قادری: تمامی معوقات بهزیستی بروز پرداخت شده است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی در کشور هیچ‌گونه مستمری پرداخت نشده ای ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی محمد قادری یکم خردادماه در شورای اداری بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: بهزیستی کشور هیچگونه معوقه ای ندارد و بهنگام و بروز تمامی مستمری ها پرداخت شده و مستمری اردیبهشت ماه نیز ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه پرداخت شده است. 

جفای بهزیستی در حق مددکاران / برون‌سپاری خدمات به چه قیمتی انجام می‌شود؟

وی افزود: طبق قانون بودجه سنواتی هرساله دولت پیشنهادی را در قالب مستمری به مجلس ارائه می دهد. امسال مجلس افزایش ۴۰ درصدی را مصوب کرده که به محض تصویب در هئیت دولت این مکانیزم اجرا خواهد شد. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص کمپ ماده ۱۶ اضافه کرد: مبارزه با مواد مخدر در حوزه های متعدد درمان، پیشگیری و مداخله است که دستگاه های متعدد مسئولیت همکاری را دارند، به صورت کلی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور پیگیری این امورات را انجام می دهد و دستگاه ها را در قالب تشریک مساعی هماهنگ می کند. 

قادری اضافه کرد: دستگاه هایی از جمله شهرداری و بهزیستی مکلف هستند در این خصوص اقداماتی انجام دهند و در کمیته ملی کشوری متناسب با نیاز استان ها، نسبت به تشکیل و اقدام و تاسیس کمپ ماده ۱۶ موادمخدر اقدامات لازم انجام می شود؛ شهرداری ها باید زیرساخت لازم برای ایجاد مراکز ماده ۱۶ در شهرها و استان ها ایجاد کنند. در استان مرکزی نیز تمهیدات لازم برای ایجاد این مرکز انجام خواهد شد. 

وی بیان کرد: جامعه متکثر و متنوعی به جهت فرآیند ها و ماموریت ها تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و بهزیستی در این سال ها اقداماتی در قالب های متنوع از جمله توانمندسازی و حمایت و ... را انجام داده است. امروز بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند. 

قادری ضمن اشاره به حمایت از خانواده های دارای فرزندان چندقلو بیان کرد: این سازمان تمامی خانواده های دارای فرزند بیش از ۲ قلو از صفر تا ۶ سال را حمایت می کند و پشت نوبت ماندن در این بخش وجود ندارد، همچنین حمایت از بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت از دیگر خدمات این سازمان است که در این راستا تا پایان سال ۱۴۰۱ هیچ فرد مشمول دریافت خدمات پشت نوبتی وجود ندارد و تمامی افراد پشت نوبت حوزه های اجتماعی و توانبخشی استان تحت پوشش دریافت مستمری قرار گرفته اند.

محمود حسین آبادی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز با تاکید بر همکاری خوب خیران در این استان با بهزیستی افزود: مجمع خیرین استانی در حال شکل‌گیری است. 

وی ادامه داد: انتظارات از سازمان بهزیستی در استان از جمله تشکیل شورای عالی رفاه، به روز رسانی خودروها و ... وجود دارد. شورای عالی رفاه بعد از هشت سال برگزار شد و قرار است  هر شش ماه یکبار برگزار شود. 

وی بیان کرد: امید است در خصوص تامین نیروی انسانی بتوان مشکلات را مرتفع کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1182394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =