مورینیو قرار است رکوردشکنی کند

وقتی امشب رم در فینال لیگ اروپا با سویا روبرو می‌شود، ژوزه مورینیو فرصت پیدا می‌کند تا یک رکورد دیرپای اروپایی را بشکند و نامش را در تاریخ بنویسد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، آقای خاص قبلا توانسته با پورتو لیگ اروپا و لیگ قهرمانان را در آغاز حرفه‌ مربیگری‌اش ببرد، سپس با اینتر لیگ قهرمانان را فتح کرده و بعد از آن با یونایتد لیگ اروپا و با رم لیگ کنفرانس را برده است. به این ترتیب او در هر پنج فینال اروپایی که به میدان رفته، برنده از زمین خارج شده است.

مورینیو در آستانه سرمربیگری الاهلی

مربی ۶۰ ساله پرتغالی امیدوار است امشب در بوداپست مجارستان رکورد صد درصد بردش را حفظ کند و دومین جام اروپایی تاریخ رم را برای این تیم به ارمغان بیاورد.

اگر رم در فینال امشب پیروز میدان شود، مورینیو اولین مربی در تاریخ می‌شود که هر شش فینال اروپایی خود را برده و در این راه از جووانی تراپاتونی، مربی سابق میلان، اینتر، یوونتوس و تیم ملی ایتالیا عبور خواهد کرد که رکورد پنج برد در پنج فینال را ثبت کرده.

البته آقای خاص و شاگردانش کار راحتی نخواهند داشت چون سویا هم یک رکورد دارد که می‌خواهد آن را حفظ کند. اسپانیایی‌ها از ۲۰۰۶ در هر شش حضورشان در فینال لیگ اروپا برنده شده‌اند که سه مرتبه آن متوالی و بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ بوده است. سویا رکورددار قهرمانی در لیگ اروپا است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1183746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =