آخرین تحولات اوکراین| هشدار درباره افزایش توان نظامی ناتو در نزدیکی منطقه کالینینگراد روسیه

آنتون علیخانوف، فرماندار منطقه کالینینگراد روسیه، شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد  که این کشور در واکنش به تجمع نیروها و تجهیزات نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای منطقه، تعداد نیروهای نظامی خود را  افزایش می دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، "ینس استولتنبرگ"، دبیر کل ناتو شب گذشته، چهارشنبه، در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل اعتراف کرد که نیروهای مسلح اوکراین تجهیزات نظامی غربی قابل توجهی را در جریان این ضد حمله از دست داده است. وی گفت: «البته وقتی چنین حمله گسترده‌ای انجام می شود، مسلماً خساراتی نیز وجود خواهد داشت. و این در مورد تجهیزات نظامی ناتو نیز صدق می کند.» 

استولتنبرگ یادآور شد منتظر است تا آلکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین گزارشی در این زمینه به او ارائه دهد. دبیرکل ناتو افزود: "امیدوارم در جریان گفتگوی مستقیم، تصویر روشن تری از وضعیت فعلی میدان نبرد به دست بیاورم."

سرهنگ داگلاس مک گرگور، مشاور سابق پنتاگون نیز شب گذشته اعلام کرد که ارتش اوکراین در جریان ضد حمله خود نتوانسته موفقیتی به دست آوردند. 

این کارشناس نظامی آمریکایی در مصاحبه زنده با کانال یوتیوب Judging Freedom گفت: «من به شما می گویم که ارتش اوکراین هیچ موفقیتی به دست نیاورده است، زیرا در این ضد حمله همه چیز به توانایی رسیدن به خط اصلی دفاعی نیروهای روسیه، شکستن این خط دفاعی و حرکت برای رسیدن به یک هدف مهم مانند شهر ملیتوپل گره خورده است. ولی در این خصوص پیشرفتی حاصل نشده است.»

به گفته مک گرگور، "دستاوردهای" ضد حمله نیروهای نظامی اوکراینی که در گزارش های ارسال شده از کی‌یف شرح داده شده، از واقعیت در حال رخ دادن در منطقه جنگی دور است و بنابراین ارزشی ندارد. به عنوان مثال، نیروهای اوکراینی ممکن است «دو یا سه ساختمان تخریب شده» را که در فاصله 15 تا 25 کیلومتری خط دفاعی ارتش روسیه قرار دارند، تسخیر شده نشان دهند.

روز گذشته روزنامه "واشنگتن پست" گزارش داد که ضد حمله ناموفق نیروهای مسلح اوکراین می تواند بر روابط کی‌یف با کشورهای غربی تأثیر منفی بگذارد. به نوشته این نشریه، موفقیت‌های ضعیف ضد حمله اوکراین می‌تواند بهانه جدیدی را به دست منتقدان کمک نظامی غرب به کی‌یف بدهد.

روز گذشته، دنیس پوشیلین، سرپرست موقت سرزمین دونتسک، گفت که نیروهای اوکراینی قادر به پیشروی جدی در طول خط مقدم جبهه در جریان ضد حمله خود نبودند. وی در عین حال تاکید کرد که ضد حمله ارتش اوکراین را نباید  دست کم گرفت. 

روز سه شنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، یادآور شد که ضد حمله گسترده ارتش اوکراین با استفاده از تسلیحات نظامی ارسالی از سوی غرب در 4 ژوئن آغاز شد و هم اکنون ادامه دارد. پوتین در عین حال تاکید کرد که تلفات پرسنلی نیروهای اوکراینی در جریان این ضد حمله به فاجعه نزدیک شده است.

چند روز قبل، استفان برایان، یکی از مقامات سابق پنتاگون و روزنامه نگار آمریکایی فاش کرده بود که نیروهای مسلح اوکراین در جریان تلاش برای حمله به منطقه زاپروژیا متحمل خسارات سنگینی شده‌اند که برای ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، موقعیتی ناخوشایندی است. برایان بر اساس اطلاعات نظامی گفت: تیپ 47 مکانیزه ارتش اوکراین که از جمله "بهترین‌ها" در نیروهای مسلح اوکراین است، حتی با ترکیب کامل و تجهیزات غربی در عقب راندن نیروهای روسی موفقیتی بدست نیاورد.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین آخر هفته گذشته و در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در کی‌یف،  آغاز  عملیات ضد حمله را تایید کرد.با این حال، وی جزئیاتی از این عملیات ارائه نکرد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز چهارصد و هفتاد و هفتم جنگ اوکراین را دنبال کنید:

***

روسیه موضوع تحقیق درباره انفجارهای نورد استریم را در نشست امروز شورای امنیت مطرح می‌کند

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل شب گذشته، چهارشنبه، اعلام کرد که این کشور موضوع تحقیقات در مورد انفجارهای رخ داده در خطوط لوله گاز نورد استریم را در نشست رایزنی شورای امنیت در روز پنج شنبه، 15 ژوئن مطرح خواهد کرد. 

وی در کانال تلگرامی خود نوشت: «نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل در تاریخ 15 ژوئن، طی رایزنی های غیرعلنی اعضای شورای امنیت سازمان ملل، موضوع بررسی انفجارهای خطوط لوله نورد استریم را مطرح خواهد کرد.» پولیانسکی تاکید کرد که پس از این نشست، وی قرار است با خبرنگاران معتبر سازمان ملل ارتباط برقرار کرده و توضیحات لازم را به آنها بدهد. 

این در حالی است که روز چهارشنبه ، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان از پاسخ دادن واضح به این سئوال که آیا قصد دارد با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین در خصوص گزارش‌های رسانه‌ای در مورد احتمال دخالت کی‌یف در خرابکاری صورت گرفته در خطوط لوله نورد استریم صحبت کند، خودداری کرد. 

اعتراف به ناکارآمدی سیاست تحریی اتحادیه اروپا علیه روسیه 

تیری ماریانی، نماینده پارلمان اروپا از فرانسه در گفتگو با خبرنگاران روس اعلام کرد که پیامدهای بسته یازدهم تحریم‌ها علیه روسیه محدود خواهد بود، زیرا حتی محدودیت‌های قبلی نیز تأثیر جدی بر اقتصاد روسیه نداشته است. 

وی افزود: من معتقدم که عواقب محدودیت‌های فعلی برای روسیه بسیار محدود خواهد بود، زیرا شاهدیم که 10 بسته تحریمی قبلی تأثیر تعیین‌کننده‌ای بر اقتصاد روسیه نداشته. اشتباه بروکسل و واشنگتن این است که آنها به این ایده چسبیده‌اند که هژمونی آمریکا هنوز در اوج خود است، در حالی که همه شاهد هستند که جهان با سرعت فوق العاده در حال تغییر است.

وی برای توضیح نظرش، ترکیه را مثال زد که تا حدودی در حال دور شدن از سیاستهای ناتو است، هرچند تا همین اواخر پرچمدار این ائتلاف در خاورمیانه بود. وی افزود: همچنین می توانید به هند و چین توجه کنید - آنها از پیروی از درخواست های واشنگتن برای دوری از روسیه امتناع می ورزند.  پادشاهی عربستان سعودی نیز از دوره کنونی عرصه بین الملل برای حل و فصل کردن اختلافات خود با ایران استفاده کرده است.

نماینده فرانسوی پارلمان اروپا گفت: «چنین توالی اقدامات سیاسی این تصور را به وجود می‌آورد که تمام جهان، به جز اروپایی‌ها، در حال سازماندهی مجدد هستند تا پایان هژمونی آمریکا را ثبت کنند. در این بین فقط کشورهای اروپایی در لاک خود فرو رفته‌اند.»

در تاریخ 14 ژوئن، سفرای اتحادیه اروپا باز هم نتوانستند بر سر بسته یازدهم تحریم های ضد روسی به توافق برسند. نشست جدید نمایندگان دائمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تاریخ 19 ژوئن در بروکسل برگزار خواهد شد. بسته بعدی تحریم‌ها بر اعمال محدودیت‌های جدید علیه بخش‌هایی از اقتصاد روسیه که هنوز تحت تحریم قرار نگرفته‌اند، متمرکز نیست، بلکه بر مقابله با امکان دور زدن اقدامات محدود کننده تجاری قبلی علیه این کشور متمرکز خواهد بود. 

کوله‌با: شورای اوکراین و ناتو مانند یک تانک بدون گلوله است 

دیمیتری کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین، نظریه تاسیس شورای اوکراین-ناتو را رد کرده و آن را به یک تانک بدون گلوله تشبیه کرد. 

وزارت امور خارجه اوکراین به نقل از وی نوشت: «تشکیل شورای اوکراین-ناتو در ویلنیوس بدون برداشتن گامی قاطع برای عضویت (کی‌یف در ناتو) مانند دادن یک تانک بدون گلوله است.»

کوله‌با همچنین مدعی شد که اتحاد آتلانتیک شمالی به اوکراین به عنوان یک کشور عضو و نه فقط به عنوان یک شریک ممتاز نیاز دارد. این اظهارات وزیر خارجه اوکراین پس از گفتگوی وی با آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان، بیان شد، البته گزارش شده که کوله‌با با این وجود از حمایت نظامی آلمان از کشورش قدردانی کرده است.

هشدار درباره افزایش توان نظامی ناتو در نزدیکی منطقه کالینینگراد روسیه

آنتون علیخانوف، فرماندار منطقه کالینینگراد روسیه، شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد  که این کشور در واکنش به تجمع نیروها و تجهیزات نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای منطقه، تعداد نیروهای نظامی خود را  افزایش می دهد.

او در مصاحبه با ریانووستی در حاشیه مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ گفت: «ناتو از مدت ها قبل پتانسیل نظامی خود را در نزدیکی مرزهای ما افزایش داده است و ما نیز به طور تدریجی و در سطحی مناسب به این افزایش پاسخ داده و می دهیم.»

لاوروف بخش اوکراینی توافق غلات را یک پروژه تجاری نامید

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که بخش اوکراینی توافقنامه صادرات غلات به یک پروژه تجاری تبدیل شده است. 

وی روز چهارشنبه  در چهل و ششمین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه گفت: بخش اوکراینی ابتکارعمل دریای سیاه مدتهاست که به یک پروژه تجاری تبدیل شده است. بر اساس آمار مرکز هماهنگی مشترک، تنها حدود 3 درصد به فقیرترین کشورها اختصاص دارد.

لاوروف همچنین یادآور شد که اگر بسته توافقات بطور کامل تا تاریخ 17 جولای عمل نکند، این توافقنامه تمدید نخواهد شد.

پیش از این روز سه شنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این امکان را بعید ندانست که مسکو از توافقنامه غلات خارج شود. وی تاکید کرد که منافع روسیه در این توافقنامه در نظر گرفته نمی شود و هیچ کاری در زمینه برطرف کردن مشکلات بر سر صادرات محصولات کشاورزی این کشور انجام نشده است.

رهبر روسیه یادآور شد که بیشتر غلات اوکراین به کشورهای مرفه اتحادیه اروپا می رود و نه به فقیرترین کشورهای جهان.

عدم پیشروی نیروهای مسلح اوکراین در جریان ضد حمله در جبهه زاپروژیا

یوگنی بالیتسکی، فرماندار موقت منطقه زاپروژیا اعلام کرد که نیروهای نظامی اوکراین در جریان ضد حمله در جهت گیری زاپروژیا حتی یک گام هم نتوانستند پیشروی کنند. 

 بالیتسکی روز چهارشنبه در حاشیه جریان مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در مصاحبه با خبرگزاری نووستی گفت: "در حال حاضر درگیریها در ارتفاعات در مرز منطقه زاپروژیا و جمهوری مردمی دونتسک در حال وقوع است. ولی تاکنون دشمن حتی یک قدم پیش نرفته است."

بالیتسکی همچنین گفت که شخصاً از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خواسته تا در تحویل سامانه های موشکی ضد تانک از نوع "کورنت" به منطقه مداخله کند. با دستور مستقیم پوتین، 20 دستگاه از این سامانه و همچنین سیستم های ضد هوایی به منطقه تحویل داده شد.

هفت کشور اروپایی 107.5 میلیون یورو برای خرید دفاع هوایی اوکراین اختصاص دادند

وزارت دفاع جمهوری لیتوانی روز چهارشنبه اعلام کرد که صندوق بین المللی اوکراین (IFU) که ​​شامل کشورهای انگلیس، لیتوانی، نروژ، هلند، دانمارک، سوئد و ایسلند می شود، تجهیزات دفاع هوایی به قیمت کلی 107.5 میلیون یورو را برای اوکراین خریداری خواهد کرد.

این وزارتخانه یادآور شد: خرید تجهیزات دفاع هوایی برای اوکراین اولین مورد از پنج بسته حمایتی مورد انتظار در چارچوب دور دوم خریدها از این صندوق است.  هفت کشور متحد تقریباً 608 میلیون یورو برای این صندوق جمع آوری کرده‌اند.

لازم به یادآوری است که این صندوق 6 میلیون یورو از لیتوانی دریافت کرده که پس از مرحله اول خرید، این سازمان تابستان امسال پهپادهای جنگی و شناسایی اوکراین را تامین می کند. لندن نیز متعهد شده که در آینده نزدیک 292 میلیون یورو اضافی به این صندوق اختصاص دهد.

چند روز قبل، شبکه خبری اسکای نیوز از برنامه انگلیس برای انتقال یک بسته کمک اضافی 92 میلیون پوندی به کی‌یف، که شامل دفاع هوایی نیز می شود، خبر داد. این تجهیزات در ماه های آینده خریداری خواهد شد. بسته کمکی شامل یک رادار برای محافظت در برابر حملات هوایی روسیه و همچنین مقدار قابل توجهی مهمات خواهد بود.

در همان روز، وزارت امور خارجه ایالات متحده یک بسته کمک نظامی جدید 325 میلیون دلاری برای اوکراین را اعلام کرد که شامل سیستم های ضد هوایی استینگر - Stinger، مهمات سامانه های پرتاب موشک های چندگانه HIMARS، همچنین 15 دستگاه خودروی جنگی برادلی - Bradley، بعلاوه 10 نفربر زرهی استرایکر - Stryker و ضد تانک جولین - Javelin می شود. 

مذاکرات اوکراین و آلمان درباره تقویت تحریم‌ها علیه روسیه 

همانطور که دنیس اشمیگال، نخست وزیر اوکراینشب گذشته در کانال تلگرامی خود پس از دیدار روز چهارشنبه با وزیر اقتصاد آلمان، روبرت هابک، اعلام کرد که دو طرف درباره تقویت تحریم ها علیه صنعت هسته‌ای روسیه گفتگو کردند.

اشمیگال نوشت: در این دیدار در یک موضوع جداگانه به تقویت تحریم ها و محدودیت ها علیه صنعت هسته‌ای روسیه پرداخته شد.  <…> من تمام اطلاعات و پیشنهادات را به شرکای آلمانی منتقل کردم.

نخست وزیر همچنین تاکید کرد که با وزیر آلمانی در مورد نیازهای تسلیحاتی و آمادگی برای کنفرانسی در مورد بازسازی اوکراین که در لندن برگزار می شود گفتگو کرده است.

هشدار زاخارووا درباره پیامدهای ارسال مهمات حاوی اورانیوم از آمریکا به کی‌یف 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که عرضه مهمات تانک دارای اورانیوم ضعیف شده توسط ایالات متحده به اوکراین به محیط زیست این کشور آسیب رسانده و منجر به آلودگی غلات اوکراینی خواهد شد.  

این دیپلمات روز چهارشنبه در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفت: «برای مقامات آمریکایی، ظاهراً چنین اقدامی اصلاً مشکلی نیست، زیرا معتقدند از آنجایی که آنها در قاره دیگری هستند، عرضه مواد رادیواکتیو که در درگیری‌های نظامی استفاده می شود تأثیری بر آنها نخواهد گذاشت.»

زاخارووا افزود، در حالی که عرضه و استفاده از گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده در وهله نخست بر مواد غذایی تولید شده در اوکراین از جمله غلات این کشور  تأثیر می گذارد. وی یادآور شد: در عین حال غلات آلوده به تشعشعات را نمی توان صادر کرد که مستقیماً با اظهارات کشورهای غربی در مورد تعهد آنها به امنیت غذایی در تناقض است. 

چند روز قبل، وال استریت ژورنال گزارش داده بود که کاخ سفید قصد دارد گلوله های تانک حاوی اورانیوم ضعیف شده را در اختیار اوکراین قرار دهد. به نوشته این نشریه، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پس از چند هفته بحث داخلی درباره نوع مهمات برای تجهیز تانک های آبرامز که واشنگتن به کی‌یف منتقل میکند، با انتقال گلوله ها به اوکراین موافقت کرد.

گفتگوی وزرای دفاع کشورهای ناتو درباره آموزش خلبانان اوکراینی 

 ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل اعلام کرد که روسای وزارتخانه های دفاع کشورهای ناتو در خصوص آموزش خلبانان نیروهای مسلح اوکراین برای پرواز با هواپیماهای غربی گفتگو خواهند کرد.
وی گفت: وزرای دفاع درباره موضوع آموزش خلبانان اوکراینی بحث و مشورت خواهند کرد. این مذاکرات ممکن است امکان تحویل هواپیماهای [F-16] به اوکراین را فراهم کند.

خبرگزاری رویترز روز گذشته گزارش داد که دانمارک تاریخ شروع آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جت های جنگنده F-16 را در اوایل این هفته پیشنهاد خواهد کرد. به گفته منابع خبری این آژانس، این دوره ممکن است در ماه آگوست آغاز شوند.

وزرای دفاع ناتو درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در بلاروس رایزنی می‌کنند

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو همچنین اعلام کرد که وزرای دفاع ناتو درباره استقرار تسلیحات هسته ای روسیه در بلاروس گفتگو خواهند کرد.

استولتنبرگ در یک کنفرانس مطبوعاتی در آستانه نشست وزرای دفاع ناتو گفت: "وزرای کشورهای عضو ائتلاف نشستی با گروه برنامه ریزی هسته‌ای ناتو برگزار خواهند کرد که در آن وضعیت پیش آمده پیرامون تصمیم روسیه برای استقرار تسلیحات هسته ای خود در خاک بلاروس بررسی خواهد شد." 

وی همچنین تاکید کرد که رهبران کشورهای عضو ناتو در اجلاس ویلنیوس برنامه هایی را برای استقرار بیش از 300 هزار نیروی ائتلاف نظامی با حمایت نیروهای هوایی و دریایی اتخاذ خواهند کرد.

توضیح اولیانوف درباره علت تعویق بازدید گروسی از نیروگاه زاپروژیا 

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین  اعلام کرد که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بازدید خود از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را به تعویق انداخته است تا به طرف اوکراینی فرصت بیشتری برای آماده‌سازی شرایط برای چرخش امن کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده شود. 

اولیانوف در توضیح این وضعیت در کانال تلگرام خود گفت: بازدید مدیر کل رافائل گروسی از نیروگاه زاپروژیا برای مدتی به تعویق افتاد تا به طرف اوکراینی زمان اضافی برای آمادگی بهتر برای اطمینان از چرخش ایمن پرسنل آژانس در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا  داده شود.

انتظار می رفت گروسی روز چهارشنبه پس از مذاکرات خود در کی‌یف، از نیروگاه هسته‌ای بازدید کند، اما رویترز به نقل از یک مقام اوکراینی ناشناس خبر داد که این بازدید چندین ساعت به تعویق خواهد افتاد.سپس خبرگزاری تاس نوشت که گروسی روز پنج شنبه از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا بازدید خواهد کرد. این اطلاعات توسط رنات کارچا، مشاور مدیر کل شرکت دولتی "راس انرگو اتم" تایید شده است.

گروسی قصد دارد وضعیت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا  را ارزیابی کند و تیم کارشناسان آژانس بین المللی را به چرخش درآورد. علاوه بر این، او پس از تخریب سد نیروگاه برق آبی کاخوفکا، برنامه ای برای کمک در زمینه تامین آب سیستم خنک کننده نیروگاه ارائه خواهد کرد.

 ابراز اطمینان پوتین نسبت به توسعه چندجانبه روابط روسیه و کوبا 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، روز چهارشنبهدر دیدار با مانوئل ماررو کروز، نخست وزیر کوبا در کرملین، ابراز اطمینان کرد که روابط بین دو کشور در تمامی زمینه‌ها از جمله در زمینه انرژی و گردشگری توسعه خواهد یافت.

رئیس جمهوری روسیه به این واقعیت توجه کرد که روابط دوجانبه بین مسکو و هاوانا باید در همه زمینه هایی که قبلاً توافق شده بود توسعه یابد. پوتین اطمینان داد که طرف روسی نیز به نوبه خود اقدامات لازم برای کمک به کوبا برای غلبه بر تحریم های غیرقانونی غرب را انجام خواهد داد.

نخست وزیر کوبا نیز یادآور شد که پیام شخصی میگل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا را برای پوتین آورده است. نخست وزیر کوبا افزود: ما پیشنهاد دادیم که نشست اتحادیه اوراسیا در هاوانا برگزار شود.

کرملین: پوتین اطلاعات مربوط به روند جنگ را از منابع مختلف دریافت می‌کند

دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه به خبرنگاران اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، اطلاعات مربوط به روند اوضاع در میدان نبرد  را از منابع مختلف، از جمله از فرماندهانی که «دقایقی قبل به نبرد خود پایان داده‌اند» دریافت می‌کند. 

سخنگوی کرملین گفت: «رئیس جمهور پوتین از منابع بسیاری اطلاعات دریافت می کند. او  بعنوان فرمانده کل نیروهای مسلح روسیه اطلاعات خود را از جمله از گزارش های رسمی روزانه وزارت دفاع دریافت می کند. علاوه بر این، وی با فرماندهان در منطقه جنگی نیز در ارتباط است که به معنای واقعی کلمه تازه نبرد خود را به پایان رساندند. و البته رسانه‌ها نیز هستند. بدین ترتیب، رئیس جمهور این فرصت را دارد که تصوری دقیق از واقعیت آنچه روی زمین رخ میدهد، داشته باشد.»

عصر روز سه‌شنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای چند ساعت با خبرنگاران نظامی که در منطقه عملیاتی در اوکراین فعالیت دارند، ملاقات کرده و با آنها درباره روند اوضاع تبادل نظر کرد. در این دیدار 18 خبرنگار حضور داشتند. این نخستین دیدار پوتین با خبرنگاران نظامی نبود،  یک سال پیش، رئیس‌جمهور در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ با کارکنان رسانه‌ها و وبلاگ‌نویسان که در زمینه موضوعات جنگ می‌نویسند نشستی داشت و دیدار دیگری نیز در ماه دسامبر سال گذشته برگزار شد. 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1185579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =