دانشجو باید به مقدار شهریه، خدمات دریافت کند

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: دانشجو حق دارد به اندازه هزینه‌ای که می‌کند خدمات و امکانات دریافت کند

محمدرضا قاضی‌زاده در گفت‌وگو با ایسکانیوز، ضمن گرامیداشت یاد شهید بهشتی گفت:  دانشکده حقوق و علوم سیاسی مشهد شامل رشته حقوق، علم قضایی و علوم سیاسی است که بالغ بر ۴۰۰۰ دانشجو دارد.

 رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی در خصوص شهید بهشتی اظهار کرد: او از شخصیت‌های برجسته انقلاب بودند و به  لحاظ علمی، عملی، تعهد و تخصص فوق‌العاده برجسته بود.

شرایط و نحوه ثبت‌نام در مدارس آموزش از راه دور + جدول شهریه

وی ادامه داد:  در بحث تعهد و تخصص شهید بهشتی هم  احاطه داشتند به علوم حوزوی و هم تحصیل کرده علوم روز، دارای ابعاد متنوع علمی ، جزو تاثیرگذارن انقلاب و مورد اعتماد حضرت امام بودند.

قاضی‌زاده افزود:  شهید بهشتی در عین حال یک انسان معتقد به کار تشکیلاتی و انضباط در کار بودند. به عنوان رئیس دیوان عالی کشور هر چند این دوره کوتاه بود اما تأثیر ایشان بر سیستم ابدی بود.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی ادامه داد: دانشجویان طبیعتا درکنار فراگیری علوم باید به تعهد و وجدان کاری معتقد باشند و همچون شهید بهشتی به جامعه خدمت کنند.

او در خصوص ارتقا سطح علمی دانشکده اظهار کرد: قطعا ارتقا سطح علمی دانشکده جزو دغدغه‌ها و اولویت‌های مسئولین دانشگاه هست. خصوصا دانشکده حقوق که تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در این رشته بسیار است.

قاضی‌زاده گفت: دانشجو حق دارد به اندازه هزینه‌ای که می‌کند خدمات و امکانات دریافت کند و دغدغه همه مسئولین من جمله بنده باید این باشد که نقص‌ها را برطرف کنیم.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی ادامه داد: هم‌اندیشی‌های با دستگاه قضا در خصوص افزایش تعامل دانشجو با رویه قضایی به منظور افزایش جنبه عملی و آشنایی بیشتر دانشجویان با روند دادرسی در دستور کار قرار گرفته است.

قاضی‌زاده در خصوص نوسازی دانشگاه بیان کرد: دانشگاه با توجه به محدودیت‌های موجود مانند تورم و هزینه های سنگین همواره در تلاش بوده‌است که به جهت بهینه سازی تدریس و ارتقا سطح کیفی آموزش حتی‌الامکان امکانات و تجهیزات به روز و درخور شان دانشجو باشد و در حد وسع دانشگاه همواره تلاشیم که این امر صورت بگیرد.

او درمورد فعالیت‌ انجمن علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی پس از دوران کرونا اظهار کرد: پس از دوران کرونا و در این دوره کوتاه انجمن علمی عملکرد خوب و قابل قبولی داشته است و برنامه‌های متنوعی همچون جلسات، کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی، موت کورت و... برگزار کرده است که امید است با برنامه‌ریزی این پروژه ها تداوم داشته باشد.

رئیس دانشکده حقوق و علوم قضایی با اشاره به کمبود فضا در دانشکده گفت:  اشتیاق زیاد به رشته‌های حقوق و خصوصا علوم قضایی که چندسالی است بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد و همچنین وجود مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری باعث افزایش کمیت دانشجویان می‌شود و طبیعتا این فضا کافی نیست اما خب باید برای همین فضا برنامه‌ریزی صورت بگیرد و ما در صدد این هستیم که مشکل کمبود فضای دانشکده را با مساعدت مسئولین مربوطه حل کنیم.

قاضی زاده بیان کرد: از نظر من دانشجو حق دارد به اندازه هزینه‌ای که می‌کند خدمات و امکانات دریافت کند و دغدغه همه مسئولین من جمله بنده باید این باشد که نقص‌ها را برطرف کنیم. به خاطر جمیع شرایط موجود در جامعه ارائه خدمات و امکانات هنوز به حد ایده‌ال نرسیده است ولی با تلاش و همکاری مسئولین شرایط بهتر خواهد شد.

او در پایان گفت: برای تمامی دانشجویان خصوصا دانشجویان انجمن علمی و باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران آروزی توفیق و موفقیت می‌کنم.

خبرنگار: محیا محمودی

کد خبر: 1187669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =