رونمایی از سامانه آمایش دانشگاه آزاد / می‌خواهیم دانشگاه حل مسئله باشیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهد دانشگاه حل مسئله باشد، به همین منظور با همت دوستان سامانه آمایش دانشگاه آزاد اسلامی آماده می‌شود، انشالله به زودی از این سامانه رونمایی خواهد شد.

دکتر محمد مهدی طهرانچی در حاشیه بازدید از نشست نهایی‌سازی سند آمایش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، یک سند دو سویه است اظهار کرد: یک طرف این سند تحول و تعالی دانشگاه بوده و یک طرف آن مبتنی بر آمایش است که بر اساس آن باید مسائل کف واحدهای دانشگاه مشخص شود.

سند تحول و آمایش جان تازه‌ای به آموزش عالی می‌دهد

وی ادامه داد: اساسا سند آمایش آموزش عالی از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی به ۳ دستگاه دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت علوم و وزارت بهداشت ابلاغ شده است. متاسفانه تا کنون با آمایش به شیوه صورت‌گرایانه برخورد شده بود؛ به طوری که فردی به صورت واقعی به بحث آمایش ورود نکرده بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهد دانشگاه حل مسئله باشد و خود دانشگاه مسئله را از زمین بردارد. ما یک گام جلوتر با مشکلات و چالش‌های آموزش عالی مواجه هستیم. به همین منظور با همت دوستان سامانه آمایش دانشگاه آزاد اسلامی آماده می‌شود، انشالله به زودی از این سامانه رونمایی خواهد شد. پس از آن به سند ماموریت‌گرایی، انطباق رشته‌ها با حوزه زیست‌بوم و مواردی از این دست می‌پردازیم.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه «دانشجویان چه زمانی می‌توانند نتایج آمایش را به صورت ملموس در زمینه اشتغال و انتخاب رشته احساس کنند» گفت: ما در حال کاشت گندم هستیم، شما از خرید نان صحبت می‌کنید؟ مسیر آمایش یک مسیر تحولی است و باید از یک سطح مشخص آغاز شود و گام به گام در مسیر پیشرفت حرکت کند. باید توجه داشت خود این تغییر نگاه ارزشمند است و سریع‌تر تاثیرگذاری خود را ثابت می‌کند. 

دکتر طهرانچی در پایان گفت: آمایش مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی است و سالانه شاهد تحولات بسیاری در این مسیر خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =