شبکه سراسری «امیدآفرینان» در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد

شبکه سراسری «امیدآفرینان» با هدف شناسایی و شبکه‌سازی، آموزش، ساماندهی و بکارگیری عملیاتی کنشگران جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی کشور در راستای جهاد تبیین به صورت شبکه‌ای و منسجم در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد معرفت مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت‌وگو با این روابط‌عمومی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری در 4 اردیبهشت 1401 فرمودند: «سیاست امروز دشمن، یاس‌آفرینی است! یکی از اقدامات مهم امیدآفرینی است.» از این‌رو اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گرفت با ایجاد شبکه‌ای گسترده در سراسر کشور ضمن مقابله با یأس‌آفرینی، اقدام هدفمند نسبت به امیدآفرینی داشته باشد.

شبکه‌سازی نخبگانِ مناظره در دستور کار دانشگاه آزاد قرار دارد+ فیلم

حجت‌الاسلام معرفت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است، اظهار کرد: نیازمند مدیریت جریان اطلاعات و افکار عمومی و هدایت کنشگران فضای مجازی و اثرگذاری مطلوب بر مخاطب و فضای مجازی هستیم که از مهم‌ترین اقدامات در جنگ ترکیبی شناختی پیش‌رو محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ابزارهای مدیریت جریان اطلاعات، استفاده از فضای مجازی و شبکه‌سازی کنشگران فضای مجازی است، خاطرنشان کرد: فضای مجازی به عنوان بستری قوی و بسیار تأثیرگذار حائز اهمیت است. با شبکه‌سازی عملیاتی کنشگران فضای مجازی و هدایت در قالب تولید و انتشار محتوای حرفه‌ای در این فضا، ضریب نفوذ و اثرگذاری مؤثر بر مخاطبان در راستای گفتمان جبهه انقلاب اسلامی فراهم می‌شود.

وی هدف از ایجاد شبکه سراسری امیدآفرینان را، شناسایی و شبکه‌سازی، آموزش، ساماندهی و بکارگیری عملیاتی کنشگران جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی کشور در راستای جهاد تبیین (آگاه‌سازی و امیدآفرینی) به صورت شبکه‌ای و منسجم دانست و افزود: شبکه سراسری امیدآفرینان دارای شورای سیاستگذاری، رئیس و جانشین شبکه و هشت معاونت تخصصی است و در مجموع از 260 نفر کنشگر فضای مجازی تشکیل شده است. 40 نفر از این اعضا در ساختار معاونت‌های تخصصی «رصد و افکار سنجی، تحلیل، تولید محتوا، توزیع و انتشار محتوا، آموزش، شبکه‌سازی، پشتیبانی و منابع انسانی» براساس توانمندی‌های افراد بکارگیری و سازماندهی و بقیه افراد شبکه بر اساس گروه‌های 20 نفره به صورت شبکه‌ای ذیل 10 سرشبکه دسته‌بندی می‌شوند.

حجت‌الاسلام معرفت با اشاره به شرح وظایف معاونت‌های شبکه سراسری امیدآفرینان، بیان داشت: هر یک از اعضای شبکه موظف به رصد، تولید و انتشار محتوای انقلابی در راستای جهاد تبیین و امیدآفرینی در فضای مجازی کشور است؛ همچنین ایجاد یک صفحه شخصی و یک صفحه پوششی در «توئیتر» و «اینستاگرام» و پیامرسان‌های مطرح داخلی به ویژه «ویراستی» و «روبیکا» در راستای کنشگری پیرامون مسائل روز، از دیگر وظایف اعضای این شبکه به شمار می‌رود. اعضای شبکه موظف به انتشار محتوا و به اشتراک‌گذاری محتوای دیگر اعضای شبکه و کنشگران مورد تأیید شبکه در فضای مجازی هستند. هر یک از اعضای شبکه می‌بایست در راستای گسترش شبکه‌سازی نسبت به شناسایی کنشگران انقلابی فضای مجازی اقدام کند.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان مهم‌ترین اقدامات و گام‌های اجرایی شبکه سراسری امیدآفرینان، گفت: شناسایی و ارتباط با اعضای فعال و مورد تأیید جهت به کارگیری به عنوان مسئول و اعضای معاونت‌ها، ایجاد بسترهای ارتباطی میان اعضای شبکه در فضای مجازی (ایجاد کانال و گروه‌های مشترک)، برگزاری جلسات توجیهی مجازی و حضوری با اعضای شبکه برای هماهنگی‌های بیشتر، تهیه و تدوین محتوا آموزشی و عملیاتی برای اعضای شبکه و ابلاغ دستورالعمل‌های مورد نظر در راستای کنشگری فضای مجازی، از مهم‌ترین اقدامات و گام‌های اجرایی شبکه سراسری امیدآفرینان است.

وی در پایان گفت: اخبار و مطالب مرتبط با شبکه سراسری امیدآفرینان در کانال اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد در پیامرسان ایتا به نشانی http://eitaa.com/nahad_farhangi اطلاع‌رسانی خواهد شد و تلفن ۰۲۱۴۷۳۵۲۱25 جهت پاسخ به سؤالات، راهنمایی و پشتیبانی در خدمت علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1185153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =