پیام تسلیت مقامات به اسحاق جهانگیری

مقامات لشکری و کشوری هر کدام در پیامی جداگانه درگذشت مادر اسحاق جهانگیری را به وی تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مقامات لشکری و کشوری هر کدام در پیامی جداگانه درگذشت مادر اسحاق جهانگیری را به وی تسلیت گفتند.

مادر اسحاق جهانگیری درگذشت

رئیس جمهور با تسلیت درگذشت حاجیه خانم فاطمه بهرامی، والده اسحاق جهانگیری و دو شهید والامقام دوران دفاع مقدس، برای آن مرحومه رحمت واسعه الهی و همجواری با فرزندان شهیدش مسئلت کرد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت حاجیه خانم فاطمه بهرامی، والده بزرگوار دکتر اسحاق جهانگیری و دو شهید والامقام دوران دفاع مقدس تصریح کرد: این مادر صبور و فداکار که با ایمان و ارادت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام، فرزندانی دلیر و انقلابی پرورش و تقدیم اسلام و انقلاب کرد، جایگاهی رفیع در سرای باقی خواهد داشت.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری

ضایعه درگذشت حاجیه خانم فاطمه بهرامی، والده بزرگوار جناب‌عالی و دو شهید والامقام دوران دفاع مقدس، موجب تالم خاطر شد.

این مادر صبور و فداکار که با ایمان و ارادت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام، فرزندانی دلیر و انقلابی پرورش و تقدیم اسلام و انقلاب کرد، جایگاهی رفیع در سرای باقی خواهد داشت.

اینجانب مصیبت وارده را تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منان برای آن مرحومه رحمت واسعه الهی و همجواری با فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران در پیامی به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، درگذشت والده مکرّمه وی و دو شهید والامقام را تسلیت گفت.

متن پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی به این شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

برادر بزرگوارم جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری

خبر درگذشت حاجیه خانم فاطمه بهرامی، والده مکرّمه حضرتعالی و شهیدان والامقام یعقوب و محمد جهانگیری را به شما و خانواده محترم‌تان تسلیت عرض می‌کنم.

سرافرازی و استقلال ایران در ادوار مختلف، بویژه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، وام‌دار زنان شیردلی است که مهر مادری را به شکوه و غرور ملی و اسلامی گره زدند و عاشقانه و بی‌منت و ادعا، از نگهداری پاره‌های تن و فرزندان دلیر وطن خود گذشتند تا آسایش و امنیت و اقتدار این مرزوبوم را نگهبانی کنند.

مناعت و نجابت و قناعت حضرتعالی تصویر پرورش در چنین خانواده نورانی با والدینی ایثارگر است. حال که والده مکرّمه به فرزندان شهید خود پیوسته، برای شما و دیگر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل در فراق آن مسافر بهشت آرزو می‌کنم.

حسن روحانی

محمدرضا تابش نماینده سابق مجلس در پیامی برای اسحاق جهانگیری نوشت: «درگذشت مادر مومنه و ارجمندتان  که داغ شهادت دو فرزند را با استواری و صبوری تحمل نمود و نمادی از نقش آفرینی زنان ومادران ایرانی  در تاریخ مقاومت و پایداری میهن عزیزمان ایران بود،موجب تاسف فراوان شد. این مصیبت را به جنابعالی،تمامی فرزندان آن مرحومه وکلیه بستگان تسلیت عرض می نمایم. از خداوند مسئلت دارم تا وی را مشمول رحمت واسعه خویش قرار دهد و با اولیا و معصومین محشور گرداند.»

سیدحسن خمینی یادگار امام نیز نوشت: «برادر عزیز و گرانقدر جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری دامت توفیقاته . درگذشت مادر گرامی تان را تسلیت عرض می نمایم. آن فقیده سعیده افتخار داشت که  دو فرزند عزیزش را تقدیم اسلام و انقلاب و امام کند و داغ شهادت آنان را به رخسار نشان ندهد. خدای متعال ایشان را با اولیاء خود محشور گرداند و به جنابعالی که از افتخارات ایران هستید و هم چنین به فرزندان دیگر ایشان به خصوص برادر گرامی جناب آقای مهدی جهانگیری صبر و اجر مرحمت فرماید.»

محمد جواد ظریف وزیر خارجه دولت دوازدهم هم نوشت : «درگذشت غم انگیز مادر بزرگوارتان را به حضرتعالی تسلیت عرض می‌نمایم. برای آن بانوی بافضیلت هم نشینی با زهرای مرضیه سلام الله علیها و فرزندان شهیدش و برای جنابعالی و خاندان مکرم صبر و اجر و طول عمر با عزت و سلامتی مسئلت دارم.»

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت دوازدهم هم نوشت: «شعله‌ای خاموش گشت و خانه‌ای بی‌نور شد. جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری عزیز.  تلخ‌تر از فقدان مادر نیست، همان بزرگی که حیات و تولدمان از وجود اوست. در این مصیبت بزرگ بنده را شریک غم خود بدانید. خداوند روح آن مادر بزرگوار را به همراه دو فرزند شهیدش بر سفره‌ رحمت الهی متنعّم گرداند.»

دریابان علی شمخانی مشاور سیاسی مقام معظم رهبری نیز با صدور پیامی نوشت« انالله و انا الیه راجعون . برادر ارجمند جناب آقای دکتر جهانگیری. مراتب تسلیت و تعزیت اینجانب را درسوگ فقدان مادر فداکارتان، ام الشهیدین، پذیرا باشید. صبر و اجر برای جنابعالی و سایر بازماندگان و غفران و رحمت الهی و هم‌نشینی با فرزندان شهیدش  را برای آن مرحومه مغفوره مسئلت می‌نمایم.»

کد خبر: 1185968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مدیر برنامه های استاد بقایی IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      1 0
      استاد گرانقدر دکتر اسحاق جهانگیری با سلام و عرض ادب و احترام ، پرواز فرشته مهربانتان ، مادر گرانقدرتان و ام الشهدا را خدمت حضرتعالی و خانواده محترم تسلیت عرض نموده و آرزوی صبر و شکیبایی برایتان دارم . ارادتمند : دکتر حجت بقایی شاگرد همیشگی شما در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، ریاست اسبق روابط عمومی مجمع بین المللی مهندسین، مدیریت اجرایی سازمان جهانی مدیران آینده،