تولید فناوری برای بازار کار؛ کشور را از واردات بی‌نیاز می‌کند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: اگر کسی توان ورود به بازار کار را داشته باشد باید از ابتدای پژوهش نیاز بازار را در نظر بگیرد و پژوهش را برای فناوری و فناوری را برای بازار تولید کند و این باعث پیشرفت اقتصادی و افتخار دانشگاه و بی‌نیازی کشور از واردات خواهد شد.  

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم اختتامیه کنفرانس ملی شیمی، نانو مواد و پلیمر (چالش ها و کاربردها)، با حضور جواد محمدی؛ سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران،  ملک نیا؛ مدیرکل کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه،  عظیم حسینی رئیس و جمعی از مسئولین و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزش‌های تخصصی شرکت نفت ایران برگزار شد.

راه اندازی واحد بین الملل فرشتگان یک دستاورد ملی است

در ابتدای مراسم محمدی با اشاره به حدیث امام علی علیه السلام که فرمودند: «العلم السلطان»، گفت: در کشور ما با توجه به استعدادهای ارزشمندی که شما محققان و جوانان عزیز دارید توانستیم کارهای بزرگ انجام دهیم. از جمله اینکه کشور ما بزرگترین کارخانه های بیوتکنولوژی در منطقه و  بیشترین تنوع را در آسیا دارد. 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بیان کرد: ما در هر حوزه ای که بیشتر تحت فشار و تحریم بوده ایم توانستیم بیشتر افتخار آفرین باشیم. در حوزه نانو، بایو، صنایع هوافضا، انرژی هسته ای، سلول های بنیادی توانستیم دوش به دوش کشور های بزرگ حرکت کنیم. ما باید باور داشته باشیم که می توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم و این جزء افتخارات کشور ماست که چنین ظرفیت های بزرگی داریم.

وی ادامه داد: هر چقدر کارهای مطالعاتی، پژوهشی و فناوری را با تلفیق عرضه محوری در مرزهای دانش و تقاضامحوری بر اساس نیاز جامعه سمت و سو بدهیم باعث رونق بازار داخلی و اشتغال بیشتر جوانان در کشور می شود.

عضو هیئت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: در هیچ جای دنیا نمی توانید مثل ایران فضای کسب و کار داشته باشید. اگر کسی توان ورود به بازار کار را داشته باشد باید از ابتدای پژوهش نیاز بازار را در نظر بگیرد و پژوهش را برای فناوری و فناوری را برای بازار تولید کند و این باعث پیشرفت اقتصادی و افتخار دانشگاه و بی نیازی کشور از واردات خواهد شد. 

محمدی در پایان ضمن اظهار امیدواری برای بیشتر شدن این گونه رویداد های ملی، از عوامل برگزاری این مراسم تشکر کرد.

در ادامه گیاهی؛ دبیر علمی کنفرانس گفت: تعداد ۱۵۱ عنوان مقاله در کنفرانس مورد بررسی قرار گرفته است که از این تعداد ۱۱۱ عنوان مقاله –پوستر و ۳۳ عنوان مقاله- سخنرانی مورد تایید قرار گرفته و در طی دو روز کنفرانس ارائه گردیده و ارزیابی شده‌اند. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1187650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =