فروش ۳۵ هزار بلیط برای دربی

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال گفت: میزان و ظرفیت حضور تماشاگران در صلاحیت سازمان لیگ نیست و در اختیار ورزشگاه آزادی است.

 به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال و سرپرست سازمان لیگ اعلام کرد، در بحث قانون سقف بودجه، تنها دو سه تیم بالای جدول بالای سقف بوده‌اند.

خورشیدی داور دربی فینال شد

به گزارش تسنیم، منصور قنبرزاده درباره برگزاری دربی فینال جام حذفی که چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه این دربی در فاصله کمتری به نسبت بازی‌های لیگ برگزار می‌شود، سعی کردیم تمام ملاحظات از جمله نظم و انضباط حضور تماشاگران و ... را در نظر بگیریم. در جلسه امروز برای هماهنگی دربی فینال جام حذفی مسئولان ذی‌ربط حضور داشتند و به جمع‌بندی‌های خوبی رسیدیم.
وی در مورد تعداد بلیت در نظر گرفته شده برای دربی تصریح کرد: دوستان مکرر توضیح داده‌اند. سازمان لیگ در بحث بلیت‌فروشی ورودی ندارد. برای این دیدار، میزان و ظرفیت حضور تماشاگران در صلاحیت سازمان لیگ نیست و در اختیار ورزشگاه آزادی است. من شنیده‌ام که قرار است ۳۵ هزار بلیت برای بازی فروخته شود. اتخاذ تصمیم برای بلیت‌فروشی نهادهای ذی‌ربط حضور دارند و مسائل را می‌سنجند. چیزی که به ما ابلاغ شده است، چیزی در حدود ۳۵ هزار بلیت خواهد بود.
 
سرپرست سازمان لیگ راجع به ابلاغ سقف بودجه به باشگاه‌ها برای فصل آینده خاطرنشان کرد: در این رابطه کار کارشناسی و آسیب‌شناسی در چهار پنج سال اخیر مورد بررسی قرار گرفت. مسئله اصلی از آنجایی نشات گرفت که کمیته صدور مجوز حرفه‌ای اعلام کرد بیشتر باشگاه‌ها تراز مالی منفی دارند و زیان‌ده هستند و در نتیجه نتوانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند. با این شرایط لازم شد تمهیداتی اندیشیده و درآمد و هزینه‌ها بالانس شود. در نهایت از نقطه نظرات استفاده و بحث سقف بودجه اعلام شد. احتمالاً با تصمیم‌گیری نهایی به باشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.
 
قنبرزاده در رابطه با اجرای آیین‌نامه نقل‌وانتقالات یادآور شد: اجازه دهید یک نفر به‌عنوان نماینده سازمان لیگ در فرصت مناسب تشریح کند. پس از آنکه دستور العمل تکمیلی به باشگاه‌ها ابلاغ شد، هماهنگی لازم برای تشریح آیین‌نامه انجام می‌شود.
 
وی در مورد دعوت میهمانان خارجی برای حضور در دربی گفت: از مسئولان فدراسیون عمان دعوت شده است که برای تماشای دربی به ایران بیایند. از کولینا نیز دعوت شده است، اما حضورش هنوز قطعی نیست.
 
سرپرست سازمان لیگ در واکنش به طرح این سؤال که با نزدیک شدن به شروع مسابقات لیگ، بار دیگر تیم‌های بدهکار مجوز حضور در بازی‌ها را کسب می‌کنند، گفت: خوشبختانه باشگاه‌هایی که عمده بدهی را داشتند در بحث مجوز حرفه‌ای بدهی‌های‌شان صاف شد یا نسبت به چند سال قبل کمتر شده است. سازمان لیگ مسئول برگزاری و اجرای مصوبات است. کمیته تعیین وضعیت رأی صادر می‌کند و سازمان لیگ اجرا خواهد کرد. ممکن است کمیته تعیین وضعیت فرصتی بدهد یا زمانی را برای پرداخت بدهی‌ها تعیین کند و به سازمان لیگ نیز ابلاغ کند.
 
قنبرزاده درباره ممنوعیت جذب لژیونرها از سوی تیم‌های لیگ برتری به صورت قرضی عنوان کرد: آیین‌نامه جدید ۳۲ بند دارد. چیزی که ابلاغ شده است مفصل است. دستورالعمل اولیه به باشگاه‌ها صادر شده و تا الان تغییری نداشته است. هیئت رئیسه سازمان لیگ این آیین‌نامه را مصوب کرده است، اما فدراسیون فوتبال نیز کارگروهی منتخب از نماینده باشگاه‌ها، تدوین مقررات و کمیته تعیین وضعیت برای نظارت بر آیین‌نامه تشکیل داده است. دستورالعمل به باشگاه‌ها ابلاغ شده، ولی سقف بودجه ابلاغ نشده است.
 
وی در واکنش به ادعای یکی از مدیران باشگاه‌ها مبنی بر بستن قرارداد ۱۲۰ میلیاردی با بازیکنی در لیگ برتر گفت: این موضوع را شنیدم. خوشحال شدم مدیران عامل لیگ برتری از آیین‌نامه جدید حمایت کرده‌اند. اگر بودجه‌ام ۱۰۰ میلیارد باشد و ۲۰۰ میلیارد تومان خرید کنم، پول طرف را نمی‌دهم. وقتی براساس بودجه هزینه کنم ،پول به حساب طرف می‌آید. ما می‌بینیم که در سال‌های اخیر چقدر شکایت شده است. به هیچ وجه، بحث کوتاه کردن سبد فوتبال نیست، بلکه در حال ساماندهی هستیم و سه ساعت با مدیران عامل باشگاه‌ها جلسه داشتیم و خواسته آنها نیز ساماندهی بود. هر پروژه و طرحی ممکن است اشکالاتی داشته باشد. در بحث بستن چنین قراردادهایی باید بگویم اگر سقف بودجه ابلاغ نهایی شود، سقف بودجه کلی باشگاه‌ها در نظر گرفته خواهد شد و کاری به فرد نداریم. سقفی که در نظر گرفته شده، سقفی است که دو سه تیم بالای جدول این هزینه‌ها را کرده‌اند و بقیه زیر سقف هستند. سقف در نظر گرفته شده، متعادل است و آیتم‌هایی نیز در نظر گرفته شده که اگر باشگاهی بازیکنی ترانسفر کرد بتواند نصف پولی را که گرفته است، وارد سقف بودجه کند.
 
سرپرست سازمان لیگ در مورد عدم اقدام تیم‌های نفتی برای گرفتن صدور مجوز حرفه‌ای تصریح کرد: خیلی اطلاعات کافی ندارم، چرا که اینها در قالب دو مؤسسه قانون تجارت فعالیت می‌کنند و اداره کل وزارت نفت هیچ دخلی در انتصاب و ساماندهی این دو تیم ندارند و بودجه‌ای هم ندارند.
 

منبع: تسنیم

کد خبر: 1183408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =