرده بود که از ظرفیت قانون جهش مسکن استفاده کنند.

منبع: فارس

پایان پیام/ 

کد خبر: 1179925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =