تنگ شدن عرصه برای سازمان مجاهدین خلق / آیا پایان عمر فرقه تروریستی رجوی فرا رسیده است؟

فارغ از اینکه شایعات مطرح شده در خصوص هلاکت سرکرده سازمان تروریستی مجاهدین خلق صحت داشته باشد یا خیر، به نظر می‌رسد عمر این گروه تروریستی به پایان رسیده و آینده‌ای به مراتب تاریک‌تر از گذشته در انتظار اعضای آن باشد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، چند ماه پیش زمانی که در پی مرگ خانم مهسا امینی اعتراضاتی در ایران به وقوع پیوست، گروه‌های اپوزیسیون خارج از کشور از جمله سازمان تروریستی مجاهدین خلق با ذوق زدگی غیرقابل وصفی مدعی پایان عمر جمهوری اسلامی بودند. با گذشت چند ماه از آن ماجرا و روشن شدن پشت پرده برخی ادعاهای مخالفین نتایج جالبی حاصل شده است.

پایان ماه عسل منافقین در آلبانی / تروریست‌های مجاهدین خلق باز هم آواره خواهند شد؟

چند روز پیش خبر بازررسی از مقر منافقین در کشور آلبانی توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود معطوف کرد؛ این بار هم رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور نشان دادند که به دنبال رسالت خبررسانی نیستند و صرفا اخبار ضدایران را منتشر می‌کنند از کنار این مسئله گذشتند.

بدون تردید اتفاق رخ داده برای گروه تروریستی منافقین مسئله بسیار مهمی است و نشان می‌دهد که عمر این سازمان تروریستی رو به اتمام است. کشف وسائل الکترونیکی غیر متعارف از جمله تعدادی پهپاد از «اشرف۳» کار را برای تداوم حضور این تروریست‌ها مشکل خواهد کرد. اگرچه دولت آلبانی احتمالا از قبل هم به این مسائل واقف بود و دولت جمهوری اسلامی بارها در خصوص اقدامات تروریستی مجاهدین خلق به آلبانی هشدار داده بود، اما به نظر می‌رسد اقدام پلیس این کشور که با حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم این کشور انجام شده، عرصه را برای آنها تنگ خواهد کرد.

ماجرا جایی جالب می‌شود که امسال پلیس فرانسه نیز اجازه برگزاری «گردهمایی سالانه شورای ملی مقاومت» را صادر نکرد. منافقین که عرصه را تنگ‌تر از همیشه دیدند، تلاش کردند با خبرسازی‌های جعلی فضا را تا حد امکان تغییر دهند. وب‌سایت‌های وابسته به این سازمان تروریستی با انتشار اخباری مبنی بر دیدار مریم رجوی با ۱۱۷ مقام پیشین دولت‌های مختلف از سرتاسر دنیا، در تلاش بودند تا آبروداری کنند.

این درحالی است که در اخبار خود آنها نیز صرفا به انتشار چند جمله‌ای از دو مقام –یکی از اوکراین و یکی از بولیوی- بسنده شده و مضحک‌تر اینکه عکس واضحی نیز از این نشست و دیدار در دسترس نیست. عکس‌های محدود منتشر شده نیز بسیار بی‌کیفیت و احتمالا مربوط به گذشته باشند.

به نظر می‌رسد تحولات رخ داده در سیاست خارجی ایران –به ویژه عادی سازی روابط با کشورهای منطقه- تاثیر به سزایی در تضعیف جایگاه سازمان تروریستی منافقین داشته است. برخی کشورهای منطقه در سال‌های پیش از این گروه تروریستی حمایت مالی، اطلاعاتی و حتی نماینده‌هایی از آنها در نشست سالانه شورای ملی مقاومت شرکت می‌کردند. اما اکنون با توجه به شرایط جدید منطقه، به نظر می‌رسد این کشورها نیز در روابط خود با سازمان تروریستی منافقین تجدید نظر کنند.

فارغ از اینکه شایعات مطرح شده در خصوص هلاکت سرکرده سازمان تروریستی مجاهدین خلق صحت داشته باشد یا خیر، به نظر می‌رسد عمر این گروه تروریستی به پایان رسیده و آینده‌ای به مراتب تاریک‌تر از گذشته در انتظار اعضای آن باشد.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1187217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =